

Solucja do TR4 - Copyright 1999-2000 TOMB RAIDER PL.
Kopiowanie w celu dalszej publikacji bez zgody autorów zabronione!
Autorzy solucji:
Adam "Awe" Grabowski, Konrad "Gonzolak" Mrożek, de Sol, Andrzej "SCSI" Przybylak, Arkadiusz "ARO" Hutta
BACK TO PART 1
CITY OF DEAD
Zaraz po rozpoczęciu levelu ktoś zacznie do ciebie strzelać. Porozglądaj się trochę, a zobaczysz żołnierza na małym
pagórku po lewej stronie drogi. "Zajmij" się nim. Gdy już to zrobisz, zabierz revolver, który pojawił się na miejscu trupa.
Podejdź do motocykla i zabij gościa na dachu. Wsiądź do motoru i staraj się jechać brzegiem drogi przejeżdżając kilku
napotkanych żołnierzy. Zatrzymaj się przy czerwonych znakach drogowych. Wysiądź z motoru. Pobiegnij do małego wzgórza.
Zobaczysz tam małe wejście. Dostań się tam i przestaw dźwignię. Gdy spróbujesz wspinać się dalej zobaczysz kratę, która
blokuje wejście na górę. Wróć tą samą drogą, którą się tu dostałeś i jedź dalej aż do bramy miasta (jeśli nie będziesz
się trzymał lewej strony drogi, będą do ciebie strzelać karabiny maszynowe). Zatrzymaj się. Podbiegnij najszybciej jak
umiesz do budynku, który znajduje się naprzeciw i otwórz drzwi. Przesuń trupa , który leży na kracie. Pobiegnij do
miejsca gdzie zostawiłeś motor i jedź z powrotem do pomieszczenia gdzie przestawiłeś pierwszą dźwignię. Przestaw
dźwignie jeszcze raz aby otworzyć kratę. Wspinaj się do góry. Teraz krata jest otwarta i możesz wspiąć się do
dziury w ścianie. Biegnij tunelem aż zobaczysz przełącznik. Włącz go. Wróć się do motocyklu. Rozpędź się. Wjedź
na małe wzgórze niedaleko znaków drogowych i kieruj motorem tak aby znaleźć się właśnie w tym miejscu. Wjeżdżając
na podłogę, która jest otoczona znakami załamiesz ją. Teraz jedź motorem naprzeciw i przebij się przez ścianę.
Będziesz z powrotem w miejscu gdzie wykonywałeś skok. Wróć się przed otwór w murze, który zrobiłeś motorem i
poszukaj wewnątrz kolejnego otworu. Wpadnij do wody i wejdź do pomieszczenia z nietoperzami. Zjedź trochę niżej
i weź Laser Sight. Pochodź dookoła pomieszczenia aż do momentu gdy będziesz mógł zobaczyć krawędzie po, których
Lara może się przemieszczać. Zrób z tego użytek, abyś mógł wyjść wyżej. Obróć się i zestrzel poruszającą się
niebieską kulę. Uwolnisz dwa białe demony. Biegnij po schodach w stronę basenu (jeszcze tu nie byłeś) i wskocz
do niego. Gdy skończysz pływać wróć się do pomieszczenia z trupem, a potem do basenu. Będzie on już zamarznięty.
Teraz spokojnie możesz przejść na drugą stronę aby przestawić dźwignię. Idź prosto drzwiami, które otworzyłeś.
Wyjdź trochę wyżej. Skocz z dużym rozbiegiem żeby przestawić dźwigienkę na sąsiedniej ścianie (niedaleko bramy) .
Wróć do motocyklu.
Jedź do (przed chwilą otwartej) bramy. Znajdź na schodach miejsce z którego można skoczyć .
Gdy wykonasz skok. Zobaczysz dźwignię, którą należy przestawić. Idź schodami do miejsca, które zostało podniesione
przez dźwignię. Wspinaj się aż do momentu wyjścia. Przeskocz na drugą stronę. Teraz idź tunelem aż znajdziesz
się na dachu. Wyceluj revolverem w bak obok helikoptera. Przeskocz na drugą stronę i przestaw dźwignię, która
otworzy bramę. Teraz pozostaje tylko znaleźć motor i przejechać przez bramę, którą właśnie otworzyłeś.
CHAMBERS OF TULUN
Zaraz na początku levelu skręć w prawo i jedź drogą przed siebie. Kolejny zakręt i skok przez przepaść.
Zabij natrętnego robala i wróć z powrotem do miejsca rozpoczęcia planszy .Opuść motocykl i wejdź do budynku
naprzeciw Ciebie. Przebiegnij go wzdłuż i skręć w lewo. Zacznie cię gonić tzw. Hammer Guy . Wróć się na sam
początek budynku z którego wybiegłeś. Skocz na jedną ze skrzyń. Obróć się i skocz naprzeciw siebie. Powinieneś
zobaczyć linę. Obróć się w prawo, skocz i przemieszczaj się po ścianie. Po kolejnej wspinaczce powinieneś
dotrzeć do tunelu. Podążaj nim aż na dachu. Porozglądaj się trochę. Zobaczysz dźwignię. Dostań się tam i ją
przestaw. Hammer Guy jest uwięziony i nie może ci nic zrobić. Teraz musisz skoczyć na prawą stronę ściany aby
dostać się do liny. Skocz na nią. Obróć się w prawo, rozhuśtaj i hoop. Zabij gościa za rogiem i ześlizgnij się
do motoru czekającego na Ciebie. Jedź do miejsca gdzie zaczął Cię gonić Hammer. Pociągnij kilka razy koło obok
drzwi tak abyś mógł przez nie wejść. Wyjdź po drabinie w górę.
CITADEL GATE
Zejdź na dół i podejdź do rannego żołnierza. Opowie ci krótką historyjkę. Gdy się skończy biegnij co sił w
nogach naprzód, aby uniknąć spotkania ze smokiem. Pochodź trochę po okolicy, aż znajdziesz miejsce z suszącymi
się ubraniami. Porozglądaj się. Zobaczysz dziurę w ścianie. Zrób z tego użytek. Uważaj, bo trochę dalej zaczną
atakować cię krokodyle. Niedaleko miejsca skąd wychodziły krokodyle jest dziura w sąsiedniej ścianie, na którą
należy wyjść. Zejdź trochę niżej i włącz trzy przełączniki w ścianie naprzeciw. Wpadnij do dziury w podłodze,
która właśnie powstała. Przestaw dźwignię używając Crowbar. Teraz wróć się z powrotem na górę, znajdź miejsce
do wspięcia się jeszcze wyżej i włącz ostatni przełącznik. Otworzą się drzwi na dole. Idź tymi drzwiami na sam
szczyt i skocz na linę. Obróć się w prawo i skocz na zadaszenie budynku. Skacz teraz kolejno po zadaszeniach
innych budynków. Na samym końcu powinieneś dostrzec małą dziurę w budynku, do której musisz się dostać. Idź
na sam jej koniec. Zobaczysz w dole dużą przepaść. Skocz w prawo uważając, aby do niej nie wpaść. Pozabijaj
robactwo i zrób obchód wokół palącego się samochodu. Zabierz Nitrous Oxide canister.. Weź długi rozbieg i
skocz w stronę żółtego samochodu. Wróć znaną już ci drogą do rannego żołnierza. Ruszaj po drabinie,
którą się tu dostałeś. Wrócisz do Chambers of Tulun.
TRENCHES
Zaraz przy wjeździe do tego levelu skręć w prawo, a potem w lewo. Powinieneś zobaczyć ogrodzoną palmę.
Opuść motor i podążaj drogą naprzeciw palmy zabijając napotkanego żołnierza. Biegnij, dopóki nie
zacznie do Ciebie strzelać broń maszynowa. Podbiegnij do niej i schowaj się za pudłami. Teraz czołgaj się
do sąsiednich pudeł. Użyj revolvera z celownikiem i wystrzel pocisk w biały karnister przyłączony do broni
maszynowej. Idź do pudeł, za którymi na samym początku się chowałeś. Wejdź na nie. Skocz na drugą stronę do
dziury, która znajduje się nad nieistniejącą już bronią maszynową. Spadnij trochę niżej i podążaj tunelem, aż
do szczeliny po prawej stronie ścieżki. Musisz się tam wczołgać uważając na zepsute rury. Gdy dostaniesz się
do małego pomieszczenia zabij żołnierza i znajdź pudło , na które możesz wyjść. Zobaczysz broń maszynową. Zajmij
się nią w ten sam sposób, co z poprzednią. Zabij jeszcze żołnierza i wróć się do tunelu, którym się tu dostałeś.
Możesz iść tunelem dalej. Podążaj nim aż do końca drogi. Spójrz teraz w prawo zobaczysz mała dziurę, do której
Lara potrafi się wczołgać. Gdy pomyślnie przez nią przejdziesz, zabierz z małego pomieszczenia Weapon Code Key.
Wróć się tą samą drogą, jaką się tu dostałeś. Skocz przed siebie i uchwyć się szczeliny w ścianie. Podążaj nią
do broni maszynowej. Porozglądaj się, a zobaczysz palącą się ciężarówkę. Stań na wprost silnika i wciśnij CTRL.
Zdobędziesz Valve Pipe. Teraz z powrotem do motocyklu. Połącz Valve Pipe z Nitrous Oxide. Powstanie Nitrous
Oxide Feeder. Stań na wprost motocyklu, jakbyś chciał go użyć. Wybierz z plecaka nowo powstałą rzecz i wciśnij
USE. Lara zamontuje to do motoru. Wroć się do Chambers of Tulun.
CHAMBERS OF TULUN 2
Pamiętasz na tym levelu dziurę przez którą skakałeś. Niedaleko były niedokończone schody, przez które nie dało
się skoczyć. Otóż teraz możesz to zrobić używając klawisza "?" (turbo !!!!). Wykonaj ten skok. Dostaniesz się
w ten sposób do ciemnego pomieszczenia. Wyjdź trochę wyżej, zabij żołnierza i wejdź przez otwarte drzwi do
pokoju. Zjedź niżej. Idź do pokoju naprzeciw. Znajdź i weź pochodnię. Musisz ją zapalić. Wróć do poprzedniego
pokoju. Zejdź schodami na dół. Pośrodku pomieszczenia zobaczysz drzwi. Otwórz je. Zabij żołnierza i zapal
pochodnię od innej pochodni na ścianie. Wróć do pomieszczenia na górę. Porozglądaj się trochę. Zobaczysz na ścianie
światła przeciwpożarowe. Podejdź do nich i podnieść do góry pochodnię. Włączy się alarm, zacznie się lać woda i
otworzą się drzwi obok świateł. Wejdź przez te drzwi i przestaw dźwignię znajdującą się w małym pokoiku.
Teraz do pomieszczenia gdzie znalazłeś pochodnię. Wyjdź na najwyższe pudło i skocz na drugą stronę. Postrzelaj
do pudeł. Znajdziesz kilka przydatnych drobnostek oraz Roof Key. Wróć się do motoru i pojedź do Trenches.
TRENCHES 2
Połaź po wszystkich schodach w okolicy. Wykonując to zawsze rozglądaj się na boki. Wreszcie trafisz na
schody, obok których znajduje się szereg dziur w ścianie, po których Lara potrafi się przemieszczać.
Przemieszczaj się i skacz, aż dotrzesz do strzeżonych drzwi. Napotkasz po drodze mała przeszkodę, którą
należy potraktować pistoletem. Podejdź do drzwi i użyj Roof Key. Skocz na naprzeciwległą ścianę i uchwyć się
dziur do przemieszczania. Idź dalej tą drogą, aż dotrzesz do małego pomieszczenia dziurą, przez którą Lara
nie może przejść. Zobaczysz w oddali czerwony przycisk. Użyj Crossbow z celownikiem i postaraj się trafić
ten guzik. Gdy ci się to uda, guzik powinien zacząć się dymić. Teraz wróć do motocyklu. Jedź drogą po długich
schodach (tych po prawej, patrząc z głównej drogi) rozpędzając się na maksa. Drzwi, które były zamknięte, są
teraz otwarte i nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać skok na wzgórze po drugiej stronie. Gdy uda ci się ten
wyczyn, wyjdź po drabinie do Street Bazaar.
STREET BAZAAR
Zejdź na dół i podejdź do rannego żołnierza. Niedaleko ciała znajdź Mine Detonator Body. Weź także
Handle ze środkowego stołu i Car-Jack Body nieopodal samochodu. Naciśnij czerwony guzik. Połącz Car-Jack Body
z Handle żeby otrzymać Car-Jack. Wejdź przez otwarte przed chwilą drzwi. Pospinaj się trochę i przemieszczaj
się drabiną po ścianie na drugą stronę. Zobaczysz jakieś puszki elektryczne. Po prawej stronie jest dziura w
ścianie. Dostań się tam. Zobaczysz zamknięty właz na suficie. Powinieneś dostrzec także małą ściankę
na podwyższeniu. Stań naprzeciw niej i użyj Car-Jack. Właz zostanie wyważony i w ten sposób dostaniesz
się na dach. Porozglądaj się trochę, a zobaczysz dwa pudła, które możesz przesuwać i jedno trochę większe z
czymś w rodzaju misy z drewna u góry. Postaraj się tak przesuwać pudła aby móc to największe (z misą :) )
przesunąc wprost na błyskawicę. Gdy to zrobisz, błyskawicą zostanie skierowana na zepsuty most, niszcząc
ogrodzenie zabraniające przejścia dalej. Idź przez ten most i przeskocz na drabiny znajdujące się naprzeciw.
Kieruj się nimi na lewo, aż będziesz mogł z nich zejść. Teraz ruszaj drogą wiodącą do pomieszcenia z pudłami i
balkonami. Znajdź w tym pomieszczeniu martwego żołnierza, obok którego zdobędziesz Mine Position Data.
Zacznie cię wtedy gonić natrętny byk znany z wcześniejszych leveli. Wskocz na podest obok pudeł, które
zablokowały przejście do tunelu. Musisz się tak ustawić, aby byk udeżył prosto w pudło. W ten sposób
utorujesz sobie drogę przez tunel. Podążaj nim na balkon. Znajdź teraz zjazd na dół. Po udanym zjeździe
znajdziesz się w Trenches. Spróbuj dotrzeć do miejsca gdzie zostawiłeś motor. Musisz skoczyć na ścianę, na
którą wylądował motor po udanym skoku. Wyjdź po drabinie. Będziesz znowu w Street Bazaar. Znajdź w pomieszceniu
inne drzwi, niż te, których ostatnio używałeś. Zaraz po ich otwarciu skręc dwa razy w lewo. Znajdziesz się w
Trenches. Połącz teraz Mine Postion Data z Mine Detonator Body żeby uzyskać Mine Detonator. Stań naprzeciw
znaków zabraniających ci wejścia i użyj Mine Detonator. Przejdź na drugą stronę i wciśnij czerwony guzik.
Podejdź do motocykla i wjedź przez drzwi. Znalazłeś się w Citadel Gate. Okolice znasz więc
powiem tylko tyle, że musisz wrócić do rannego żołnierza, który prosił cię o kody.
CITADEL
W ciemnym korytarzu zrób kilka kroków by zobaczyć film.
Lara uwalnia swego przyjaciela Jeana Yves i widzimy, jak Von Croy odkopuje
jakieś tablice i budzi z letargu Rycerzy Krzyżowych.
Wejdź do pomieszczenia z czarno - białym słupem i poszukaj przejścia do
drugiego takiego samego pomieszczenia. Odszukaj korytarz biegnący do góry i
na końcu przestaw dźwignię. Otworzy ona wielkie złote drzwi w pierwszym
pomieszczeniu. Pod jedną z lamp znajdziesz pochodnię, odpal ją i wróć na
dół. Zauważ, że przez oba duże pomieszczenia biegnie gruby sznur. Wskocz do
alkowy i użyj klawisza Ctrl by zapalić ten sznur. Opadnie wtedy podłoga
koło złotych drzwi. Wejdź w złote drzwi i podnieś magazynek do Uzi. Potem
wskocz
do dołu i znajdź ciemny tunel. Od tego momentu używaj flar cały czas. W
małym zaułku znajdź niebieskie naboje do shotguna i wejdź do pomieszczenia z
wodą na dole. Skocz na półkę po lewej i zauważ dużą apteczkę w korytarzu. Na
razie jednak nie możesz jej podnieść, bo dojście blokują płomienie
wychodzące ze ściany.Skocz do wody, a na jednej półce zauważysz paczkę
granatów. Podciągnij się na niższą półkę i skocz na słup po drugiej stronie
wody. Jeszcze raz do góry i jesteś na miejscu startu.
Wejdź na półkę po lewej i skocz na schody po drugiej stronie. Rozglądnij się
i zauważ wąskie szczeliny na dole . Skocz z powrotem i dostań się do tej
szczeliny puszczając klawisz Ctrl i natychmiast naciskając go z powrotem
wraz ze strzałką do przodu. Przesuń się maksymalnie w prawo i opuść się do
jeszcze jednej szczeliny. Podciągnij się, a znajdziesz się w małym basenie,
gdzie znajdziesz magazynek do Uzi. Teraz zapisz grę, zapal flarę i podskocz
do przejścia po prawej stronie. Gdy się opuścisz na dół, zaczniesz zjeżdżać
po pochylni. Wykonaj salto do tyłu, potem do przodu z jednoczesnym uchwytem
kolejnej szczeliny. Przesuń się w lewo, a dostaniesz się na półkę, gdzie leży
mała apteczka. Zabij 2-3 ninja i przestaw dźwignię. Zgasi ona płomienie
blokujące dostęp do dużej apteczki, o której wcześniej pisałem. Uzupełnij
stan zdrowia i opuść się na dół we wnęce koło dźwigni. Podnieś apteczkę i
biegnij dalej.
Znajdziesz się w dużej sali, w której znajdziesz koła narysowane na podłodze
i cztery stoliki. Aha, kolejna zagadka, ale prosta. Na każdym ze stolików
narysowane są oznaczenia czterech stron świata - S, N, E, W. Poustawiaj
stoliki według stron świata posługując sie kompasem (Esc). Otworzą sie troje
drzwi.
Na początek wejdź w zachodnie drzwi, podążaj za korytarzem, aż znajdziesz
się w pomieszczeniu z dwiema niszami po bokach i otworem z wodą pośrodku. W
jednej z nisz znajdziesz flary. Wskocz do wody i znajdź południowy podwodny
tunel. Wpłyń do pomieszczenia, w którym na środku sufitu znajdziesz dźwignię,
pociągnij ją, a otworzysz klapę. W rogu znajdziesz małą apteczkę. Wróć do
głównego pomieszczenia. W zachodnim tunelu znajdziesz dźwignię, której
jednak nie możesz teraz uruchomić. Wpłyń do północnego tunelu, na jego
końcu będzie ozdobny łancuch, którego też nie możesz uruchomić. Weź naboje
do rewolweru i wracaj tunelem do głównego pomieszczenia ze stolikami.
Teraz wejdź do wschodniego korytarza, zabij dwóch ninja i przestaw dźwignię.
Wróć do stolików i wejdź w północne drzwi, wskocz do wody i znajdź dzwignię,
której przedtem nie mogłeś uruchomić. Przestaw ją i wracaj do ozdobnego
łańcucha. Pociągnij go i zabij ninja. Wejdź w nowo otwarte drzwi i znajdź
wąskie przejście. Po drugiej stronie spotkasz Rycerzy Krzyżowych. Nie możesz
ich zabić, więc musisz ich wziąźć sposobem. Na górnej półce jest zastawione
balami przejście. Już kapujesz ? To są wolne byczki ! Gdy do ciebie podejdą
i się zamachną, uskocz i dalszą droga już wolna ! Musisz ich zwabić na dół,
potem wróć na górę i podskocz do następnej jaskini z pochodniami. W kącie
znajdziesz magazynek do Uzi i flary. Zeskocz na dół i biegnij w stronę
falującej wody.
THE SPHINX COMPLEX
Biegnij w stronę wielkich drzwi z napisem "Do Not Enter". Z prawej strony
wyskoczy dwóch wrogów. Zatrzel ich, wtedy jeden z nich upuści Silver Key.
Podnieś go i użyj przy drzwiach, przejdź przez nie i zatrzel kolejnych dwóch
przeciwników. Wskocz na mur po prawej i przeskocz z rozpędu nad rozpadliną w
stronę dźwigni przy ścianie, teraz powtórz to samo w kierunku przeciwnej
dźwigni. Gdy otworzą się drzwi w odległym rogu, pojawi się czarny ninja. Gdy
go zabijesz w ciemnych zaułkach kolo nowo otwartych drzwi znajdziesz
amunicję do shotguna i małą apteczkę. Przejdź przez drzwi i skieruj się w
stronę wielkiego rowu po prawej.
Zjedź na doł na półkę po prawej stronie. Wykonaj skok na półkę po lewej,
następnie skok z rozbiegu z kierowaniem w powietrzu w stronę środkowej
krawędzi. Uchwyć się jej i podciągnij się.
Przy następnym rowie skocz na dół po dużą apteczkę. Zastrzel kolejnego
przeciwnika i skocz pod kątem w stronę przeciwległej półki.
W budynku z małymi drzwiami rozwal z pistolców skrzynie i znajdź magazynek
do Uzi. Przesuń szafkę z półkami po prawej i rozwal kratę zagradzającą
przejście. Schyl się i na koncu przejścia rozwal kolejną kratę. Zabij wroga
czającego się w ciemnym zaułku i rozwal kolejne skrzynie. Podnieś paczkę
naboi do shotguna i coś, co wygląda na urwaną łopatę - Metal Blade. Przesuń
dwie kolejne szafki z półkami w stronę otworu, którym wszedłeś do tego
pomieszczenia i podnieś shotgun - kolejny SEKRET ! Naciśnij przycisk koło
drzwi, zastrzel dwóch kolejnych przeciwników i wróć do drzwi, które
otworzyłeś dwoma dźwigniami.
Podejdź do rowu po lewej od tych drzwi. Zejdź na półkę po lewej stronie.
Skocz z rozbiegu na półkę po prawej stronie, a potem na półkę po lewej i
wyskocz na stały grunt.
Biegnąc koło Sfinksa zauważysz, że Lara patrzy w stronę białego kamienia
pomiędzy jego łapami. Podbiegnij tam i zobacz krótki film, jak Lara
odczytuje hieroglify.
Wróć z powrotem i skieruj się w prawo. Skocz na dolną półkę po prawej
stronie rowu i dobierz sobie rozped na kolejna półkę tak, aby nie zaczepić o
nachylenie półki. Zanim skoczysz, z tej półki mozesz zabić czekających
czarnych ninja
rewolwerem lub kuszą z celownikiem laserowym. W przeciwnym wypadku skocz na
półkę po prawej i od razu skocz na stały grunt, aby ninja nie zepchnęli cię w
przepaść.
Z pistolców rozwal kolejne skrzynie i podnieś Wooden Handle. Zauważ drzwi po
przeciwnej stronie rowu, ale nie idź tam, bo nie masz do nich klucza. Skieruj
się na małą półkę przy łapie Sfiksa i przeskocz na drugą strone. Znajdziesz
się znowu koło białego kamienia z napisami. Znajdź bardziej spękany grunt.
Skombinuj razem Wooden Handle i Metal Blade - otrzymasz łopatę i zacznij
kopać.
Gdy skończysz kopać, wskocz do dołu i skieruj się w stronę ciemnej jaskini.
UNDERNEATH THE SPHINX
Biegnij w dół przez otwartą kratę.
No nie, znowu byczki i to do tego dwa na raz ! Na razie nie zawracaj sobie
nimi głowy, lecz skręć w lewo. Podnieś Scrap of Paper zawierający egipski
alfabet i flary leżące koło kościotrupa.
W wielkim hallu możesz zauważyć sześć zamkniętych krat i dwie otwarte z
dźwigniami po bokach. Wygląda na to, że pomieszczenia za otwartymi kratami
są stajniami dla naszych byczków. Teraz możesz podejść do jednego z nich i
wbiegnij do pomieszczenia. Gdy byczek będzie już w środku, wyskocz na
zewnątrz i szybko przestaw dźwignie. Krata opadnie i już połowa zadania za
nami. Teraz powtórz to samo dla drugiego byczka.
Podejdź do wielkich klawiszy na srodku pomieszczenia. Są na nich narysowane
trzy symbole : coś w kształcie 44 odpowiadający literze I w Scrap of Paper,
jakby obcięty kwadrat - litera Q i ptak - litera A.
Wygląda na to, ze kolejność naciskania klawiszy w celu otwarcia pierwszej
kraty jest dowolna. Naciśnij więc klawisze w dowolnej kolejności i wejdź w
pierwszą otwartą kratę z prawej strony klawiszy.
Jaskinia 1 - ścieżka zdrowia
Ostrożnie podejdź do lewej krawędzi rowu i skocz z rozbiegu. Biegnij w dół
do tunelu, aż dojdziesz do rozwidlenia na dwa tunele. Skieruj się w obojetną
stronę i przeskakuj blisko ściany nad ostrzami w podłodze i obok kul na
łańcuchach . Dojdziesz do rozwidlenia na trzy tunele. Wejdź w środkowy tunel
i przeskakuj nad ostrzami w podłodze oraz tnącymi nisko nad podłogą. W
ostatnim tunelu przeskocz przez ostrza umieszczone na okręgu. Przestaw
dźwignie otwierającą kratę i wracaj z powrotem tą samą drogą. Gdy dojdziesz
do rowu, stań przy jego prawym brzegu najbliżej jak możesz. Weź rozpęd i
chwyć się przeciwnego brzegu. Musisz się odbić dokładnie na samej krawędzi !
Uff ! Chyba najgorsze już za nami.
Wróć z powrotem do klawiszy. Teraz kolejność naciskania już
nie jest przypadkowa. Jeśli naciśniesz niewlaściwą kombinację, żadna nowa
krata się
nie otworzy i będzie trzeba powtarzać "ścieżke zdrowia" od nowa.
Naciśnij klawisze : ptak, 44, obciety kwadrat.
Jaskinia 2 - dwa posągi Sfinksa.
Wejdź do środka, zabij nietoperze. Następnie podejdź do prawej strony rowu i
przeskocz na drugą stronę. Zabij kolejne nietoperze i podejdź do następnego
rowu. Przeskocz go, a znajdziesz się w jaskini z dwoma posągami sfinksa i
zamkniętą kratą pomiędzy nimi.Zabij następne nietoperze. Zwróć uwagę na
cztery nisze w ścianie. Teraz spójrz do góry i zauważysz kolorowe nisze po
bokach jaskini. Użyj lornetki i noktowizora (klawisz Ctrl). Zauważysz po
trzy symbole w kazdej z nich. Jest to rozwiązanie zagadki z następną
kolejnością naciskania dużych klawiszy w centralnym hallu.
Nisza czerwona : ptak, obcięty kwadrat, 44
Nisza zielona : obcięty kwadrat, 44, ptak
Nisza fioletowa : obcięty kwadrat, ptak, 44
Nisza niebieska : 44, obcięty kwadrat, ptak.
Wróć z powrotem do głównego hallu.
Naciśnij : ptak, obcięty kwadrat, 44.
Jaskinia 3 - tunele.
Zabij nietoperze i podejdź do prawej krawędzi rowu. Skocz na dolną półkę i
stamtąd wykonaj skok z rozbiegu na przeciwleglą półkę. Zabij nietoperze, a
znajdziesz się w ciemnej jaskini z trzema niskimi tunelami. Zapal flarę i
wejdź do tunelu po prawej stronie. Skręć w lewo, a następnie w prawo i
jeszcze raz w lewo uważając na deski w podłodze. Kryja one zabójcze kolce.
Doczolgasz się do pomieszczenia, w którym możesz wstać i przestawić
dźwignię. Otworzy ona drogę powrotną do głównego hallu. Wróć z powrotem do
głównej jaskini. Teraz wejdź do tunelu na wprost. Skręć w prawo i wejdź na
deski. Spadłeś, ale żyjesz dalej ! Wejdz głebiej i podnieś granatnik -
SEKRET ! Wracaj z powrotem. Został ostatni tunel - trzymaj się lewej strony,
aż doczołgasz się do klejnotu leżącego na podłodze. Jest to Stone of Maat.
Pamiętasz tę niszę w jaskini z posągami sfinksa ? To wlaśnie do nich należy
włożyć ten i pozostałe kamienie. Wróć do głównego hallu.
Naciśnij : obcięty kwadrat, 44, ptak.
Jaskinia 4 - jaskinia krokodyli
Zabij nietoperze i podejdź do lewego brzegu rowu, a następnie skocz z rozbiegu. Zabij
3 - 4 krokodyle i wejdź do sali z jeziorem i wyspą na środku. Biegnij wkoło
i odblokuj kratę na wyspie wkladając rekę do czterech otworów w ścianie, a
także przestaw dźwignię. Wejdź na wyspę i skocz do otwartego dołu. Podnieś
Stone of Khepri i wracaj z powrotem.
Naciśnij : obcięty kwadrat, ptak, 44
Jaskinia 5 - podwodny labirynt
Skocz na dolną półkę. Następnie skok z rozbiegu jak najbliżej krawędzi w
stronę półki przy przeciwnej ścianie. Jeszcze jeden skok z miejsca i jesteś
w małej jaskini z posągami sfinksa i otworem w ziemi pełnym wody.
Miałem problemy, jak opisać sposób poruszania się w podwodnym labiryncie,
przed którym teraz stoisz. Przyjąłem, że najlepszym sposobem będzie
opisywanie kierunkow wg kompasu. Żeby wiedzieć w jakim kierunku aktualnie
się poruszasz, naciśnij klawisz Esc i po sprawie. Proponuję rownież po kazdym
wykonaniu zadania zapisywac grę. Unikniesz wtedy frustracji z powodu
zgubienia drogi i utopienia biednej Lary.
Tunel południowy.
Kiedy główny tunel rozdziela się na trzy, skieruj się na południe. Płyń za
tunelem do następnego zbiegu , wtedy skieruj się na wschód. Przy następnym,
obierz kierunek południowy i jeszcze raz południowy. Płyń tunelem, aż
zobaczysz drzwi ze znakiem ptaka. Skieruj się do góry. W pomieszczeniu
przestaw dźwignię otwierającą klapę w podłodze w innej cześci labiryntu.
Zapisz gre i wskocz do wody. Płyń tunelem i skieruj się na północ, potem na
zachód i do góry. Podążaj dalej, aż tunel rozdzieli się na trzy, wtedy płyń
do góry. Powinieneś być z powrotem w miejscu, w którym zacząłeś. Wez głęboki
oddech i wracaj do tego samego tunelu, tylko w miejscu, gdzie wcześniej
skręcałeś na wschód, teraz skręć na zachód. Przy następnym zbiegu tuneli płyń
do góry. Przestaw dźwignię. By wrócić do początku płyń na dół, potem na
wschód, do góry i jeszcze raz do góry.
Tunel wschodni.
Gdy główny tunel rozdziela się na trzy, obierz kierunek wschodni, potem
południowy i jeszcze raz południe. Płyń za tunelem i przy następnym zbiegu
skieruj się na zachód, a potem do góry. Przestaw następną dźwignię. By wrócić
do początku płyń w dół, potem na zachód, północ i do góry.
Tunel północny.
Gdy główny tunel rozdziela się na trzy, płyń na północ. Płyń za tunelem i
obierz kierunek wschodni. Powinieneś zobaczyc drzwi z rysunkiem 44. Na
zachodniej półce powinna być mała apteczka - weź ją. Płyń w strone drzwi i
przy nich do góry. Przestaw kolejną dźwignię i wróć spowrotem do miejsca
startu.
Wschodni tunel.
Gdy główny tunel rozdziela się na trzy, obierz kierunek wschodni, potem do
góry i jeszcze raz do góry. Wyjdź z wody i przestaw dźwignię otwierająca
drogę powrotną i weź następny klejnot - Stone of Atum. Wróć do miejsca
startu.
No, udało się ! Teraz podejdź do lewej krawędzi rowu i skocz na niższą
półkę. Następnie wykonaj skok z rozbiegu na półke przy lewej ścianie, potem
tylko zwykły skok i przechodząc przez kratę wracasz do głównego hallu.
Naciśnij : 44, obcięty kwadrat, ptak
Jaskinia 6 - hieroglify
Jeszcze jedna zagadka. O co tu chodzi ? Zwróć uwagę na dwa hieroglify na
ścianie, które są jakby lustrzanym odbiciem. Na lewej ścianie włóż rękę do
ostatniego otworu - otworzysz w ten sposób kratę, a na środkowej ścianie do
otworu pod lustrzanym hieroglifem. Wyjmiesz Stone of Re. Reszta otworów to
skarabeusze. Teraz przebiegnij caly hall az do przeciwleglej kraty.
Wrócisz do jaskini z dwoma posągami sfinksów. Włóż znalezione wcześniej
kamienie do nisz w ścianach, otwierając w ten sposob krąte między posągami.
Przy rozpadlinie za kratą podskocz do małpiego mostu i przedostań się na
druga strone. Zapisz grę i wejdź do pomieszczenia. Aby otworzyć kolejną
kratę musisz zebrać cztery posążki koło pochodni. Są to Holy Scriptures.
Masz mało czasu bo obniża się sufit w wirującymi ostrzami. Podażaj
korytarzem i zatrzymaj się przed kolejnym pomieszczeniem. W podłodze ukryte
są ostrza, tak więc wykonaj kilka skoków. Przy nastepnęj rozpadlinie znowu
użyj małpiego mostu. Zabij nietoperze i wejdź do kolejnej jaskini.
MENKURES PYRAMID
Zaczynasz w jaskini, w której znajdziesz dwa magazynki do Uzi. Wejdź na
skalną półkę na środku jaskini, podskocz i uchwyć się klapy w suficie.
Wydostań się na zewnątrz i przygotuj dobrą bron. Jejku, co to jest ?! Jakiś
gigantyczny skorpion zacznie cię atakować, a za rogiem czeka drugi. Jeśli
przy eksterminacji skorpionow zabileś żołnierza, weź pozostawione naboje do
rewolweru, jeśli nie to nie zawracaj sobie nim głowy. Za rogiem znajdziesz
dużą apteczkę. Wróć teraz do korytarza, na końcu którego jest dół. Skieruj
się w lewo i go przeskocz . Biegnij korytarzem i zabij kolejnego skorpiona.
Dojdziesz do kolejnego dołu. Weź rozbieg, skocz i chwyć się krawędzi. Po
drugiej stronie zabij jeszcze jednego skorpiona i dużego owada.
Jesteś u podnóża piramidy. Skieruj się w prawo i zacznij wspinaczkę po
żółtawych płytkach, najpierw skośnie do góry, potem trawersując piramidę
idziesz w lewą stronę zabijając po drodze owada lub dwa. Gdy dojdziesz
możliwie najdalej, musisz wykonac skok na dolną półkę i ponownie wspinać się
do góry. Potem skieruj się w prawo i na koniec wykonaj skok z rozbiegu.
Jesteś przy drzwiach, zabij jeszcze jednego owada. Może coś przeoczyłeś ?
Nie masz klucza do drzwi ? Nie, wszystko jest w porządku, klucz jest na dole
w budynku za kolejnym dolem. A my mamy SEKRET do wzięcia . Skocz na płytki
po drugiej stronie drzwi i dostań się na górę. Przeskocz na słup, na którym
widać rewolwer. Zanim go podniesiesz, zapisz grę. Podnieś rewolwer i zmykaj
szybko na dół, ponieważ zacznie cię gonić cała chmara skarabeuszy. Biegnij w
stronę dołu, za którym widziałeś budynek, skocz na słup po prawej stronie i
natychmiast skocz do przodu, ponieważ słup ma sciety wierzcholek. Zabij
kolejnego owada i wejdź do środka. Wielki skorpion atakuje żołnierza, rozwal
go i podnieś Guard Key. W pomieszczeniu znajdziesz także dwie małe apteczki
i dwie paczki naboi do shotguna. Wyjdź na zewnątrz i podejdź do prawej
strony dołu do narożnika. Podskocz i uchwyć się krawędzi. Przesuwaj się w
lewo za róg najdalej jak możesz. Opuść się na dół i powtórz drogę do drzwi w
piramidzie. Użyj Guard Key i droga do następnego etapu jest wolna.
INSIDE MENKURES PYRAMID
Biegnij w dół tunelu, posuwając się blisko ściany. Aby ominąć wahadłowe
ostrza, stań jak najbliżej muru i w momencie gdy ostrze wraca w stronę
przeciwnej ściany, spokojnie przebiegnij dalej. To samo powtórz dla drugiego
ostrza. Zabij nietoperze i biegnij w stronę dużych schodów. W lewym rogu
znajdziesz amunicję do rewolweru. Gdy będziesz schodził na dół, głowa Lary
zwróci się w stronę gwiazdy na suficie. Z rewolweru lub z kuszy z
celownikiem laserowym rozbij gwiazdę. Otworzy się wtedy klapa w niecce w
dolnej sali z dwoma zombie. Podbiegnij pod nieckę, obróć się tyłem i wykonaj
salto do tyłu. Opuść się do korytarza na dole i z rozbiegu skocz na linę.
Przedostań się na drugą stronę i wbiegnij do prawego korytarza obok
kolejnych zombie. Tym razem sa dwie liny, a pod nimi dół z kolcami. Gdy
sobie z tym poradzisz, wbiegnij do korytarza i przestaw dźwignię. Otworzy ona
klapę w lewym korytarzu. Wróć z powrotem do zombie, skręć w prawo i znowu
przeskocz dwie liny z rowem. Podbiegnij do klapy, podciągnij się i zlikwiduj
strażnika strzelajacego wyładowaniami. Podbiegnij do gwiazdy w ścianie, użyj
łomu i zabierz Western Shaft Key. Krótki film pokaże otwierające się
przejście koło wielkich schodów. Musisz wrócić przez wszystkie
przeszkody do miejsca, gdzie rozbiłeś gwiazdę w suficie. Znajdź nowo otwarte
przejście i zjedź na dół po rampie. Zapal flarę i omiń ostrza, na końcu
korytarza otwórz klapę w suficie i wydostań się na zewnątrz.
Zabij dwa wielkie skorpiony i idź przejściem między dwoma małymi piramidami.
W jednej z nich zauważysz klawisz, naciśnij go, a otworzysz przejście do
następnej piramidy. Zabij kolejnego skorpiona, skręć w lewo za rogiem i
podejdź do podstawy piramidy. Szukaj piaskowych płytek, po których bez
problemu powinieneś dojść na górę. Aby dostać się do środka, z
przedostatniej płytki musisz wykonać skok z miejsca na wyższą płytkę po
lewej, a dopiero stamtąd zacznij opuszczać się po drabinie do wnętrza
piramidy.
Będąc w piramidzie, przeskocz z rozbiegu z uchwytem rów z kolcami. Podejdź
do głębokiej rozpadliny i przedostań się na drugą stronę małpim mostem.
Teraz mamy rów z kolcami i wahadłowym ostrzem. Przesuń się blisko ściany i
poczekaj na moment, kiedy ostrze oddala się od twojej ściany i skocz z
rozbiegu chwytając się krawędzi. Przeskocz jeszcze jeden rów, aż zobaczysz
kolejną rozpadlinę z małpim mostem. Na razie nie korzystaj z niego, lecz
przeskocz jeszcze jeden rów z wahadłem i za rogiem pociągnij za ozdobny
łańcuch. Wróć do małpiego mostu, przedostań się na drogą stronę i przejdź do
otwartej kraty. Zsuń się na dół, skocz i w powietrzu skieruj się w prawo.
Powinieneś wylądować w prawym rogu dołu z kolcani, podnieś Uzi - kolejny
SEKRET. Teraz podciągnij się do góry i zsuń do otworu. Obróć się i biegnij w
górę tunelu.
Wróciłeś do etapu Sphinx Complex. Pamiętasz drzwi po drugiej stronie dołu,
gdzie znalazłeś styl do łopaty ? Teraz masz do nich klucz. Podciągnij się do
góry i koło łapy sfinksa skręć w prawo. Skieruj się do lewej strony dołu i
powinieneś bez problemu doskoczyć do drzwi. Użyj Guard Keys i wejdź do
następnego etapu.
THE MASTABAS
Od razu skręć w lewo i zabij szakala wybiegającego zza budynkow, koło
ciężarówki utłucz drugiego. Omiń ciężarówke, a koło dystrybutorów znajdziesz
Jerrycan. Podejdź do budynku z napisem Danger. Rozwal deski, wejdź do środka
i zabij nietoperze. Nie ma tu nic ciekawego ? Nieprawda, w tym pomieszczeniu
jest SEKRET. Stań mniej więcej w środku pomieszczenia, trochę bliżej muru
naprzeciw wejścia. Naciśnij klawisz Ctrl i powinieneś otworzyć sekretną
klapę w podłodze. Zejdź na dół po drabinie i na końcu tunelu podnieś dużą
apteczkę. Wejdź teraz do sąsiedniego budynku i na środku otwórz klapę.
Biegnij tunelem, zabij szakala i przy rozwidleniu skręć w lewo. Przy wejściu
do dużego pomieszczenia zabij jeszcze dwa szakale.
Wejdź do pomieszczenia z głowami na ścianach. W gębie każdej z nich
zauważysz ozdobny kamień.Koło zamkniętych drzwi znajdziesz strzały do kuszy
i małą apteczkę. Użyj rewolweru z celownikiem laserowym i strzel we wszystkie
trzy kamienie. Gdy to zrobisz, otworzą się drzwi, z których wyjdą dwa zombie.
Omiń je i podnieś Empty Waterskin. Wróć do tunelu, którym tu dotarłeś i przy
rozwidleniu skręć w lewo. Zabij dwa lub trzy szakale i wydostań się na
zewnątrz. Zastrzel dwa skorpiony (tym razem małe) i nietoperze. Wyjdź dalej
i zabij jeszcze jednego szakala. Weź rozbieg i skocz przez rów do
pomieszczenia z odeskowanym wejściem z napisem Danger. Wejdź do środka,
zlikwiduj szakala i kilka nietoperzy. Podnieś klapę i wejdź do tunelu. Przy
rozwidleniu skręć w prawo, zabij dwa szakale i nietoperza pilnujące
kolejnego pomieszczenia z trzema głowami.
Zestrzel trzy kamienie. Z małej komnaty weź Bag of Sand i wróć do tunelu.
Przy rozwidleniu skręć w prawo, a przy następnym w lewo. Zabij szakala i
podnieś amunicje do rewolweru i dużą apteczkę. Wróć do głównego tunelu i
skręć w lewo. Zabij szakala i wyjdź z tunelu w następnym pomieszczeniu.
Zabij nietoperze, otwórz drzwi i rozwal odeskowane wejście. Wyjdź na
zewnątrz i podejdź do rowu.Skocz z rozpędu na półkę blisko budynku,
następnie skocz na półkę po prawej. Wejdź do budynku i zabij dwa skorpiony.
Otwórz klapę w podłodze i zejdź do tunelu. Gdy dojdziesz do rozwidlenia,
skręć w prawo i znajdź pochodnię. Na razie jej nie podnoś, tylko wracaj do
rozwidlenia i biegnij prosto. Zabij trzy szakale pilnujące pomieszczenia z
trzema głowami i teraz wróć po pochodnię.
Zapal pochodnię i zestrzel kamienie w gębach głów. Wejdź do pomieszczenia z
trzema wagami. Na każdej z nich narysowany jest symbol. Na pierwszej
niebieski symbol przedstawiający fale wodne, na drugiej żółte słońce, a na
trzeciej brązowa piramida. Napełnij Empty Waterskin wodą w pobliskiej
kałuży, podejdź do pierwszej wagi i wlej wodę. Do drugiej wagi nalej benzyny
z Jerrycan, a do trzeciej wsyp piasek z Bag of Sand. Brakuje jeszcze
pochodni by podpalić benzynę. Gdy to zrobisz otworzą się drzwi po lewej.
Wejdź do środka i wyłuskaj ze ściany Northern Shaft Key. Otworzą się drzwi
po prawej stronie od wag, a na wsprost od pomieszczenia, w którym jesteś.
Zestrzel kamienie w gębach i wejdź do tunelu na wprost. Zabij szakala i przy
rozwidleniu skręć w lewo. Na końcu znajdziesz dużą apteczkę, zabij dwa
szakale i wróć do rozwidlenia. Skręć w lewo i wyjdź z tunelu w następnym
budynku. Zabij skorpiona i wyjdź na zewnątrz. Stań koło lewej ściany
budynku, z rozbiegu odbij się od krawędzi i skocz w lewą stronę, następnie z
rozbiegu skocz i uchwyć się przeciwległej półki. Wejdź do pomieszczenia i
zabij nietoperze. Otwórz klapę i wejdź do tunelu. Zabij skorpiona i przy
rozwidleniu skręć w lewo. Zabij kolejnego skorpiona i podnieś amunicję do
rewolweru. Wracaj i przy rozwidleniu skręć w lewo, zabij kolejnego skorpiona
i wyjdź z tunelu. Zabij szakala i rozwal odeskowane wejście z napisem
Danger. W pomieszczeniu otwórz klapę w podłodze, przy rozwidleniu tunelu
skręć w lewo. Podążaj za tunelem do kolejnego pomieszczenia z trzema
głowami.
Zabij szakale i nietoperze. Zestrzel kamienie w gębach głów i wejdź do
kolejnego pomieszczenia. Są tu trzy statuetki małp. Po lewej małpa
symbolizujaca "Nic nie widzę", w środku " nic nie slyszę", a po lewej "nic
nie mówię". Podejdź do pierwszej po lewej i użyj lomu. Zza statuetki wyjdzie
czarna małpa, zabij ją, a ona eksploduje. Potem podejdź do środkowej
dźwigni. Tą małpę tez zabij. Na koniec uruchom dźwignię po prawej. Tej
małpki nie atakuj, otworzy ona drzwi po prawej. Wejdź do pomieszczenia i ze
ściany wyłam Southern Shaft Key. Następnie skieruj się w stronę nowo
otwartych drzwi, zestrzel kamienie i wbiegnij do tunelu. Prowadzi on do
następnego etapu.
THE GREAT PYRAMID
Biegnij tunelem, aż znajdziesz się w budynku. Rozwal odeskowanie i zabij
wroga czającego się za rogiem. Podejdź do rowu i stąd zabij drugiego. Skocz
z rozbiegu na lewą stronę rowu i wejdź do budynku. Zabij kolejnego wroga i
owada. Pamiętasz SEKRET z poprzedniego etapu ? Tu też jest zamaskowana
klapa. Znajdź ją i zejdz na dół po granatnik. Wróć na górę i wejdź do innego
budynku. Zabij strażnika. Tutaj jest klapa w podłodze, ale jest to głęboka
przepaść. Wyjdź na zewnątrz innymi drzwiami i wejdź do ostatniego budynku.
Zlikwiduj dwa owady i otwórz klapę. Zeskocz na dół i weź dużą apteczkę. W
kątach znajdziesz jeszcze granaty i magazynek do Uzi. Pora na spotkanie z
Wielką Piramidą.
Gdy podejdziesz do skraju przepaści, krótki film przedstawi nam ogrom
budowli i naszej dalszej wędrowki. Proponuje co jakiś czas zapisywać stan
gry, bo o fałszywy skok będzie nietrudno. Gdy usłyszysz stukot spadających
kamieni, po prostu kucnij, a nie uciekaj.
Podejdź do skraju przepaści i weź rozbieg, skocz i chwyć się półki po
drugiej stronie. Teraz zsuń się na dolną półkę po lewej. Zabij owada. Z
rozbiegu skocz i chwyć się półki wzdłuż brzegu przepaści. Teraz podciągnij
się i dostań na drugi rząd płytek, skocz z rozbiegu na płaską płytkę i
uchyl się przed spadającym kamieniem. Potem skok z miejsca.Powinieneś teraz
być nad półką, z której zaczynałeś wspinaczkę. Skok z miejsca i znowu kucnij
przed kamieniem. Teraz skok po skosie na trzeci rząd. Doskocz do piaskowych
płytek szerokich na dwie półki. Teraz skok na dół, na inną szeroką półkę.
Znowu uniknij spadającego kamienia. Zejdź na półkę, z której możesz
przeskoczyc rozpadlinę na drugą stronę. Weź rozbieg i zrób to. Z tej półki
zabij owada czekającego na półce sąsiedniej. Skocz z rozpędu na tę
półkę.Teraz musisz skoczyć znowu w poprzek rowu, kierując się w powietrzu w
prawo. Podciągnij się na wyższa półkę i zaraz opuść, ponieważ spada kolejny
kamień. Gdy już spadnie, wróć do góry i skocz na płaski słup, na którym widać
dużą apteczkę. Połowa drogi już chyba za nami.
Wróć na płytkę w pierwszym rzędzie. Teraz dwa skoki po skosie na trzeci
rząd. W tym miejscu skocz z rozpędu i dostań się na piąty rząd płytek.
Skieruj się w lewo wykonując kilka skoków i schyl się przed następnym
skalnym blokiem. Teraz w górę aż do ósmego rzędu płytek. Zabij dwa owady i
idź dalej, ile tylko możesz. Teraz skocz z rozpędu i zsuń się na piąty rząd
płytek.
Skocz z rozbiegu na płaską płytkę i zabij jeszcze jednego owada. Teraz
przeskakuj z płytki na płytkę między piątym, a czwartym rzędem. Na końcu
zabij owada i zacznij wspinaczkę na ósmy rząd. Idź w lewo, ile się da. Zapisz
gre i wykonaj długi skok . Jeśli się uda, zjedziesz do następnego etapu.
KHUFU'S QUEEN PYRAMID
Biegnij w prawo i pomóż żołnierzom zabić dwa skorpiony. Staraj się nie
zranić żadnego z nich, wtedy nie będą strzelać do ciebie. Gdy zabijesz
skorpiony, wejdź do lewych drzwi budynku. Rozwal skrzynię i pozbieraj małą
apteczkę, amunicję do rewolweru, strzały do kuszy, dwie paczki granatów,
magazynek do Uzi i naboje do shotguna. W drugim pomieszczeniu znajdziesz
zamkniętą kratę. To jest SEKRET, tak wiec wracaj na zewnątrz i podejdź do
lewej strony rowu. Skocz na półkę po lewej, potem z rozbiegu skocz na
scieżkę między dwoma piramidami. Zabij skorpiona i podejdź do krawędzi rowu.
Skocz z rozbiegu i dostań się na drugą stronę. Teraz skocz w prawo i
podciągnij się do góry, zabij owada. Skocz z rozbiegu na kolejną półkę, a
potem jeszcze jedną. Teraz powrót na drugą stronę rowu. Gdy tam juz
będziesz, z tej półki możesz zabić owada. Skok z rozbiegu i kolejny skorpion
do eksterminacji. Znajdć małą apteczkę i zamknięte drzwi w rogu. Żeby je
otworzyc musisz przesunąć blok skalny na miejsce hieroglifu w podłożu.
Wejdź do otwartych drzwi, podnieś klapę i zejdź po drabinie na dół.
Znajdujesz się teraz w podziemnym labiryncie. Jest tutaj mnóstwo małych
skorpionów, tak więc miej w pogotowiu pistolce.
W pierwszym rozwidleniu skręć w lewo, w drugiej dziurze po prawej znajdziesz
magazenek do Uzi, wracaj i idź prosto. W pierwszej dziurze po lewej, będzie
mała apteczka, potem za tunelem skręć w lewo a przy rozwidleniu w prawo.
Potem za tunelem w lewo i powinieneś zobaczyć pochodnie zawieszone na
ścianie. Potem w lewo i przy rozwidleniu jeszcze raz w lewo. W pierwszej
dziurze po prawej będzie magazynek do Uzi. Wracaj, teraz prosto i za tunelem
w lewo. Przy rozwidleniu w prawo i przygotuj lepszą broń. Zabij strażnika i
ze ściany wyłuskaj Eastern Shaft Key.
W powrotnej drodze przy rozwidleniu skręć w prawo. W pierwszej dziurze po
lewej będzie duża apteczka, za tunelem biegnij w lewo. Przy rozwidleniu
prosto i w pierwszej dziurze po lewej będzie amunicja do shotguna. Przy
następnym rozwidleniu w lewo, a nastepnie w prawo i dalej prosto, aż
będziesz z powrotem przy drabinie.
Wejdź do góry i wyjdź na zewnątrz. Podejdź do rowu i przeskocz na drugą
stronę. Teraz długi skok na półkę po lewej, podciągnij się i skocz na wyższą
półkę. Szybko wejdź na piaskową płytkę i zabij owada. Na pewno masz już
wprawę w wspinaniu się po piramidach, więc generalnie idź skośnie w lewo do
góry. Przy samych drzwiach czekają jeszcze dwa owady. Użyj Guard Key i wejdź
do oświetlonego korytarza.
INSIDE THE GREAT PYRAMID
Biegnij w dół oświetlonego korytarza, przeskocz dół po prawej stronie i
zabij dwóch wrogów. Zejdź trochę niżej i znajdź magazynek do Uzi. Wróć i
wejdź do dużego korytarza po lewej. Za rogiem jest jeszcze jeden wróg. Skręć
w prawo i przejdź przez otwartą kratę. Zabij ninja i nietoperze. Wejdź do
ciemnego tunelu pośrodku. Zapal flarę i omiń przesuwające się bloki skalne
podchodząc przy ścianie jak najblizej i biegnąc, kiedy one wracają na drugą
stronę. Wejdź do komnaty i zatrzel szakale. W środku niecki znajdziesz małą
apteczkę i pochodnię. Podnieś ją i zapal cztery pochodnie zawieszone na
ścianach. Otworzysz drzwi koło niecki, wejdź do środka, podnieś paczkę naboi
do shotguna i przestaw dźwignię . Otworzy się kolejne przejście ponad
ciemnym tunelem, którym tutaj wszedleś. Zabij szakala i wróć z powrotem
przez przesuwające się bloki. Wejdź do nowego pomieszczenia i włóż w
odpowiednie miejsca gwiazdy, które wcześniej znalazłeś. Uwolnisz cztery
promienie świetlne, które biegną na dół. Przestaw dźwignie, która podniesie
kratę. Zabij dwóch kolejnych wrogów i wróć do niecki (znowu przez
przesuwające się bloki). Wejdź do drugiej niszy, podnieś dużą apteczkę i
przestaw dźwignię. Otworzy się krata na końcu głównego korytarza, w którym
rozpoczynałeś etap. Teraz wróć do niego, skręć w prawo i podejdź do
pierwszego rowu. Zabij nietoperza i wykonaj skok z miejsca. Zlikwiduj
następnego nietoperza i skocz z miejsca po przekątnej do węższego tunelu.
Zabij wroga na niższej półce i obróć się. Użyj lornetki z noktowizorem i
zlokalizuj ostatni SEKRET - kuszę. Zapal flarę i skocz za nią na dół. Z
powrotem wykonaj skok z miejsca z uchwytem. Teraz skocz na półkę, na której
był wróg i zeskocz na dół po dużą apteczkę. Podejdź do krawędzi i skocz z
miejsca do kraty. Zabij kilka nietoperzy i zejdź na dół w strumień świetlny.
Znajdź tunel ponad kratą i wejdź do niego. Biegnij dalej do następnego
etapu.
TEMPLE OF HORUS
Nareszcie jakaś fajna muzyczka trwająca przez cały etap.
Biegnij tunelem i wejdź do komnaty z wagą i stworem za kratą. Zwróć uwagę
, że Lara patrzy w lewą stronę na rysunek fal ponad głowś na ścianie. Podnieś
Large Waterskin i zacznij działać. Na ścianie narysowane są dwie fale, to
znaczym, że na lewą szalę wagi trzeba nalać 2 litry wody. Jak to zrobić ?
Nabierz wody do Large Waterskin i użyj Combine z Small Waterskin. W Large
Waterskin będzie 2 litry wody, podejdź do wagi i użyj Large Waterskin, by
nalać wody na szalę.
Otworzy się krata w podłodze, więc zejdź na dół. Zabij kilka nietoperzy i zjedź
po linie uważając na kolce. Na dole zlikwiduj jeszcze
dwa nietoperze i wejdź do następnego pomieszczenia z wagą.
Tym razem potrzeba nalać cztery litry wody. Opróżnij Small Waterskin i do
dzieła.
Nabierz wody do Large Waterskin i użyj Combine z Small Waterskin . Opróżnij
Small Waterskin i przelej tam 2 litry wody z Large Waterskin. Teraz nalej do
Large Waterskin wody i użyj Combine z Small Waterskin. W Large Waterskin
zostanie 4 litry wody.
Wejdź w otwarty tunel i ponownie zjedź po linie uważając na kolce.
W ostatniej komnacie jest rysunek tylko jednej fali. Powtórz czynności jak
ostatnio, a gdy będziesz mial 4 litry w Large Waterskin użyj Combine z Small
Waterskin (pustym) i zostanie 1 litr.
Jeszcze raz zejdź na dół i tym razem dojdziesz do promienia świetlnego, w
którym ostrożnie zejdź na dół, Przy końcu przesuń się w prawo i zeskocz na
półkę.
Zapisz grę i weź rozbieg, skocz i w powietrzu skieruj się tak, aby wskoczyć
do wody, a nie na glebę. Gdy już będziesz w wodzie, skręć w prawo i znajdź
miejsce, w którym wyjdziesz na suchy grunt. Podejdź do czterech cokołów
wokół postaci Horusa i ustaw na nich Holy Scriptures, podejdź do Horusa i
oglądnij film...
Nie trać czasu ani amunicji w walce z Setem, bo to on jest naszym
przeciwnikiem. Na pomoc Horusa też nie masz co liczyć.
Gdy załaduje się etap, od razu skocz do wody, zapal flarę i odszukaj Amulet
of Horus. Gdy go podniesiesz, otworzą się jedne z drzwi. Podpłyń tam,
podciągnij się na półkę w prawym rogu i wbiegnij do środka. Przestaw
dźwignię,
która otworzy drugie drzwi, podnieś apteczkę w rogu. Wyskocz na zewnątrz i
popłyń do przeciwległych drzwi. Tu też przestaw dźwignię uruchamiającą złotą
klapę, przez którś tu schodziłes i blok skalny w górnej partii sali. Za
drzwiami znajdziesz magazynek do Uzi.
Wróć z powrotem w pobliże pierwszych drzwi. Omiń je i skocz na skalny
narożnik na dole. Podejdź do przeciwnego brzegu i zauważ wąziutką półkę na
ścianie . Skocz z rozbiegu, chwyć się jej i podciągnij. Potem jeszcze jeden
długi skok na kolejną półkę. Skok z miejsca na wyższy poziom. Podciągnij się
na skalny blok i skocz wyżej. Skręć w prawo i na końcu skocz na następną
półkę. Podejdź do krawędzi,zapal flarę i skocz po lewej stronie iglicy
skalnej
wystającej z sufitu. Wylądujesz w ciemnum rogu, dalej w prawo, aż zauważysz
wąskie przejście w skale. Znowu zapal flarę, skocz tam i chwyć się półki.
Następnie czołgaj się
aż do konca tunelu i zeskocz na niższą półkę. Jeszcze jeden długi skok i
jesteś juz blisko półki, z której na początku skakaleś do wody. Weź rozbieg,
chwyć się drabiny i przesuwaj się w prawo, aż będziesz mógł swobodnie dostać
się na półkę. Teraz podskocz do góry i mozolnie wdrapuj się do złotej klapy.
Krótki film przedstawi, jak Lara zamyka Seta w jego nowym mieszkanku. Zapal
flarę i przejdź przez otwartą kratę. Teraz będziesz musiał przejść przez
trzy przesuwajace się bloki skalne. Gdy je przejdziesz, zapisz grę i skieruj
się w lewy korytarz.Zsuń się po pochylni,skocz i chwyć się przeciwnego
brzegu dołu z kolcami. Musisz
uważać na spadające z góry słupy.
Szybko podejdź do następnego brzegu i zsuń się do rowu z kolcami skacząc w
ostatniej chwili i chwytając się brzegu. Teraz przejdź na prawą stronę i pokonaj
jeszcze jeden rów z kolcami. Na koniec wbiegnij w środkowy tunel.
Gratulacje...ukończyłeś grę.Aha...and dont worry...see You in TR5.
|