Solucja do TR4 - Copyright 1999-2000 TOMB RAIDER PL.
Kopiowanie w celu dalszej publikacji bez zgody autorów zabronione!

Autorzy solucji:
Adam "Awe" Grabowski, Konrad "Gonzolak" Mrożek, de Sol, Andrzej "SCSI" Przybylak, Arkadiusz "ARO" Hutta

BACK TO PART 1



CITY OF DEAD

Zaraz po rozpoczęciu levelu ktoś zacznie do ciebie strzelać. Porozglądaj się trochę, a zobaczysz żołnierza na małym pagórku po lewej stronie drogi. "Zajmij" się nim. Gdy już to zrobisz, zabierz revolver, który pojawił się na miejscu trupa. Podejdź do motocykla i zabij gościa na dachu. Wsiądź do motoru i staraj się jechać brzegiem drogi przejeżdżając kilku napotkanych żołnierzy. Zatrzymaj się przy czerwonych znakach drogowych. Wysiądź z motoru. Pobiegnij do małego wzgórza. Zobaczysz tam małe wejście. Dostań się tam i przestaw dźwignię. Gdy spróbujesz wspinać się dalej zobaczysz kratę, która blokuje wejście na górę. Wróć tą samą drogą, którą się tu dostałeś i jedź dalej aż do bramy miasta (jeśli nie będziesz się trzymał lewej strony drogi, będą do ciebie strzelać karabiny maszynowe). Zatrzymaj się. Podbiegnij najszybciej jak umiesz do budynku, który znajduje się naprzeciw i otwórz drzwi. Przesuń trupa , który leży na kracie. Pobiegnij do miejsca gdzie zostawiłeś motor i jedź z powrotem do pomieszczenia gdzie przestawiłeś pierwszą dźwignię. Przestaw dźwignie jeszcze raz aby otworzyć kratę. Wspinaj się do góry. Teraz krata jest otwarta i możesz wspiąć się do dziury w ścianie. Biegnij tunelem aż zobaczysz przełącznik. Włącz go. Wróć się do motocyklu. Rozpędź się. Wjedź na małe wzgórze niedaleko znaków drogowych i kieruj motorem tak aby znaleźć się właśnie w tym miejscu. Wjeżdżając na podłogę, która jest otoczona znakami załamiesz ją. Teraz jedź motorem naprzeciw i przebij się przez ścianę. Będziesz z powrotem w miejscu gdzie wykonywałeś skok. Wróć się przed otwór w murze, który zrobiłeś motorem i poszukaj wewnątrz kolejnego otworu. Wpadnij do wody i wejdź do pomieszczenia z nietoperzami. Zjedź trochę niżej i weź Laser Sight. Pochodź dookoła pomieszczenia aż do momentu gdy będziesz mógł zobaczyć krawędzie po, których Lara może się przemieszczać. Zrób z tego użytek, abyś mógł wyjść wyżej. Obróć się i zestrzel poruszającą się niebieską kulę. Uwolnisz dwa białe demony. Biegnij po schodach w stronę basenu (jeszcze tu nie byłeś) i wskocz do niego. Gdy skończysz pływać wróć się do pomieszczenia z trupem, a potem do basenu. Będzie on już zamarznięty. Teraz spokojnie możesz przejść na drugą stronę aby przestawić dźwignię. Idź prosto drzwiami, które otworzyłeś. Wyjdź trochę wyżej. Skocz z dużym rozbiegiem żeby przestawić dźwigienkę na sąsiedniej ścianie (niedaleko bramy) . Wróć do motocyklu. Jedź do (przed chwilą otwartej) bramy. Znajdź na schodach miejsce z którego można skoczyć . Gdy wykonasz skok. Zobaczysz dźwignię, którą należy przestawić. Idź schodami do miejsca, które zostało podniesione przez dźwignię. Wspinaj się aż do momentu wyjścia. Przeskocz na drugą stronę. Teraz idź tunelem aż znajdziesz się na dachu. Wyceluj revolverem w bak obok helikoptera. Przeskocz na drugą stronę i przestaw dźwignię, która otworzy bramę. Teraz pozostaje tylko znaleźć motor i przejechać przez bramę, którą właśnie otworzyłeś.

CHAMBERS OF TULUN

Zaraz na początku levelu skręć w prawo i jedź drogą przed siebie. Kolejny zakręt i skok przez przepaść. Zabij natrętnego robala i wróć z powrotem do miejsca rozpoczęcia planszy .Opuść motocykl i wejdź do budynku naprzeciw Ciebie. Przebiegnij go wzdłuż i skręć w lewo. Zacznie cię gonić tzw. Hammer Guy . Wróć się na sam początek budynku z którego wybiegłeś. Skocz na jedną ze skrzyń. Obróć się i skocz naprzeciw siebie. Powinieneś zobaczyć linę. Obróć się w prawo, skocz i przemieszczaj się po ścianie. Po kolejnej wspinaczce powinieneś dotrzeć do tunelu. Podążaj nim aż na dachu. Porozglądaj się trochę. Zobaczysz dźwignię. Dostań się tam i ją przestaw. Hammer Guy jest uwięziony i nie może ci nic zrobić. Teraz musisz skoczyć na prawą stronę ściany aby dostać się do liny. Skocz na nią. Obróć się w prawo, rozhuśtaj i hoop. Zabij gościa za rogiem i ześlizgnij się do motoru czekającego na Ciebie. Jedź do miejsca gdzie zaczął Cię gonić Hammer. Pociągnij kilka razy koło obok drzwi tak abyś mógł przez nie wejść. Wyjdź po drabinie w górę.

CITADEL GATE

Zejdź na dół i podejdź do rannego żołnierza. Opowie ci krótką historyjkę. Gdy się skończy biegnij co sił w nogach naprzód, aby uniknąć spotkania ze smokiem. Pochodź trochę po okolicy, aż znajdziesz miejsce z suszącymi się ubraniami. Porozglądaj się. Zobaczysz dziurę w ścianie. Zrób z tego użytek. Uważaj, bo trochę dalej zaczną atakować cię krokodyle. Niedaleko miejsca skąd wychodziły krokodyle jest dziura w sąsiedniej ścianie, na którą należy wyjść. Zejdź trochę niżej i włącz trzy przełączniki w ścianie naprzeciw. Wpadnij do dziury w podłodze, która właśnie powstała. Przestaw dźwignię używając Crowbar. Teraz wróć się z powrotem na górę, znajdź miejsce do wspięcia się jeszcze wyżej i włącz ostatni przełącznik. Otworzą się drzwi na dole. Idź tymi drzwiami na sam szczyt i skocz na linę. Obróć się w prawo i skocz na zadaszenie budynku. Skacz teraz kolejno po zadaszeniach innych budynków. Na samym końcu powinieneś dostrzec małą dziurę w budynku, do której musisz się dostać. Idź na sam jej koniec. Zobaczysz w dole dużą przepaść. Skocz w prawo uważając, aby do niej nie wpaść. Pozabijaj robactwo i zrób obchód wokół palącego się samochodu. Zabierz Nitrous Oxide canister.. Weź długi rozbieg i skocz w stronę żółtego samochodu. Wróć znaną już ci drogą do rannego żołnierza. Ruszaj po drabinie, którą się tu dostałeś. Wrócisz do Chambers of Tulun.

TRENCHES

Zaraz przy wjeździe do tego levelu skręć w prawo, a potem w lewo. Powinieneś zobaczyć ogrodzoną palmę. Opuść motor i podążaj drogą naprzeciw palmy zabijając napotkanego żołnierza. Biegnij, dopóki nie zacznie do Ciebie strzelać broń maszynowa. Podbiegnij do niej i schowaj się za pudłami. Teraz czołgaj się do sąsiednich pudeł. Użyj revolvera z celownikiem i wystrzel pocisk w biały karnister przyłączony do broni maszynowej. Idź do pudeł, za którymi na samym początku się chowałeś. Wejdź na nie. Skocz na drugą stronę do dziury, która znajduje się nad nieistniejącą już bronią maszynową. Spadnij trochę niżej i podążaj tunelem, aż do szczeliny po prawej stronie ścieżki. Musisz się tam wczołgać uważając na zepsute rury. Gdy dostaniesz się do małego pomieszczenia zabij żołnierza i znajdź pudło , na które możesz wyjść. Zobaczysz broń maszynową. Zajmij się nią w ten sam sposób, co z poprzednią. Zabij jeszcze żołnierza i wróć się do tunelu, którym się tu dostałeś. Możesz iść tunelem dalej. Podążaj nim aż do końca drogi. Spójrz teraz w prawo zobaczysz mała dziurę, do której Lara potrafi się wczołgać. Gdy pomyślnie przez nią przejdziesz, zabierz z małego pomieszczenia Weapon Code Key. Wróć się tą samą drogą, jaką się tu dostałeś. Skocz przed siebie i uchwyć się szczeliny w ścianie. Podążaj nią do broni maszynowej. Porozglądaj się, a zobaczysz palącą się ciężarówkę. Stań na wprost silnika i wciśnij CTRL. Zdobędziesz Valve Pipe. Teraz z powrotem do motocyklu. Połącz Valve Pipe z Nitrous Oxide. Powstanie Nitrous Oxide Feeder. Stań na wprost motocyklu, jakbyś chciał go użyć. Wybierz z plecaka nowo powstałą rzecz i wciśnij USE. Lara zamontuje to do motoru. Wroć się do Chambers of Tulun.

CHAMBERS OF TULUN 2

Pamiętasz na tym levelu dziurę przez którą skakałeś. Niedaleko były niedokończone schody, przez które nie dało się skoczyć. Otóż teraz możesz to zrobić używając klawisza "?" (turbo !!!!). Wykonaj ten skok. Dostaniesz się w ten sposób do ciemnego pomieszczenia. Wyjdź trochę wyżej, zabij żołnierza i wejdź przez otwarte drzwi do pokoju. Zjedź niżej. Idź do pokoju naprzeciw. Znajdź i weź pochodnię. Musisz ją zapalić. Wróć do poprzedniego pokoju. Zejdź schodami na dół. Pośrodku pomieszczenia zobaczysz drzwi. Otwórz je. Zabij żołnierza i zapal pochodnię od innej pochodni na ścianie. Wróć do pomieszczenia na górę. Porozglądaj się trochę. Zobaczysz na ścianie światła przeciwpożarowe. Podejdź do nich i podnieść do góry pochodnię. Włączy się alarm, zacznie się lać woda i otworzą się drzwi obok świateł. Wejdź przez te drzwi i przestaw dźwignię znajdującą się w małym pokoiku. Teraz do pomieszczenia gdzie znalazłeś pochodnię. Wyjdź na najwyższe pudło i skocz na drugą stronę. Postrzelaj do pudeł. Znajdziesz kilka przydatnych drobnostek oraz Roof Key. Wróć się do motoru i pojedź do Trenches.

TRENCHES 2

Połaź po wszystkich schodach w okolicy. Wykonując to zawsze rozglądaj się na boki. Wreszcie trafisz na schody, obok których znajduje się szereg dziur w ścianie, po których Lara potrafi się przemieszczać. Przemieszczaj się i skacz, aż dotrzesz do strzeżonych drzwi. Napotkasz po drodze mała przeszkodę, którą należy potraktować pistoletem. Podejdź do drzwi i użyj Roof Key. Skocz na naprzeciwległą ścianę i uchwyć się dziur do przemieszczania. Idź dalej tą drogą, aż dotrzesz do małego pomieszczenia dziurą, przez którą Lara nie może przejść. Zobaczysz w oddali czerwony przycisk. Użyj Crossbow z celownikiem i postaraj się trafić ten guzik. Gdy ci się to uda, guzik powinien zacząć się dymić. Teraz wróć do motocyklu. Jedź drogą po długich schodach (tych po prawej, patrząc z głównej drogi) rozpędzając się na maksa. Drzwi, które były zamknięte, są teraz otwarte i nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać skok na wzgórze po drugiej stronie. Gdy uda ci się ten wyczyn, wyjdź po drabinie do Street Bazaar.

STREET BAZAAR

Zejdź na dół i podejdź do rannego żołnierza. Niedaleko ciała znajdź Mine Detonator Body. Weź także Handle ze środkowego stołu i Car-Jack Body nieopodal samochodu. Naciśnij czerwony guzik. Połącz Car-Jack Body z Handle żeby otrzymać Car-Jack. Wejdź przez otwarte przed chwilą drzwi. Pospinaj się trochę i przemieszczaj się drabiną po ścianie na drugą stronę. Zobaczysz jakieś puszki elektryczne. Po prawej stronie jest dziura w ścianie. Dostań się tam. Zobaczysz zamknięty właz na suficie. Powinieneś dostrzec także małą ściankę na podwyższeniu. Stań naprzeciw niej i użyj Car-Jack. Właz zostanie wyważony i w ten sposób dostaniesz się na dach. Porozglądaj się trochę, a zobaczysz dwa pudła, które możesz przesuwać i jedno trochę większe z czymś w rodzaju misy z drewna u góry. Postaraj się tak przesuwać pudła aby móc to największe (z misą :) ) przesunąc wprost na błyskawicę. Gdy to zrobisz, błyskawicą zostanie skierowana na zepsuty most, niszcząc ogrodzenie zabraniające przejścia dalej. Idź przez ten most i przeskocz na drabiny znajdujące się naprzeciw. Kieruj się nimi na lewo, aż będziesz mogł z nich zejść. Teraz ruszaj drogą wiodącą do pomieszcenia z pudłami i balkonami. Znajdź w tym pomieszczeniu martwego żołnierza, obok którego zdobędziesz Mine Position Data. Zacznie cię wtedy gonić natrętny byk znany z wcześniejszych leveli. Wskocz na podest obok pudeł, które zablokowały przejście do tunelu. Musisz się tak ustawić, aby byk udeżył prosto w pudło. W ten sposób utorujesz sobie drogę przez tunel. Podążaj nim na balkon. Znajdź teraz zjazd na dół. Po udanym zjeździe znajdziesz się w Trenches. Spróbuj dotrzeć do miejsca gdzie zostawiłeś motor. Musisz skoczyć na ścianę, na którą wylądował motor po udanym skoku. Wyjdź po drabinie. Będziesz znowu w Street Bazaar. Znajdź w pomieszceniu inne drzwi, niż te, których ostatnio używałeś. Zaraz po ich otwarciu skręc dwa razy w lewo. Znajdziesz się w Trenches. Połącz teraz Mine Postion Data z Mine Detonator Body żeby uzyskać Mine Detonator. Stań naprzeciw znaków zabraniających ci wejścia i użyj Mine Detonator. Przejdź na drugą stronę i wciśnij czerwony guzik. Podejdź do motocykla i wjedź przez drzwi. Znalazłeś się w Citadel Gate. Okolice znasz więc powiem tylko tyle, że musisz wrócić do rannego żołnierza, który prosił cię o kody.

CITADEL

W ciemnym korytarzu zrób kilka kroków by zobaczyć film. Lara uwalnia swego przyjaciela Jeana Yves i widzimy, jak Von Croy odkopuje jakieś tablice i budzi z letargu Rycerzy Krzyżowych. Wejdź do pomieszczenia z czarno - białym słupem i poszukaj przejścia do drugiego takiego samego pomieszczenia. Odszukaj korytarz biegnący do góry i na końcu przestaw dźwignię. Otworzy ona wielkie złote drzwi w pierwszym pomieszczeniu. Pod jedną z lamp znajdziesz pochodnię, odpal ją i wróć na dół. Zauważ, że przez oba duże pomieszczenia biegnie gruby sznur. Wskocz do alkowy i użyj klawisza Ctrl by zapalić ten sznur. Opadnie wtedy podłoga koło złotych drzwi. Wejdź w złote drzwi i podnieś magazynek do Uzi. Potem wskocz do dołu i znajdź ciemny tunel. Od tego momentu używaj flar cały czas. W małym zaułku znajdź niebieskie naboje do shotguna i wejdź do pomieszczenia z wodą na dole. Skocz na półkę po lewej i zauważ dużą apteczkę w korytarzu. Na razie jednak nie możesz jej podnieść, bo dojście blokują płomienie wychodzące ze ściany.Skocz do wody, a na jednej półce zauważysz paczkę granatów. Podciągnij się na niższą półkę i skocz na słup po drugiej stronie wody. Jeszcze raz do góry i jesteś na miejscu startu. Wejdź na półkę po lewej i skocz na schody po drugiej stronie. Rozglądnij się i zauważ wąskie szczeliny na dole . Skocz z powrotem i dostań się do tej szczeliny puszczając klawisz Ctrl i natychmiast naciskając go z powrotem wraz ze strzałką do przodu. Przesuń się maksymalnie w prawo i opuść się do jeszcze jednej szczeliny. Podciągnij się, a znajdziesz się w małym basenie, gdzie znajdziesz magazynek do Uzi. Teraz zapisz grę, zapal flarę i podskocz do przejścia po prawej stronie. Gdy się opuścisz na dół, zaczniesz zjeżdżać po pochylni. Wykonaj salto do tyłu, potem do przodu z jednoczesnym uchwytem kolejnej szczeliny. Przesuń się w lewo, a dostaniesz się na półkę, gdzie leży mała apteczka. Zabij 2-3 ninja i przestaw dźwignię. Zgasi ona płomienie blokujące dostęp do dużej apteczki, o której wcześniej pisałem. Uzupełnij stan zdrowia i opuść się na dół we wnęce koło dźwigni. Podnieś apteczkę i biegnij dalej. Znajdziesz się w dużej sali, w której znajdziesz koła narysowane na podłodze i cztery stoliki. Aha, kolejna zagadka, ale prosta. Na każdym ze stolików narysowane są oznaczenia czterech stron świata - S, N, E, W. Poustawiaj stoliki według stron świata posługując sie kompasem (Esc). Otworzą sie troje drzwi. Na początek wejdź w zachodnie drzwi, podążaj za korytarzem, aż znajdziesz się w pomieszczeniu z dwiema niszami po bokach i otworem z wodą pośrodku. W jednej z nisz znajdziesz flary. Wskocz do wody i znajdź południowy podwodny tunel. Wpłyń do pomieszczenia, w którym na środku sufitu znajdziesz dźwignię, pociągnij ją, a otworzysz klapę. W rogu znajdziesz małą apteczkę. Wróć do głównego pomieszczenia. W zachodnim tunelu znajdziesz dźwignię, której jednak nie możesz teraz uruchomić. Wpłyń do północnego tunelu, na jego końcu będzie ozdobny łancuch, którego też nie możesz uruchomić. Weź naboje do rewolweru i wracaj tunelem do głównego pomieszczenia ze stolikami. Teraz wejdź do wschodniego korytarza, zabij dwóch ninja i przestaw dźwignię. Wróć do stolików i wejdź w północne drzwi, wskocz do wody i znajdź dzwignię, której przedtem nie mogłeś uruchomić. Przestaw ją i wracaj do ozdobnego łańcucha. Pociągnij go i zabij ninja. Wejdź w nowo otwarte drzwi i znajdź wąskie przejście. Po drugiej stronie spotkasz Rycerzy Krzyżowych. Nie możesz ich zabić, więc musisz ich wziąźć sposobem. Na górnej półce jest zastawione balami przejście. Już kapujesz ? To są wolne byczki ! Gdy do ciebie podejdą i się zamachną, uskocz i dalszą droga już wolna ! Musisz ich zwabić na dół, potem wróć na górę i podskocz do następnej jaskini z pochodniami. W kącie znajdziesz magazynek do Uzi i flary. Zeskocz na dół i biegnij w stronę falującej wody.

THE SPHINX COMPLEX

Biegnij w stronę wielkich drzwi z napisem "Do Not Enter". Z prawej strony wyskoczy dwóch wrogów. Zatrzel ich, wtedy jeden z nich upuści Silver Key. Podnieś go i użyj przy drzwiach, przejdź przez nie i zatrzel kolejnych dwóch przeciwników. Wskocz na mur po prawej i przeskocz z rozpędu nad rozpadliną w stronę dźwigni przy ścianie, teraz powtórz to samo w kierunku przeciwnej dźwigni. Gdy otworzą się drzwi w odległym rogu, pojawi się czarny ninja. Gdy go zabijesz w ciemnych zaułkach kolo nowo otwartych drzwi znajdziesz amunicję do shotguna i małą apteczkę. Przejdź przez drzwi i skieruj się w stronę wielkiego rowu po prawej. Zjedź na doł na półkę po prawej stronie. Wykonaj skok na półkę po lewej, następnie skok z rozbiegu z kierowaniem w powietrzu w stronę środkowej krawędzi. Uchwyć się jej i podciągnij się. Przy następnym rowie skocz na dół po dużą apteczkę. Zastrzel kolejnego przeciwnika i skocz pod kątem w stronę przeciwległej półki. W budynku z małymi drzwiami rozwal z pistolców skrzynie i znajdź magazynek do Uzi. Przesuń szafkę z półkami po prawej i rozwal kratę zagradzającą przejście. Schyl się i na koncu przejścia rozwal kolejną kratę. Zabij wroga czającego się w ciemnym zaułku i rozwal kolejne skrzynie. Podnieś paczkę naboi do shotguna i coś, co wygląda na urwaną łopatę - Metal Blade. Przesuń dwie kolejne szafki z półkami w stronę otworu, którym wszedłeś do tego pomieszczenia i podnieś shotgun - kolejny SEKRET ! Naciśnij przycisk koło drzwi, zastrzel dwóch kolejnych przeciwników i wróć do drzwi, które otworzyłeś dwoma dźwigniami. Podejdź do rowu po lewej od tych drzwi. Zejdź na półkę po lewej stronie. Skocz z rozbiegu na półkę po prawej stronie, a potem na półkę po lewej i wyskocz na stały grunt. Biegnąc koło Sfinksa zauważysz, że Lara patrzy w stronę białego kamienia pomiędzy jego łapami. Podbiegnij tam i zobacz krótki film, jak Lara odczytuje hieroglify. Wróć z powrotem i skieruj się w prawo. Skocz na dolną półkę po prawej stronie rowu i dobierz sobie rozped na kolejna półkę tak, aby nie zaczepić o nachylenie półki. Zanim skoczysz, z tej półki mozesz zabić czekających czarnych ninja rewolwerem lub kuszą z celownikiem laserowym. W przeciwnym wypadku skocz na półkę po prawej i od razu skocz na stały grunt, aby ninja nie zepchnęli cię w przepaść. Z pistolców rozwal kolejne skrzynie i podnieś Wooden Handle. Zauważ drzwi po przeciwnej stronie rowu, ale nie idź tam, bo nie masz do nich klucza. Skieruj się na małą półkę przy łapie Sfiksa i przeskocz na drugą strone. Znajdziesz się znowu koło białego kamienia z napisami. Znajdź bardziej spękany grunt. Skombinuj razem Wooden Handle i Metal Blade - otrzymasz łopatę i zacznij kopać. Gdy skończysz kopać, wskocz do dołu i skieruj się w stronę ciemnej jaskini.

UNDERNEATH THE SPHINX

Biegnij w dół przez otwartą kratę. No nie, znowu byczki i to do tego dwa na raz ! Na razie nie zawracaj sobie nimi głowy, lecz skręć w lewo. Podnieś Scrap of Paper zawierający egipski alfabet i flary leżące koło kościotrupa. W wielkim hallu możesz zauważyć sześć zamkniętych krat i dwie otwarte z dźwigniami po bokach. Wygląda na to, że pomieszczenia za otwartymi kratami są stajniami dla naszych byczków. Teraz możesz podejść do jednego z nich i wbiegnij do pomieszczenia. Gdy byczek będzie już w środku, wyskocz na zewnątrz i szybko przestaw dźwignie. Krata opadnie i już połowa zadania za nami. Teraz powtórz to samo dla drugiego byczka. Podejdź do wielkich klawiszy na srodku pomieszczenia. Są na nich narysowane trzy symbole : coś w kształcie 44 odpowiadający literze I w Scrap of Paper, jakby obcięty kwadrat - litera Q i ptak - litera A. Wygląda na to, ze kolejność naciskania klawiszy w celu otwarcia pierwszej kraty jest dowolna. Naciśnij więc klawisze w dowolnej kolejności i wejdź w pierwszą otwartą kratę z prawej strony klawiszy.

Jaskinia 1 - ścieżka zdrowia
Ostrożnie podejdź do lewej krawędzi rowu i skocz z rozbiegu. Biegnij w dół do tunelu, aż dojdziesz do rozwidlenia na dwa tunele. Skieruj się w obojetną stronę i przeskakuj blisko ściany nad ostrzami w podłodze i obok kul na łańcuchach . Dojdziesz do rozwidlenia na trzy tunele. Wejdź w środkowy tunel i przeskakuj nad ostrzami w podłodze oraz tnącymi nisko nad podłogą. W ostatnim tunelu przeskocz przez ostrza umieszczone na okręgu. Przestaw dźwignie otwierającą kratę i wracaj z powrotem tą samą drogą. Gdy dojdziesz do rowu, stań przy jego prawym brzegu najbliżej jak możesz. Weź rozpęd i chwyć się przeciwnego brzegu. Musisz się odbić dokładnie na samej krawędzi ! Uff ! Chyba najgorsze już za nami. Wróć z powrotem do klawiszy. Teraz kolejność naciskania już nie jest przypadkowa. Jeśli naciśniesz niewlaściwą kombinację, żadna nowa krata się nie otworzy i będzie trzeba powtarzać "ścieżke zdrowia" od nowa. Naciśnij klawisze : ptak, 44, obciety kwadrat.

Jaskinia 2 - dwa posągi Sfinksa.
Wejdź do środka, zabij nietoperze. Następnie podejdź do prawej strony rowu i przeskocz na drugą stronę. Zabij kolejne nietoperze i podejdź do następnego rowu. Przeskocz go, a znajdziesz się w jaskini z dwoma posągami sfinksa i zamkniętą kratą pomiędzy nimi.Zabij następne nietoperze. Zwróć uwagę na cztery nisze w ścianie. Teraz spójrz do góry i zauważysz kolorowe nisze po bokach jaskini. Użyj lornetki i noktowizora (klawisz Ctrl). Zauważysz po trzy symbole w kazdej z nich. Jest to rozwiązanie zagadki z następną kolejnością naciskania dużych klawiszy w centralnym hallu.
Nisza czerwona : ptak, obcięty kwadrat, 44
Nisza zielona : obcięty kwadrat, 44, ptak
Nisza fioletowa : obcięty kwadrat, ptak, 44
Nisza niebieska : 44, obcięty kwadrat, ptak.
Wróć z powrotem do głównego hallu.
Naciśnij : ptak, obcięty kwadrat, 44.


Jaskinia 3 - tunele.
Zabij nietoperze i podejdź do prawej krawędzi rowu. Skocz na dolną półkę i stamtąd wykonaj skok z rozbiegu na przeciwleglą półkę. Zabij nietoperze, a znajdziesz się w ciemnej jaskini z trzema niskimi tunelami. Zapal flarę i wejdź do tunelu po prawej stronie. Skręć w lewo, a następnie w prawo i jeszcze raz w lewo uważając na deski w podłodze. Kryja one zabójcze kolce. Doczolgasz się do pomieszczenia, w którym możesz wstać i przestawić dźwignię. Otworzy ona drogę powrotną do głównego hallu. Wróć z powrotem do głównej jaskini. Teraz wejdź do tunelu na wprost. Skręć w prawo i wejdź na deski. Spadłeś, ale żyjesz dalej ! Wejdz głebiej i podnieś granatnik - SEKRET ! Wracaj z powrotem. Został ostatni tunel - trzymaj się lewej strony, aż doczołgasz się do klejnotu leżącego na podłodze. Jest to Stone of Maat. Pamiętasz tę niszę w jaskini z posągami sfinksa ? To wlaśnie do nich należy włożyć ten i pozostałe kamienie. Wróć do głównego hallu. Naciśnij : obcięty kwadrat, 44, ptak.

Jaskinia 4 - jaskinia krokodyli
Zabij nietoperze i podejdź do lewego brzegu rowu, a następnie skocz z rozbiegu. Zabij 3 - 4 krokodyle i wejdź do sali z jeziorem i wyspą na środku. Biegnij wkoło i odblokuj kratę na wyspie wkladając rekę do czterech otworów w ścianie, a także przestaw dźwignię. Wejdź na wyspę i skocz do otwartego dołu. Podnieś Stone of Khepri i wracaj z powrotem. Naciśnij : obcięty kwadrat, ptak, 44


Jaskinia 5 - podwodny labirynt
Skocz na dolną półkę. Następnie skok z rozbiegu jak najbliżej krawędzi w stronę półki przy przeciwnej ścianie. Jeszcze jeden skok z miejsca i jesteś w małej jaskini z posągami sfinksa i otworem w ziemi pełnym wody. Miałem problemy, jak opisać sposób poruszania się w podwodnym labiryncie, przed którym teraz stoisz. Przyjąłem, że najlepszym sposobem będzie opisywanie kierunkow wg kompasu. Żeby wiedzieć w jakim kierunku aktualnie się poruszasz, naciśnij klawisz Esc i po sprawie. Proponuję rownież po kazdym wykonaniu zadania zapisywac grę. Unikniesz wtedy frustracji z powodu zgubienia drogi i utopienia biednej Lary. Tunel południowy.
Kiedy główny tunel rozdziela się na trzy, skieruj się na południe. Płyń za tunelem do następnego zbiegu , wtedy skieruj się na wschód. Przy następnym, obierz kierunek południowy i jeszcze raz południowy. Płyń tunelem, aż zobaczysz drzwi ze znakiem ptaka. Skieruj się do góry. W pomieszczeniu przestaw dźwignię otwierającą klapę w podłodze w innej cześci labiryntu. Zapisz gre i wskocz do wody. Płyń tunelem i skieruj się na północ, potem na zachód i do góry. Podążaj dalej, aż tunel rozdzieli się na trzy, wtedy płyń do góry. Powinieneś być z powrotem w miejscu, w którym zacząłeś. Wez głęboki oddech i wracaj do tego samego tunelu, tylko w miejscu, gdzie wcześniej skręcałeś na wschód, teraz skręć na zachód. Przy następnym zbiegu tuneli płyń do góry. Przestaw dźwignię. By wrócić do początku płyń na dół, potem na wschód, do góry i jeszcze raz do góry. Tunel wschodni.
Gdy główny tunel rozdziela się na trzy, obierz kierunek wschodni, potem południowy i jeszcze raz południe. Płyń za tunelem i przy następnym zbiegu skieruj się na zachód, a potem do góry. Przestaw następną dźwignię. By wrócić do początku płyń w dół, potem na zachód, północ i do góry. Tunel północny.
Gdy główny tunel rozdziela się na trzy, płyń na północ. Płyń za tunelem i obierz kierunek wschodni. Powinieneś zobaczyc drzwi z rysunkiem 44. Na zachodniej półce powinna być mała apteczka - weź ją. Płyń w strone drzwi i przy nich do góry. Przestaw kolejną dźwignię i wróć spowrotem do miejsca startu. Wschodni tunel.
Gdy główny tunel rozdziela się na trzy, obierz kierunek wschodni, potem do góry i jeszcze raz do góry. Wyjdź z wody i przestaw dźwignię otwierająca drogę powrotną i weź następny klejnot - Stone of Atum. Wróć do miejsca startu. No, udało się ! Teraz podejdź do lewej krawędzi rowu i skocz na niższą półkę. Następnie wykonaj skok z rozbiegu na półke przy lewej ścianie, potem tylko zwykły skok i przechodząc przez kratę wracasz do głównego hallu. Naciśnij : 44, obcięty kwadrat, ptak


Jaskinia 6 - hieroglify
Jeszcze jedna zagadka. O co tu chodzi ? Zwróć uwagę na dwa hieroglify na ścianie, które są jakby lustrzanym odbiciem. Na lewej ścianie włóż rękę do ostatniego otworu - otworzysz w ten sposób kratę, a na środkowej ścianie do otworu pod lustrzanym hieroglifem. Wyjmiesz Stone of Re. Reszta otworów to skarabeusze. Teraz przebiegnij caly hall az do przeciwleglej kraty.

Wrócisz do jaskini z dwoma posągami sfinksów. Włóż znalezione wcześniej kamienie do nisz w ścianach, otwierając w ten sposob krąte między posągami. Przy rozpadlinie za kratą podskocz do małpiego mostu i przedostań się na druga strone. Zapisz grę i wejdź do pomieszczenia. Aby otworzyć kolejną kratę musisz zebrać cztery posążki koło pochodni. Są to Holy Scriptures. Masz mało czasu bo obniża się sufit w wirującymi ostrzami. Podażaj korytarzem i zatrzymaj się przed kolejnym pomieszczeniem. W podłodze ukryte są ostrza, tak więc wykonaj kilka skoków. Przy nastepnęj rozpadlinie znowu użyj małpiego mostu. Zabij nietoperze i wejdź do kolejnej jaskini.

MENKURES PYRAMID

Zaczynasz w jaskini, w której znajdziesz dwa magazynki do Uzi. Wejdź na skalną półkę na środku jaskini, podskocz i uchwyć się klapy w suficie. Wydostań się na zewnątrz i przygotuj dobrą bron. Jejku, co to jest ?! Jakiś gigantyczny skorpion zacznie cię atakować, a za rogiem czeka drugi. Jeśli przy eksterminacji skorpionow zabileś żołnierza, weź pozostawione naboje do rewolweru, jeśli nie to nie zawracaj sobie nim głowy. Za rogiem znajdziesz dużą apteczkę. Wróć teraz do korytarza, na końcu którego jest dół. Skieruj się w lewo i go przeskocz . Biegnij korytarzem i zabij kolejnego skorpiona. Dojdziesz do kolejnego dołu. Weź rozbieg, skocz i chwyć się krawędzi. Po drugiej stronie zabij jeszcze jednego skorpiona i dużego owada. Jesteś u podnóża piramidy. Skieruj się w prawo i zacznij wspinaczkę po żółtawych płytkach, najpierw skośnie do góry, potem trawersując piramidę idziesz w lewą stronę zabijając po drodze owada lub dwa. Gdy dojdziesz możliwie najdalej, musisz wykonac skok na dolną półkę i ponownie wspinać się do góry. Potem skieruj się w prawo i na koniec wykonaj skok z rozbiegu. Jesteś przy drzwiach, zabij jeszcze jednego owada. Może coś przeoczyłeś ? Nie masz klucza do drzwi ? Nie, wszystko jest w porządku, klucz jest na dole w budynku za kolejnym dolem. A my mamy SEKRET do wzięcia . Skocz na płytki po drugiej stronie drzwi i dostań się na górę. Przeskocz na słup, na którym widać rewolwer. Zanim go podniesiesz, zapisz grę. Podnieś rewolwer i zmykaj szybko na dół, ponieważ zacznie cię gonić cała chmara skarabeuszy. Biegnij w stronę dołu, za którym widziałeś budynek, skocz na słup po prawej stronie i natychmiast skocz do przodu, ponieważ słup ma sciety wierzcholek. Zabij kolejnego owada i wejdź do środka. Wielki skorpion atakuje żołnierza, rozwal go i podnieś Guard Key. W pomieszczeniu znajdziesz także dwie małe apteczki i dwie paczki naboi do shotguna. Wyjdź na zewnątrz i podejdź do prawej strony dołu do narożnika. Podskocz i uchwyć się krawędzi. Przesuwaj się w lewo za róg najdalej jak możesz. Opuść się na dół i powtórz drogę do drzwi w piramidzie. Użyj Guard Key i droga do następnego etapu jest wolna.

INSIDE MENKURES PYRAMID

Biegnij w dół tunelu, posuwając się blisko ściany. Aby ominąć wahadłowe ostrza, stań jak najbliżej muru i w momencie gdy ostrze wraca w stronę przeciwnej ściany, spokojnie przebiegnij dalej. To samo powtórz dla drugiego ostrza. Zabij nietoperze i biegnij w stronę dużych schodów. W lewym rogu znajdziesz amunicję do rewolweru. Gdy będziesz schodził na dół, głowa Lary zwróci się w stronę gwiazdy na suficie. Z rewolweru lub z kuszy z celownikiem laserowym rozbij gwiazdę. Otworzy się wtedy klapa w niecce w dolnej sali z dwoma zombie. Podbiegnij pod nieckę, obróć się tyłem i wykonaj salto do tyłu. Opuść się do korytarza na dole i z rozbiegu skocz na linę. Przedostań się na drugą stronę i wbiegnij do prawego korytarza obok kolejnych zombie. Tym razem sa dwie liny, a pod nimi dół z kolcami. Gdy sobie z tym poradzisz, wbiegnij do korytarza i przestaw dźwignię. Otworzy ona klapę w lewym korytarzu. Wróć z powrotem do zombie, skręć w prawo i znowu przeskocz dwie liny z rowem. Podbiegnij do klapy, podciągnij się i zlikwiduj strażnika strzelajacego wyładowaniami. Podbiegnij do gwiazdy w ścianie, użyj łomu i zabierz Western Shaft Key. Krótki film pokaże otwierające się przejście koło wielkich schodów. Musisz wrócić przez wszystkie przeszkody do miejsca, gdzie rozbiłeś gwiazdę w suficie. Znajdź nowo otwarte przejście i zjedź na dół po rampie. Zapal flarę i omiń ostrza, na końcu korytarza otwórz klapę w suficie i wydostań się na zewnątrz. Zabij dwa wielkie skorpiony i idź przejściem między dwoma małymi piramidami. W jednej z nich zauważysz klawisz, naciśnij go, a otworzysz przejście do następnej piramidy. Zabij kolejnego skorpiona, skręć w lewo za rogiem i podejdź do podstawy piramidy. Szukaj piaskowych płytek, po których bez problemu powinieneś dojść na górę. Aby dostać się do środka, z przedostatniej płytki musisz wykonać skok z miejsca na wyższą płytkę po lewej, a dopiero stamtąd zacznij opuszczać się po drabinie do wnętrza piramidy. Będąc w piramidzie, przeskocz z rozbiegu z uchwytem rów z kolcami. Podejdź do głębokiej rozpadliny i przedostań się na drugą stronę małpim mostem. Teraz mamy rów z kolcami i wahadłowym ostrzem. Przesuń się blisko ściany i poczekaj na moment, kiedy ostrze oddala się od twojej ściany i skocz z rozbiegu chwytając się krawędzi. Przeskocz jeszcze jeden rów, aż zobaczysz kolejną rozpadlinę z małpim mostem. Na razie nie korzystaj z niego, lecz przeskocz jeszcze jeden rów z wahadłem i za rogiem pociągnij za ozdobny łańcuch. Wróć do małpiego mostu, przedostań się na drogą stronę i przejdź do otwartej kraty. Zsuń się na dół, skocz i w powietrzu skieruj się w prawo. Powinieneś wylądować w prawym rogu dołu z kolcani, podnieś Uzi - kolejny SEKRET. Teraz podciągnij się do góry i zsuń do otworu. Obróć się i biegnij w górę tunelu. Wróciłeś do etapu Sphinx Complex. Pamiętasz drzwi po drugiej stronie dołu, gdzie znalazłeś styl do łopaty ? Teraz masz do nich klucz. Podciągnij się do góry i koło łapy sfinksa skręć w prawo. Skieruj się do lewej strony dołu i powinieneś bez problemu doskoczyć do drzwi. Użyj Guard Keys i wejdź do następnego etapu.

THE MASTABAS

Od razu skręć w lewo i zabij szakala wybiegającego zza budynkow, koło ciężarówki utłucz drugiego. Omiń ciężarówke, a koło dystrybutorów znajdziesz Jerrycan. Podejdź do budynku z napisem Danger. Rozwal deski, wejdź do środka i zabij nietoperze. Nie ma tu nic ciekawego ? Nieprawda, w tym pomieszczeniu jest SEKRET. Stań mniej więcej w środku pomieszczenia, trochę bliżej muru naprzeciw wejścia. Naciśnij klawisz Ctrl i powinieneś otworzyć sekretną klapę w podłodze. Zejdź na dół po drabinie i na końcu tunelu podnieś dużą apteczkę. Wejdź teraz do sąsiedniego budynku i na środku otwórz klapę. Biegnij tunelem, zabij szakala i przy rozwidleniu skręć w lewo. Przy wejściu do dużego pomieszczenia zabij jeszcze dwa szakale. Wejdź do pomieszczenia z głowami na ścianach. W gębie każdej z nich zauważysz ozdobny kamień.Koło zamkniętych drzwi znajdziesz strzały do kuszy i małą apteczkę. Użyj rewolweru z celownikiem laserowym i strzel we wszystkie trzy kamienie. Gdy to zrobisz, otworzą się drzwi, z których wyjdą dwa zombie. Omiń je i podnieś Empty Waterskin. Wróć do tunelu, którym tu dotarłeś i przy rozwidleniu skręć w lewo. Zabij dwa lub trzy szakale i wydostań się na zewnątrz. Zastrzel dwa skorpiony (tym razem małe) i nietoperze. Wyjdź dalej i zabij jeszcze jednego szakala. Weź rozbieg i skocz przez rów do pomieszczenia z odeskowanym wejściem z napisem Danger. Wejdź do środka, zlikwiduj szakala i kilka nietoperzy. Podnieś klapę i wejdź do tunelu. Przy rozwidleniu skręć w prawo, zabij dwa szakale i nietoperza pilnujące kolejnego pomieszczenia z trzema głowami. Zestrzel trzy kamienie. Z małej komnaty weź Bag of Sand i wróć do tunelu. Przy rozwidleniu skręć w prawo, a przy następnym w lewo. Zabij szakala i podnieś amunicje do rewolweru i dużą apteczkę. Wróć do głównego tunelu i skręć w lewo. Zabij szakala i wyjdź z tunelu w następnym pomieszczeniu. Zabij nietoperze, otwórz drzwi i rozwal odeskowane wejście. Wyjdź na zewnątrz i podejdź do rowu.Skocz z rozpędu na półkę blisko budynku, następnie skocz na półkę po prawej. Wejdź do budynku i zabij dwa skorpiony. Otwórz klapę w podłodze i zejdź do tunelu. Gdy dojdziesz do rozwidlenia, skręć w prawo i znajdź pochodnię. Na razie jej nie podnoś, tylko wracaj do rozwidlenia i biegnij prosto. Zabij trzy szakale pilnujące pomieszczenia z trzema głowami i teraz wróć po pochodnię. Zapal pochodnię i zestrzel kamienie w gębach głów. Wejdź do pomieszczenia z trzema wagami. Na każdej z nich narysowany jest symbol. Na pierwszej niebieski symbol przedstawiający fale wodne, na drugiej żółte słońce, a na trzeciej brązowa piramida. Napełnij Empty Waterskin wodą w pobliskiej kałuży, podejdź do pierwszej wagi i wlej wodę. Do drugiej wagi nalej benzyny z Jerrycan, a do trzeciej wsyp piasek z Bag of Sand. Brakuje jeszcze pochodni by podpalić benzynę. Gdy to zrobisz otworzą się drzwi po lewej. Wejdź do środka i wyłuskaj ze ściany Northern Shaft Key. Otworzą się drzwi po prawej stronie od wag, a na wsprost od pomieszczenia, w którym jesteś. Zestrzel kamienie w gębach i wejdź do tunelu na wprost. Zabij szakala i przy rozwidleniu skręć w lewo. Na końcu znajdziesz dużą apteczkę, zabij dwa szakale i wróć do rozwidlenia. Skręć w lewo i wyjdź z tunelu w następnym budynku. Zabij skorpiona i wyjdź na zewnątrz. Stań koło lewej ściany budynku, z rozbiegu odbij się od krawędzi i skocz w lewą stronę, następnie z rozbiegu skocz i uchwyć się przeciwległej półki. Wejdź do pomieszczenia i zabij nietoperze. Otwórz klapę i wejdź do tunelu. Zabij skorpiona i przy rozwidleniu skręć w lewo. Zabij kolejnego skorpiona i podnieś amunicję do rewolweru. Wracaj i przy rozwidleniu skręć w lewo, zabij kolejnego skorpiona i wyjdź z tunelu. Zabij szakala i rozwal odeskowane wejście z napisem Danger. W pomieszczeniu otwórz klapę w podłodze, przy rozwidleniu tunelu skręć w lewo. Podążaj za tunelem do kolejnego pomieszczenia z trzema głowami. Zabij szakale i nietoperze. Zestrzel kamienie w gębach głów i wejdź do kolejnego pomieszczenia. Są tu trzy statuetki małp. Po lewej małpa symbolizujaca "Nic nie widzę", w środku " nic nie slyszę", a po lewej "nic nie mówię". Podejdź do pierwszej po lewej i użyj lomu. Zza statuetki wyjdzie czarna małpa, zabij ją, a ona eksploduje. Potem podejdź do środkowej dźwigni. Tą małpę tez zabij. Na koniec uruchom dźwignię po prawej. Tej małpki nie atakuj, otworzy ona drzwi po prawej. Wejdź do pomieszczenia i ze ściany wyłam Southern Shaft Key. Następnie skieruj się w stronę nowo otwartych drzwi, zestrzel kamienie i wbiegnij do tunelu. Prowadzi on do następnego etapu.

THE GREAT PYRAMID

Biegnij tunelem, aż znajdziesz się w budynku. Rozwal odeskowanie i zabij wroga czającego się za rogiem. Podejdź do rowu i stąd zabij drugiego. Skocz z rozbiegu na lewą stronę rowu i wejdź do budynku. Zabij kolejnego wroga i owada. Pamiętasz SEKRET z poprzedniego etapu ? Tu też jest zamaskowana klapa. Znajdź ją i zejdz na dół po granatnik. Wróć na górę i wejdź do innego budynku. Zabij strażnika. Tutaj jest klapa w podłodze, ale jest to głęboka przepaść. Wyjdź na zewnątrz innymi drzwiami i wejdź do ostatniego budynku. Zlikwiduj dwa owady i otwórz klapę. Zeskocz na dół i weź dużą apteczkę. W kątach znajdziesz jeszcze granaty i magazynek do Uzi. Pora na spotkanie z Wielką Piramidą. Gdy podejdziesz do skraju przepaści, krótki film przedstawi nam ogrom budowli i naszej dalszej wędrowki. Proponuje co jakiś czas zapisywać stan gry, bo o fałszywy skok będzie nietrudno. Gdy usłyszysz stukot spadających kamieni, po prostu kucnij, a nie uciekaj. Podejdź do skraju przepaści i weź rozbieg, skocz i chwyć się półki po drugiej stronie. Teraz zsuń się na dolną półkę po lewej. Zabij owada. Z rozbiegu skocz i chwyć się półki wzdłuż brzegu przepaści. Teraz podciągnij się i dostań na drugi rząd płytek, skocz z rozbiegu na płaską płytkę i uchyl się przed spadającym kamieniem. Potem skok z miejsca.Powinieneś teraz być nad półką, z której zaczynałeś wspinaczkę. Skok z miejsca i znowu kucnij przed kamieniem. Teraz skok po skosie na trzeci rząd. Doskocz do piaskowych płytek szerokich na dwie półki. Teraz skok na dół, na inną szeroką półkę. Znowu uniknij spadającego kamienia. Zejdź na półkę, z której możesz przeskoczyc rozpadlinę na drugą stronę. Weź rozbieg i zrób to. Z tej półki zabij owada czekającego na półce sąsiedniej. Skocz z rozpędu na tę półkę.Teraz musisz skoczyć znowu w poprzek rowu, kierując się w powietrzu w prawo. Podciągnij się na wyższa półkę i zaraz opuść, ponieważ spada kolejny kamień. Gdy już spadnie, wróć do góry i skocz na płaski słup, na którym widać dużą apteczkę. Połowa drogi już chyba za nami. Wróć na płytkę w pierwszym rzędzie. Teraz dwa skoki po skosie na trzeci rząd. W tym miejscu skocz z rozpędu i dostań się na piąty rząd płytek. Skieruj się w lewo wykonując kilka skoków i schyl się przed następnym skalnym blokiem. Teraz w górę aż do ósmego rzędu płytek. Zabij dwa owady i idź dalej, ile tylko możesz. Teraz skocz z rozpędu i zsuń się na piąty rząd płytek. Skocz z rozbiegu na płaską płytkę i zabij jeszcze jednego owada. Teraz przeskakuj z płytki na płytkę między piątym, a czwartym rzędem. Na końcu zabij owada i zacznij wspinaczkę na ósmy rząd. Idź w lewo, ile się da. Zapisz gre i wykonaj długi skok . Jeśli się uda, zjedziesz do następnego etapu.

KHUFU'S QUEEN PYRAMID

Biegnij w prawo i pomóż żołnierzom zabić dwa skorpiony. Staraj się nie zranić żadnego z nich, wtedy nie będą strzelać do ciebie. Gdy zabijesz skorpiony, wejdź do lewych drzwi budynku. Rozwal skrzynię i pozbieraj małą apteczkę, amunicję do rewolweru, strzały do kuszy, dwie paczki granatów, magazynek do Uzi i naboje do shotguna. W drugim pomieszczeniu znajdziesz zamkniętą kratę. To jest SEKRET, tak wiec wracaj na zewnątrz i podejdź do lewej strony rowu. Skocz na półkę po lewej, potem z rozbiegu skocz na scieżkę między dwoma piramidami. Zabij skorpiona i podejdź do krawędzi rowu. Skocz z rozbiegu i dostań się na drugą stronę. Teraz skocz w prawo i podciągnij się do góry, zabij owada. Skocz z rozbiegu na kolejną półkę, a potem jeszcze jedną. Teraz powrót na drugą stronę rowu. Gdy tam juz będziesz, z tej półki możesz zabić owada. Skok z rozbiegu i kolejny skorpion do eksterminacji. Znajdć małą apteczkę i zamknięte drzwi w rogu. Żeby je otworzyc musisz przesunąć blok skalny na miejsce hieroglifu w podłożu. Wejdź do otwartych drzwi, podnieś klapę i zejdź po drabinie na dół. Znajdujesz się teraz w podziemnym labiryncie. Jest tutaj mnóstwo małych skorpionów, tak więc miej w pogotowiu pistolce. W pierwszym rozwidleniu skręć w lewo, w drugiej dziurze po prawej znajdziesz magazenek do Uzi, wracaj i idź prosto. W pierwszej dziurze po lewej, będzie mała apteczka, potem za tunelem skręć w lewo a przy rozwidleniu w prawo. Potem za tunelem w lewo i powinieneś zobaczyć pochodnie zawieszone na ścianie. Potem w lewo i przy rozwidleniu jeszcze raz w lewo. W pierwszej dziurze po prawej będzie magazynek do Uzi. Wracaj, teraz prosto i za tunelem w lewo. Przy rozwidleniu w prawo i przygotuj lepszą broń. Zabij strażnika i ze ściany wyłuskaj Eastern Shaft Key. W powrotnej drodze przy rozwidleniu skręć w prawo. W pierwszej dziurze po lewej będzie duża apteczka, za tunelem biegnij w lewo. Przy rozwidleniu prosto i w pierwszej dziurze po lewej będzie amunicja do shotguna. Przy następnym rozwidleniu w lewo, a nastepnie w prawo i dalej prosto, aż będziesz z powrotem przy drabinie. Wejdź do góry i wyjdź na zewnątrz. Podejdź do rowu i przeskocz na drugą stronę. Teraz długi skok na półkę po lewej, podciągnij się i skocz na wyższą półkę. Szybko wejdź na piaskową płytkę i zabij owada. Na pewno masz już wprawę w wspinaniu się po piramidach, więc generalnie idź skośnie w lewo do góry. Przy samych drzwiach czekają jeszcze dwa owady. Użyj Guard Key i wejdź do oświetlonego korytarza.

INSIDE THE GREAT PYRAMID

Biegnij w dół oświetlonego korytarza, przeskocz dół po prawej stronie i zabij dwóch wrogów. Zejdź trochę niżej i znajdź magazynek do Uzi. Wróć i wejdź do dużego korytarza po lewej. Za rogiem jest jeszcze jeden wróg. Skręć w prawo i przejdź przez otwartą kratę. Zabij ninja i nietoperze. Wejdź do ciemnego tunelu pośrodku. Zapal flarę i omiń przesuwające się bloki skalne podchodząc przy ścianie jak najblizej i biegnąc, kiedy one wracają na drugą stronę. Wejdź do komnaty i zatrzel szakale. W środku niecki znajdziesz małą apteczkę i pochodnię. Podnieś ją i zapal cztery pochodnie zawieszone na ścianach. Otworzysz drzwi koło niecki, wejdź do środka, podnieś paczkę naboi do shotguna i przestaw dźwignię . Otworzy się kolejne przejście ponad ciemnym tunelem, którym tutaj wszedleś. Zabij szakala i wróć z powrotem przez przesuwające się bloki. Wejdź do nowego pomieszczenia i włóż w odpowiednie miejsca gwiazdy, które wcześniej znalazłeś. Uwolnisz cztery promienie świetlne, które biegną na dół. Przestaw dźwignie, która podniesie kratę. Zabij dwóch kolejnych wrogów i wróć do niecki (znowu przez przesuwające się bloki). Wejdź do drugiej niszy, podnieś dużą apteczkę i przestaw dźwignię. Otworzy się krata na końcu głównego korytarza, w którym rozpoczynałeś etap. Teraz wróć do niego, skręć w prawo i podejdź do pierwszego rowu. Zabij nietoperza i wykonaj skok z miejsca. Zlikwiduj następnego nietoperza i skocz z miejsca po przekątnej do węższego tunelu. Zabij wroga na niższej półce i obróć się. Użyj lornetki z noktowizorem i zlokalizuj ostatni SEKRET - kuszę. Zapal flarę i skocz za nią na dół. Z powrotem wykonaj skok z miejsca z uchwytem. Teraz skocz na półkę, na której był wróg i zeskocz na dół po dużą apteczkę. Podejdź do krawędzi i skocz z miejsca do kraty. Zabij kilka nietoperzy i zejdź na dół w strumień świetlny. Znajdź tunel ponad kratą i wejdź do niego. Biegnij dalej do następnego etapu.

TEMPLE OF HORUS

Nareszcie jakaś fajna muzyczka trwająca przez cały etap. Biegnij tunelem i wejdź do komnaty z wagą i stworem za kratą. Zwróć uwagę , że Lara patrzy w lewą stronę na rysunek fal ponad głowś na ścianie. Podnieś Large Waterskin i zacznij działać. Na ścianie narysowane są dwie fale, to znaczym, że na lewą szalę wagi trzeba nalać 2 litry wody. Jak to zrobić ? Nabierz wody do Large Waterskin i użyj Combine z Small Waterskin. W Large Waterskin będzie 2 litry wody, podejdź do wagi i użyj Large Waterskin, by nalać wody na szalę. Otworzy się krata w podłodze, więc zejdź na dół. Zabij kilka nietoperzy i zjedź po linie uważając na kolce. Na dole zlikwiduj jeszcze dwa nietoperze i wejdź do następnego pomieszczenia z wagą. Tym razem potrzeba nalać cztery litry wody. Opróżnij Small Waterskin i do dzieła. Nabierz wody do Large Waterskin i użyj Combine z Small Waterskin . Opróżnij Small Waterskin i przelej tam 2 litry wody z Large Waterskin. Teraz nalej do Large Waterskin wody i użyj Combine z Small Waterskin. W Large Waterskin zostanie 4 litry wody. Wejdź w otwarty tunel i ponownie zjedź po linie uważając na kolce. W ostatniej komnacie jest rysunek tylko jednej fali. Powtórz czynności jak ostatnio, a gdy będziesz mial 4 litry w Large Waterskin użyj Combine z Small Waterskin (pustym) i zostanie 1 litr. Jeszcze raz zejdź na dół i tym razem dojdziesz do promienia świetlnego, w którym ostrożnie zejdź na dół, Przy końcu przesuń się w prawo i zeskocz na półkę. Zapisz grę i weź rozbieg, skocz i w powietrzu skieruj się tak, aby wskoczyć do wody, a nie na glebę. Gdy już będziesz w wodzie, skręć w prawo i znajdź miejsce, w którym wyjdziesz na suchy grunt. Podejdź do czterech cokołów wokół postaci Horusa i ustaw na nich Holy Scriptures, podejdź do Horusa i oglądnij film... Nie trać czasu ani amunicji w walce z Setem, bo to on jest naszym przeciwnikiem. Na pomoc Horusa też nie masz co liczyć. Gdy załaduje się etap, od razu skocz do wody, zapal flarę i odszukaj Amulet of Horus. Gdy go podniesiesz, otworzą się jedne z drzwi. Podpłyń tam, podciągnij się na półkę w prawym rogu i wbiegnij do środka. Przestaw dźwignię, która otworzy drugie drzwi, podnieś apteczkę w rogu. Wyskocz na zewnątrz i popłyń do przeciwległych drzwi. Tu też przestaw dźwignię uruchamiającą złotą klapę, przez którś tu schodziłes i blok skalny w górnej partii sali. Za drzwiami znajdziesz magazynek do Uzi. Wróć z powrotem w pobliże pierwszych drzwi. Omiń je i skocz na skalny narożnik na dole. Podejdź do przeciwnego brzegu i zauważ wąziutką półkę na ścianie . Skocz z rozbiegu, chwyć się jej i podciągnij. Potem jeszcze jeden długi skok na kolejną półkę. Skok z miejsca na wyższy poziom. Podciągnij się na skalny blok i skocz wyżej. Skręć w prawo i na końcu skocz na następną półkę. Podejdź do krawędzi,zapal flarę i skocz po lewej stronie iglicy skalnej wystającej z sufitu. Wylądujesz w ciemnum rogu, dalej w prawo, aż zauważysz wąskie przejście w skale. Znowu zapal flarę, skocz tam i chwyć się półki. Następnie czołgaj się aż do konca tunelu i zeskocz na niższą półkę. Jeszcze jeden długi skok i jesteś juz blisko półki, z której na początku skakaleś do wody. Weź rozbieg, chwyć się drabiny i przesuwaj się w prawo, aż będziesz mógł swobodnie dostać się na półkę. Teraz podskocz do góry i mozolnie wdrapuj się do złotej klapy. Krótki film przedstawi, jak Lara zamyka Seta w jego nowym mieszkanku. Zapal flarę i przejdź przez otwartą kratę. Teraz będziesz musiał przejść przez trzy przesuwajace się bloki skalne. Gdy je przejdziesz, zapisz grę i skieruj się w lewy korytarz.Zsuń się po pochylni,skocz i chwyć się przeciwnego brzegu dołu z kolcami. Musisz uważać na spadające z góry słupy. Szybko podejdź do następnego brzegu i zsuń się do rowu z kolcami skacząc w ostatniej chwili i chwytając się brzegu. Teraz przejdź na prawą stronę i pokonaj jeszcze jeden rów z kolcami. Na koniec wbiegnij w środkowy tunel. Gratulacje...ukończyłeś grę.Aha...and dont worry...see You in TR5.

 stat4u