W Legend, podobnie jak w każdym poprzednim TR, pojawiają się zarówno postaci epizodyczne, jak i obecne przez cały kurs gry - w tym dwóch stałych, obecnych przy Larze poprzez zestaw słuchawkowy, współpracowników. Oto cztery profile ujawnione na stronie oficjalnej:



:: Zip
Zip to człowiek od techniki w drużynie Lary, odpowiedzialny za wsparcie techniczne i logistyczne podczas jej podróży dookoła świata - to ten gość w vanie lub serwerowni w posiadłości Croftów i stały wirtualny towarzysz Lary. Cwany facet, po części ultratechnologiczny maniak, po części nieodrodne cwane dziecko ulicy. Swego czasu buńczuczny, ale parę lat w więzieniu spowodowało że spuścił z tonu i jednocześnie utrwalił swoją niechęć dla establishment, typowy outsider. Były hacker komputerowy, pracuje z Larą dla wyzwań i dreszczu emocji. Jest wobec niej bardzo lojalny. Zadania, jakie przed nim stawia Lara są dla niego najlepszą rozrywką, na jaką może sobie pozwolić, nie będąc aresztowanym. Pierwsza postać powracająca ze starej serii i kolejny ukłon w jej stronę. Jest on też swego rodzaju niespodzianką - o ile powrót Winstona ucieszył, ale nie zaskoczył, to w przypadku Zipa mogła to być każda inna postać. W starej serii pojawił się tylko raz - w Chronicles, gdzie w nowoczesnym kompleksie VCI służył Larze informacją na temat ochrony i planów budynku. W Legend powraca z inną twarzą, ale tą samą rolą - poprzez zestaw słuchawkowy będzie przy Larze obecny przez całą grę, komentując i dostarczając informacji.



:: Alister Fletcher
Alister to asystent i doradca zawodowy Lary, kolejny umysł wypełniony historyczną wiedzą tajemną, ktoś, z kim można skonfrontować pomysły i kto może przeprowadzić szybkie badania w momencie gdy Lara jest w terenie. Zaangażował się w pracę dla Lary, by sprawdzić swoje teorie, odkryć sekrety nieodkryte wcześniej przez nikogo, a także dlatego, że to jest jedyny pracodawca, dla którego jego ekscentryczna wiedza jest naprawdę przydatna. Alister jest spięty i traktuje siebie zdecydowanie zbyt poważnie. Kolejny współpracownik Lary i jej stały towarzysz poprzez zestaw słuchawkowy. Podobnie jak Zip przebywa on w posiadłości Croftów w Kornwalii.



:: Anaya
Anaya jest inżynierem lądowym pracującym na zubożałych obszarach Południowej Ameryki. Stara przyjaciółka Lary ze studiów na Uniwersytecie, była z nią podczas tragedii niedaleko Segou. Od lat robi błyskotliwą karierę i regularnie spotyka się z Larą. To Anaya jest tą, która swym telefonem ściąga Larę do Boliwii na wyprawę otwierającą Legend. Poznamy ją już podczas pierwszych etapów gry, w Peru, gdzie ma się spotkać z Larą i gdzie zostaje porwana przez najemników Rutlanda - po tym, jak Lara ją ratuje, Anaya towarzyszy jej do końca tego etapu. Waga jej roli w głównym wątku gry jest jednak nadal nieznana.



:: James Rutland Jr.
James Rutland Jr dorastał w dostatku, korzystając z przywilejów płynących z bogactwa. Z trudem ukończył West Point, ale i tak jest z tego dumny, jako że nauczyło go to samodyscypliny i siły, które przydają mu się teraz, po odejściu z wojska. Jest charyzmatycznym mężczyzną przyzwyczajonym do dostawania tego, co chce; jednakże tym razem obiekt jego pożądań jest poszukiwany także przez Larę Croft. Niewiele jest informacji dostępnych na jego temat. Jest to główny przeciwnik i rywal Lary w grze. Poza tym wiadomo jeszcze, że po raz pierwszy kontaktuje się z nią dość wcześnie - najpóźniej w Peru. On też prawdopodobnie najął zbirów, którzy przeszkadzają Larze w Boliwii i porywają Anayę.



:: Winston
Wiadomo, że nieśmiertelny lokaj Lary będzie obecny - na razie jednak nie jest dostępny żaden jego opis. Wiadomo tylko, że będzie odmłodzony, poza tym jego twarz widać przez chwilę na jednym z filmów promujących grę. Można uznać raczej za pewnik, że będzie stałym "składnikiem" posiadłości pani archeolog.







:: Amanda Evert
Na zewnątrz, Amanda Evert była po prostu studentką antropologii socjalnej. W głębi duszy była jednak entuzjastką wszystkiego, co metafizyczne. Całym sercem wierzyła, że pojęcie rzeczywistości jest jedynie cienką, wyblakłą płaszczyzną zakrywającą nieskończoną prawdę o duszy. Przestudiowała każdy religijny i mistyczny system wierzeń na świecie, czy to martwy czy istniejący do dziś, i jeszcze podczas studiów na uniwersytecie stała się kimś w rodzaju eksperta od teologii i mistyki. Amanda wyznawała teorię, według której fragmenty jednego, dawno zapomnianego mistycznego systemu wierzeń nadal istnieją w prawach i obrzędach szamanizmu, czarownictwa i wielu religii. Jej marzeniem było odtworzyć tę wiedzę ostateczną by móc nauczać jej ludzi, dzięki czemu mogliby oni doznać oświecenia duchowego. Początkowo wyglądało to raczej na młodzieńcze fantazje niż prawdziwą obsesję; coś, co Lara uważała za nieszkodliwe. Amanda łatwo i chętnie przekraczała granice ścisłego naukowego myślenia, ale równocześnie była wyśmienitym badaczem pozostającym na bieżąco z wydarzeniami współczesnego świata. Była młoda, niezbyt pewna siebie, poza tym miała w sobie coś z mola książkowego i hipisa. Jej znajomość z Larą jest naznaczona niezobowiązującymi filozoficznymi pogawędkami - nie zgadzały się ze sobą, ale prowadziły swe intelektualne pojedynki bez rozdrażnienia ani irytacji niewzruszonym stanowiskiem tej drugiej. Pewnego razu w Peru, podczas eksploracji grobowca w którym, jak sądziła Lara, pochowana była ostatnia królowa Tiwanaku, jej grupa studentów odpieczętowała nowe pomieszczenie - i wtedy wybuchło piekło. Lara była jedyną która powróciła na powierzchnię, gdzie inżynier budowlany grupy Anaya Imanu wysłuchała w przerażeniu jej historii o tym, jak jakaś wroga istota zamordowała wszystkich w grobowcu poza Larą i Amandą. Kiedy te dwie próbowały uciec, Amanda uruchomiła pułapkę która zapieczętowała pomieszczenie, zwaliła sufit i utopiła Amandę. Jak łatwo się jednak domyślić, dokonuje się narratorska sprawiedliwość i Amanda powraca po latach... i niczym Lara po wypadku w Egipcie, nie jest sobą. Hipisowski stroik znany z najwcześniejszych filmików został zastąpiony przez czarną skórę i agresywny makijaż, co, jak przystało na konwencję, informuje z daleka - oto antybohater. Mamy więc jak do tej pory w fabule dwóch antagonistów - Rutlanda, z którym wiąże Larę, wedle dotychczasowych wiadomości, nie więcej niż zawodowa duma; oraz ujawnioną miesiące później Amandę, która z kolei dodaje standardowego emocjonalnego pierwiastka do historii Lary w Legend. Ta druga wydaje się pasować idealnie do enigmatycznej "tajemniczej postaci z przeszłości" Lary, o której mowa jest w info na stronie głównej. Mistyka stojąca za tą postacią z kolei robi z niej idealnego finalnego bossa... Wydawałoby się więc, że wszystkie wymagane role w tego typu historii, jaką jest Legend, zostały już obsadzone. Eidos twierdzi jednak, że wszystko co do tej pory widzieliśmy to tylko czubek góry lodowej. I choć w świetle ogromnej ilości przedpremierowych spoilerów nie wydaje się to być wiarygodne zapewnienie, to jednak pozostawia pewną nadzieję na to, że są jeszcze pewne wątki w fabule których nie odgadliśmy. Co ciekawe, Eidos potwierdził że grywalny model Amandy - dostępny w dwóch różnych strojach - będzie można odblokować po pierwszym przejściu gry.



:: Shogo Takamoto
Shogo Takamoto to Yakuza Kamicho (mafijny boss), który jest rozmiłowany w starożytnych broniach. Poza tym, że jest potężną figurą w japońskim półświatku, jest też dobrze zadomowiony w podziemnym handlu starociami, frustrując zarówno kolekcjonerów jak i poszukiwaczy przygód swym zwyczajem mieszania falsyfikatów z autentykami. Pomimo swej reputacji osoby niegodnej zaufania pozostaje on jednak w grze dzięki swej umiejętności odgadywania, czego szukają ludzie i zwodzenia ich tak, że ich pożądanie bierze górę nad zdrowym rozsądkiem.



:: Toru Nishimura
Toru Nishimura był swego czasu śmiałym dziennikarzem śledczym, który miał styczność z Larš więcej niż raz podczas swych niebezpiecznych dochodzeń. Teraz jest zamożną szychą w świecie mediów, dobroduszną i żyjącą w dostatku, choć mimo to ciągle pozostaje mu upodobanie do przygody oraz ryzyka, i zawsze z zadowoleniem przyjmuje Larę, kiedykolwiek ta pojawi się w okolicy. Jest jednak teraz odrobinę bardziej ostrożny - ma swe interesy i zobowiązania, niektóre z nich trochę przykre - i z tego powodu dba o dobre stosunki z japońską mafią.



:: Kent
Członek wyprawy do Peru, został zaatakowany przez monstrum w ruinach i prawdopodobnie zginął. Wydaje się być bliski Amandzie.



Fabuła przygód Lary oraz powiązania ze światem realnym. Dowiedz się więcej...

Nowa Lara Croft to po "mrocznej" Larze z TAOD powrót do korzeni serii. Poznaj lepiej bohaterkę TRL.
Przeczytaj nasz opis Lary

Jeżeli nie radzisz sobie z przechodzeniem gry, zobacz na początku naszą solucję oraz poradniki. Jeśli ta strona nie rozwiązuje twojego problemu, napisz do naszego helpline.
Copyright (c) www.traider.org.pl TOMB RAIDER PL