 |


|
Pies (doberman)
Spotkamy go już na pierwszym poziomie. Swym wyglądem i zachowaniem
bardzo przypomina analogicznego stwora z Tomb Raider II. Zagrożenia
dużego nie stanowi i może być traktowany jako cel ćwiczebny.
|
|
Lew
Wygląda na znacznie gróźniejszego niż jest w rzeczywistości.
Owszem, zadaje więcej obrażeń i jest bardziej wytrzymały
od psa (to chyba logiczne), ale zwykłe pistolety szybko
odeślą go w zapomnienie.
|
|
Gladiator
Co robi gladiotor we współczesnym Rzymie? Zapewne jakiś
amator historii czy walki na broń białą. W każdym razie
pomimo tego, że jest człowiekiem, nie należy spodziewać się
kłopotów. Owszem, bezpośrednia walka w starciu daje mu przewagę,
ale od czego jest dystans i celne oko Lary?
|
|
Magiczna głowa centuriona
W całej grze spotkamy jeden egzemplarz tej machiny.
Uzbrojona jest ona w emitery silnej wiązki energetycznej.
Normalna walka nie da Larze szans. Trzeba uciec się do fortelu
i celować w oczy. W tym wypadku wystarczą dwa celne strzały.
Uwaga na jego ataki!
|
|
Kamienny strażnik
Wygląda bardzo gróźnie, ale czy tak jest w istocie?
Jego wielki miecz zabiera dużo energii, a w dodatku posiada
zdolność koncentracji i emitowania fal uderzeniowych (też bardzo bolesne).
Jego wadą jest powolna prędkość. Wystarczy więc trzymać się od niego z daleka
i bez ustanku atakować choćby z pistoletów.
|
|
Smocze głowy
Diabelne trio smoczych głów strzegących dostępu do starożytnej świątyni.
Są bardzo wytrzymałe i bez przerwy atakują kulami ogniowymi.
Właściwię jedyną motodą na ich pokonanie jest ciągłe strzelanie połączone
ze sprawnymi unikami. Trzeba być przy tym cierpliwym.
|
|
Larson i Pierre
Duet nieudaczników starających się przeszkadzać Larze w zdobyciu artefaktu.
Tych dwóch panów znamy już z TR1. Ponieważ epizod w Rzymie rozgrywa
się jeszcze przed TR1, to wiemy przynajmniej, że obaj muszą przeżyć.
Będą bohaterami kilku śmiesznych scenek, ale sami będziemy musieli walczyć
jedynie z Larsonem (a i tak chodzi tylko o krótką wymianę strzałów).
|
|
Nietoperze
W przeciwieństwie do poprzednich części, tutaj nietoperze pełnią
analogiczną rolę do szarańczy z TR4. Stadko nietoperzy pojawią się
niemal znikąd po czym nęka Larę i po jakimś czasie się rozlatuje.
Nie można z nimi walczyć, pozostaje uciekać.
|
|
Rosyjscy strażnicy
Stoją na straży tajemnic wojskowych wielkiej Rosji.
Są uzbrojeni zazwyczaj w pistolety. Wymuszają natychmiastowy
atak i nie ma w ich przypadku wielkiej korzyści z trzymania
dystansu. Są jednak relatywnie mało wytrzymali, więc nie należy
zaliczać ich do specjalnie groźnych celów.
|
|
Technik
Takiego pana można spotkać w Rosji. Nie stanowi o jednak
celu, z którym będziemy musieli sami walczyć. Warto jednak
wspomnieć o jego obecności.
|
|
Pies strażniczy
Specjalnie szkolony przez Rosjan pies do pilnowania
terenów baz wojskowych. Jest nieco sielniejszy od dobermanów,
jednak w sumie nie są to różnice kolosalne, więc generalnie jest
to słaby przeciwnik.
|
|
Snajper
Snajper zazwyczaj znajduje sobie dogodne miejsce na stanowisko strzeleckie
i odtąd atakuje każdy cel, który znajdzie się w jego zasięgu.
Aby go pokonać trzeba użyć broni z celownikiem optycznym.
Warto zastrzelić go szybko gdyż zbyt długi pobyt pod jego ostrzałem
może skończyć się tragicznie.
|
|
Marynarz
Członkowie załogi rosyjskich okrętów. Są zazwyczaj uzbrojeni w broń
palną i pełnią analogiczną rolę do strażników. Nie są przesadnie wytrzymali,
ale i do najsłabszych nie należą.
|
|
Kucharz
Szef kuchni na rosyjskiej łodzi podwodnej. Gdy Lara się z nim spotka,
będzie musiała go ogłuszyć ze względu na brak broni. Jeśli to się uda,
to już będziemy mieli kucharza z głowy. Jeśli nie, to może być ciężko.
|
|
Szef mafijny
Nie tyle przeciwnik, co postać będąca jednym z głównych złych w fabule
(chodzi o Rosję). Koniecznie chce zdobyć Włócznię Przeznaczenia, jednak
to doprowadzi go ostatecznie do nieciekawego końca.
|
|
Rosyjski Admirał
Podobnie jak szef mafijny, admirał także jest postacią występującą
jedynie we wstawkach nieinteraktywnych. Ten kapitan rosyjskiego okrętu
początkowo będzie wrogiem Lary, jednak ostatecznie pomoże jej w ucieczce
z tonącej jednostki.
|
|
Batyskaf
Jest to właściwie pojazd sterowany przez człowieka. Został
uzbrojony w groźne torpedy. Nie można z nim walczyć ze względu
na brak jakiejkolwiek broni. Sam batyskaf jest mało mobilny, ale jego
torpedy mają nawet zdolność do samonaprowadzania na cel, więc lepiej unikać
przebywanie w jego sąsiedztwie.
|
|
Mini-shambler'y :)
Małe i niezwykle zajadłe stworki. Mają drapieżną naturę
i ochoczo rzucają się na Larę. Można im sprawnie umykać
gdyż pomimo, że umieją szybko biegać, niezbyt mądrze
to wykorzystują. Warto odnotować, że panicznie boją
się ognia. Wystarczy zwykła pochodnia.
|
|
Szkielet
W odróżnieniu od TR4, tutaj szkielety nie są mobilne. Są za to
niezwykle silne i atakują wielkimi mieczami. Posiadają ponadto zdolność
dematerializacji i ujawniają się dopiero wtedy, gdy Lara do nich podejdzie.
Nie można z nimi walczyć, trzeba sprawnie unikać.
|
|
Tajemnicza zjawa
To nie jest przeciwnik. Właściwie nie wiadomo czego chce,
ale wyraźnie stara się w pewnych momentach podpowiadać
Larze co trzeba dalej zrobić. Wygląda nieciekawie,
ale trzeba zaliczyć go do tych dobrych.
|
|
Czerwony demon
Jednego takiego spotkamy w Irlandii. Czerwony demon to istota
wodna i dlatego świetnie pływa. Strzeże podwodnego wejścia do młynu.
Warto wiedzieć, że bardzo ceni sobie pewną monetę. Także i z nim
nie można bezpośrednio walczyć. Pozostaje fortel.
|
|
Mroczny jeździec
Główny sprawca zamieszania na wyspie w Irlandii. Nie trzeba
się będzie z nim mierzyć bezpośrednio, gdyż wszystkie zajścia
będziemy obserwować na nieinteraktywnych scenkach. Upior
ma jeden problem. Nie może stykać się z wodą.
|
|
Strażnik z ochrony
Ci panowie strzegą pomieszczeń budynków VCIndustries.
Uzbrojeni są w lekką broń palną. Jak jednak na ochroniaży przystało,
czasami zajmują się pracą, a czasami zupełnie czym innym. Nie są
generalnie trudnymi przeciwnikami.
|
|
Strażnik w kombinezonie
Ci strażnicy posiadają ciężki pancerz oraz
groźną broń - railgun'a. Ciężko zrobić im krzywdę chyba,
że z broni z celownikiem będziemy strzelać w głowę. Zwykle trzeba
się spieszyć, bo strzały z railgun'a zabierają dużo energii.
|
|
Inżynierowie
Pracownicy naukowi w laboratoriach VCIndustries.
Nie są uzbrojeni i nie stanowią zagrożenia. Mogą jednak
czasem alarmować strażników więc warto unikać ich wzroku.
|
|
Cyborg
Silny i niebezpieczny przeciwnik. Jest bardzo wytrzymały
i właściwie w pewnych warunkach niezniszczalny. Przypomina
trochę terminatora gdyż na metalowy szkielet nałożono sztuczną
skórę. Lepiej z nim nie zadzierać.
|
|
Żołnierz
Uzbrojony w broń strzelającą krótkimi seriami.
W zasadzie nie stanowi znacznie większego zagrożenia
niż strażnicy w Rosji, ale to może dlatego, że Lara
dysponuje przeciw niemu znacznie lepszą bronią.
|
|
Żołnierz 2
Uzbrojony w broń strzelającą krótkimi seriami.
W zasadzie nie stanowi znacznie większego zagrożenia
niż strażnicy w Rosji, ale to może dlatego, że Lara
dysponuje przeciw niemu znacznie lepszą bronią.
|
|
Brygada antyterrorystyczna
Podobnie jak powyżej. Członek brygady
nie różni się zbytnio od żołnierza. Być
może wygląda bardziej efektownie i potrafi
mieć "niezłe wejścia", ale na tym kończą się
zalety. Kilka krótkich serii z HK szybko go
unicestwią. Szkoda więcej fatygi.
|
|
Helikopter
W tym wypadku nie mamy argumentów. Helikopter jest dobrze
uzbrojony i nie ma co podejmować z nim walki. Trzeba jedynie
czym prędzej uciekać przed jego ostrzałem. Kilka takich
momentów będzie nieuniknionych i w tym wypadku szybkie nogi
będą najlepszą bronią.
|
|
Von Croy
Von Croy tutaj ponownie gra rolę naszego przeciwnika.
Jest szefem VCIndustries i to właśnie jemu Lara chce
ukraść Iris. Von Croy nie spotyka się z Larą.
Pozostaje w swoich biurach z nadzieją, że strażnikom
uda się ją pokonać. Znowu się przeliczy.
|
GFX by Chris45 - TOMB RAIDER PL
|
|  |