Jednym z najgłośniejszych dodatków do ekwipunku Lary jest znana już z pierwszych filmików linka magnetyczna. Z wbudowanym supersilnym elektromagnesem, który może być włączany i wyłączany, linka ta ma zasięg 25 stóp i wytrzymałość 300 funtów. Jest to doprawdy uniwersalne urządzenie, przydatne zarówno w eksploracji jak i walce: przyczepi się do każdej metalicznej powierzchni, pozwalając Larze zarówno na ściąganie i przewracanie przedmiotów, jak i udźwignięcie jej samej; poza tym chwyci i przyciągnie (lub ściągnie - z wysokości) przeciwnika, wystawiając go na niebezpieczeństwo, którego wcześniej nie przewidział. Magnes przyczepia się do celu automatycznie - gracz musi jedynie wycelować. PSM w swej recenzji twierdzi, że jest to najprzydatniejszy i najciekawszy z gadżetów Lary w Legend.
Starożytne grobowce to nie supermarkety, więc odpowiednie oświetlenie trzeba przynieść ze sobą. Spodziewajcie się powrotu ulubionych flar, tym razem świecących na czerwono. Instrukcja obsługi nie będzie potrzebna, jeśli się grało w poprzednie TR: flary, które po pewnym czasie gasną, można nieść w ręku lub rzucić przed siebie. Nowym gadżetem jest zaś tzw. osobiste źródło światła (PLS - Personal Lighting Source), dobrze znane fanom Silent Hill. Jest to latarka przyczepiona do ramienia, która automatycznie uruchamia się w ciemnym miejscu, i świeci przez 2 minuty zanim trzeba ją powtórnie załadować. Ładowana jest natomiast kinetycznie. Urządzenie to nie będzie jednak dostępne w retrospekcji z Amandą, podobnie jak lornetka.
Nie jest to proste urządzenie z dawnych lat. Nowa lornetka Lary ma odgrywać bardzo ważną rolę w planowaniu akcji. Wyposażona w potężną opcję przybliżenia, pozwala m.in. na analizę i wyświetlenie właściwości (RAD - Read, Analyse & Display) obiektu znajdującego się w odległości do 1200 metrów. Co oznacza "analiza"? Jak pisze Gamespot w swoich wrażeniach z demo: "Kiedy znajdujesz się w trybie RAD, twoje pole widzenia zostaje zabarwione na zielono, a przedmiot zainteresowania podświetlony. Będziesz analizować interesujące cię przedmioty po prostu nakierowując na nie lornetkę; wtedy należy poczekać parę sekund na informację o tym czy przedmiot jest, na przykład, niestabilny, łatwopalny czy stanowi część maszyny." Poza tym lornetka wskaże też obiekty, które można przesunąć i które stanowią element zagadki. Gamestar podaje też, że to urządzenie może działać jeszcze jako noktowizor lub termowizor. Niestety, pomimo intrygującego infa technicznego na temat lornetki, PSM twierdzi że jest ona praktycznie nieprzydatna.
Dość kontrowersyjny dodatek do ekwipunku Lary, to korzystające z technologii bluetooth urządzenie pozwala Zipowi i Alisterowi (ale nie tylko) na komunikację z Larą w dowolnym momencie podczas jej podróży. Urządzenie to pozwala im też na widzenie tego, co widzi Lara.
Notes elektroniczny, który będzie przechowywał podstawowe informacje o aktualnym stanie informacji na temat fabuły, poza tym cele misji, szczegóły dotyczące broni, statystyki.
Standardowy "przywracacz" zdrowia i najlepszy przyjaciel poszukiwacza przygód. Apteczki będą trafiać do ekwipunku automatycznie po nastąpieniu na nie przez Larę, zaś różowe światełko da nam o tym znać. Bluźnierstwo? Niektórzy tak sądzą.
Pojazd najczęściej widziany w materiałach przedpremierowych. Motocykl jest pierwszym dwukołowcem w serii (nie licząc anemicznego 'motoroweru" z Last Revelation). Zmienił się również profil pościgów. Wiadomo, że ich nieodłącznym elementem będą strzelaniny - oto jak ma teraz wyglądać standardowa przejażdżka: "Celem levelu było pokonanie w ogromnej większości liniowej trasy przez pustynię, na której rozrzucone były przeszkody do ominięcia, przeskoczenia lub zestrzelenia. Na pustyni znalazły się też zbiorniki z propanem, które Lara mogła namierzyć i wysadzić salwą z pistoletu. Przeciwników poruszających się na motorach należało się pozbyć zasadniczo w ten sam sposób, i wspomniane zbiorniki z propanem nierzadko się przydawały, gdy na ekranie oprócz Lary znajdowało się trzech lub czterech przeciwników." (Gamespot). PSM zaliczył jednak levele z motocyklem do największych minusów gry, z powodu niewygodnego sterowania i płytkości rozgrywki.
Motocykl pojawi się w dwóch levelach: Peru - gdzie ruszymy na nim w pościg za porywaczami Anayi; oraz w mieście (jak pisze m.in. serwis Atari Australia, chodzi o Tokio), którego dachy okazują się być przyjaźniejsze dla jeźdźca niż ulice.
Widziany tylko przez chwilę w wywiadzie z Karimą Adebibe. Fragment z filmiku obejmuje jedynie krótki moment przed lądowaniem, więc nie wiadomo, czy w ogóle będzie można nim w jakikolwiek sposób sterować, i czy lot obejmie całą procedurę skoku na spadochronie, czy tylko jego ostatni etap.
Choć nigdzie nie został oficjalnie potwierdzony, większość fanów uważa jego obecność za pewnik. Skąd się bierze to przekonanie? Na oficjalnej stronie marki Jeep znajduje się minigierka we Flashu, w której Legendowa Lara pokonuje na czas przeszkody w trzech różnych modelach tego samochodu. Jeep pojawił się też na targach E3. Poza tym w materiałach z gry zobaczyć można czarnego Jeepa na wyposażeniu najemników - choć to, czy można będzie w niego wsiąść jest jedynie dziką spekulacją.
|