Oto nasza solucja do Tomb Raider III. Staramy się opisać dokładnie wszystkie trudne momenty.W późniejszych etapach nie piszemy gdzie znajdują się kolejni przeciwnicy...przyda się element zaskoczenia. Przypominam, że wedle umowy z miesięcznikiem IO (drukują naszą solucję), kolejne levele będą się pokazywać na stronie co 2,3 dni.   Walkthrough by: Adam Grabowski   Kopiowanie bez zgody zabronione!

Proponowana kolejność: Indie-->Pacyfik-->Nevada-->Londyn-->Antarktyka





Skręć w lewo i postaraj się wylądować na lewej części pochyłej powierzchni. Przeskocz nad kolcami i zbierz amunicję oraz apteczkę (uwaga na kule).Teraz zjedź na sam dół (znowu przeskocz nad kolcami). Zbierz save crystal i udaj się do miejsca z małpą i apteczką (nie próbuj pokonywać bagna). Idąc dalej trafisz na dźwignię, która otworzy drzwi na słupie w poprzedniej "komnacie". Wracaj tam i podejdź do kolejnej dźwigni. Przestaw ją po czym szybko się odwróć i wskocz w niszę. Gdy ściana z kolcami nie będzie ci już zagrażać, wejdź w odsłonięte przez nią przejście. Zjedź na dół, wskocz na słup i przeskocz do następnej jaskini. Zabij tygryska, odnajdź dźwignię, przestaw ją po czym szybko uciekaj przed kulą. Wejdź do małego pomieszczenia, przestaw dźwignię i idź dalej. Zabij dwa tygrysy (przez ścianę zieleni można w jednym miejscu przejść - znajdziesz tam amunicję) i biegnij dalej. Znajdź niskie przejście pod skałą i przedostań się tą drogą (nowy ruch Lary). Obejdź skałę, zbierz save crystal i biegnij nieco wyżej (uwaga na tygrysa).Przeskocz nad rozpadliną i wejdź w lewe przejście. Spokojnie miń kolce i wskakuj na wyższe poziomy. Na samej górze znajdziesz ciemny korytarz z dźwignią na końcu. Lepiej zapal flarę, po czym przestaw dźwignię i uciekaj przed kolejną kulą. Teraz zejdź na sam dół tej jaskini i biegnij przez otwartą bramę. Dotrzesz do jeziorka, gdzie pod wodą po prawej stronie znajdziesz tunel. Prąd zaciągnie Larę na sam koniec. Wyjdź z wody po prawej stronie i idź w róg pomieszczenia. Przesuń kamień 2 razy do tyłu po czym wejdź w otwarte drzwi (kolejny tygrys). Dźwignią otworzysz klapę za kamieniem, który przesuwałeś. Wskocz tam, przestaw podwodną dźwignię po czym wyjdź na mostek i przełącz jeszcze jedną. Wracaj do sali gdzie na początku zaciągnął cię prąd i wejdź w otwarte drzwi. Przestaw dźwignię, wróć i skręć w przejście po prawej. Wskocz do wody i podpłyń nieco do przodu po czym w lewo. Znajdziesz przejście za wodospadem. Wejdź po drabinie, skręć w prawo i idź wyżej. Na górze zawróć, przeskocz nad rozpadliną i wejdź do kolejnej komnaty za wodospadem. Przestaw dźwignię a następnie wskocz do wody i płyń do tunelu w centralnej części tego "pomieszczenia". Na drugim końcu wykończ tygryska i idź na górę po drabinie. Tam podnieś klucz i wskocz na ścianę. Z występu zabij kociaka i zeskocz na twardy grunt po prawej stronie. Użyj zdobytego klucz i przejdź przez otwarte drzwi.


Skręć w prawo i przejdź tunel aby zdobyć apteczkę. Dalej idź naprzód, spotkasz węża. Zabij go i mknij dalej przez zarośla uważając na kolejne węże. Gdy trafisz na przełącznik, przestaw go, teraz do wody, wpłyń w tunel i skręć w prawo. Przeczołgaj się przez tunel, zbierz kolejną apteczkę po lewej. Odwróć się i udaj dalej (uwaga na węże).Gdy dojdziesz do komnaty, zabij 2 małpy i wydostań się na zewnątrz. Teraz idź w lewo i wdrap się po skałach by zdobyć amunicję do shotguna. Przepłyń przez rzekę i odnajdź przełącznik. Popłyń do otwartej bramy (po tej samej stronie rzeki). Wdrap się wyżej, zabij małpy i skocz na brązową pochyłą powierzchnię. Teraz na lewo na występ i biegnij dalej (pozabijaj małpki). Zbierz save crystal i skocz na lewo nad wodą. Obróć się w prawo i wykonując skok z rozbiegu, złap się bloku. Przeskocz przez wodospad i udaj się w prawo. Skocz na drzewo by zdobyć apteczkę. Skocz na blok wodospadu i przedostań się w prawo po krawędzi. Podciągnij się, zabierz amunicję do shotguna i przeczołgaj się na prawo. Skocz i zabij małpki i jeszcze jeden jump na zieloną półkę. Przeczołgaj się, zabij węża po czym zjedź niżej. Idź dalej (kolejne węże) i zjedź w ciemne przejście. Pchnij blok do ściany i przeczołgaj się przez przejście do dużej komory. Na prawo jest save crystal. Teraz ożyje dosyć twarda sztuka. Cały czas się ruszaj i pamiętaj, że gostek może być zraniony tylko wtedy, gdy nie zasłania się mieczami. Znajdź przełącznik (w dole), wracaj wyżej i przejdź przez otwarte przejście. Szybko przebiegnij przez ruchome piaski. Skocz najdalej jak możesz, po czym odwróć się i skocz z rozbiegu do kolejnego przejścia. Zabij małpkę, zbierz apteczkę, przestaw przełącznik i szybko przebiegnij przez drzwi. Teraz omiń kolce, ostrza i biegnij dalej. Pozbaw życia kolejne małpy a następnie odnajdź i przestaw przełącznik (uwaga na ogień). Pobaw się z blokiem i dzięki niemu dostań się na prawą półkę nad ogniem. Wskocz do wody i pociągnij dźwignię i przepłyń do komnaty. Pociągnij lewą i prawą dźwignię, wróć do przejścia i wyjdź przez otwarty właz. Gdy dojdziesz do basenu, pociągnij za wszystkie 3 znajdujące się w nim dźwignie. Przejdź wyżej i skocz by złapać się na wpół widzialnej platformy. Skocz na kolejną a następnie już na zwykłą półkę i przestaw przełącznik. Szybko opuść się niżej i przejdź przez otwartą bramę (na lewo od posągu).Teraz w prawo do kolców, przestaw lewy przełącznik i biegnij w lewo. Podnieś klucz i dostań się do prawego przejścia (obrót o bieg).Wróć na prawo (ciemny koniec przejścia) i zabierz apteczkę i amunicję do MP5.Teraz wracaj do głównej komnaty i podskocz trochę aby wydostać się innym wejściem. Biegiem przed siebie, potem przez otwarty właz i w prawo. Idź dalej, zabierz flary po lewej i wejdź ma pierwszy stopień. Szybko się odwróć i uciekaj przed spadającym głazem. Teraz na górę i w prawo. Zabij małpę i przestaw przełącznik. Wyjdź i ustrzel kolejnego małpiszona, bierz apteczkę i wejdź wyżej po save crystal. Teraz na lewo, odwróć się i opuść do dużej komory pod tobą. Użyj klucza, teraz odnajdź i przestaw 2 przełączniki. Przejdź przez lewą bramę i podążaj przed siebie. Ucisz małpy i przejdź do komnaty z basenem. Przepłyń przez niego i wdrap się by przełączyć "switch" (uwaga na płomienie).Płyń przez otwartą bramę omijając trujące strzałki. Zbierz apteczkę i wracaj na lewą część basenu. Wdrap się wyżej i skocz na półkę. Obróć się w lewo i wykonaj skok z rozbiegu nad wodą. Teraz na lewo, odwróć się wskocz na mur i podciągnij się. Teraz skocz na kolejną półkę a następnie na tą z wężami. Zastrzel je i skacz na prawo.Skocz do przejścia i szybko biegnij by uniknąć spadającego głazu. Omiń ostrza, zbierz apteczkę i skocz z rozbiegu na przeciwległą półkę. Pchnij blok w prawym rogu a potem pchaj go w swoją prawą, najdalej jak możesz. Teraz pchnij do ściany złoty blok (to samo zrób z lewym). Teraz pchnij środkowy na lewo dzięki czemu odsłonisz przełącznik. Przestaw go. Idź przejściem uciekając przed głazami skacząc nad kolcami. Gdy dotrzesz do dziury, złap się jej prawej strony i opuść się do wody. Płyń w prawo przez bramę (uwaga na strzałki) i wdrap się między płomieniami. Teraz do kolejnej komnaty i zatopionego basenu. Wskocz do niego, pociągnij za dźwignię i przepłyń przez bramę by zabrać drugi klucz. Wyjdź z basenu i wracaj do dużej komory (tam użyłeś 1 klucz). Użyj 2 klucz i przejdź przez nowo otwarte przejście. Wdrap się wyżej i szybko uciekaj po ścianie do przejścia na górze. Zabij małpiszony i pociągnij za blok. Wdrap się na niego i przeskocz na półkę. Przestaw przełącznik i przeskocz na lewą dziurą by przestawić kolejny. Opuść się niżej i biegnij przez bramę (uwaga na głazy). Pokonaj potwora w komnacie i zbierz to co zostawił. Wdrap się do posągu, pokonaj kolejnego potworka i znowu zabierz jego byłą własność. Wracaj do posągu i użyj obydwu zdobyczy. Teraz brama wyjściowa stanie otworem. Teraz idź w lewo/prawo i przeczołgaj się przez tunel. Znajdziesz się w nowej komnacie. Idź przed siebie wejdź na centralny podest, zbierz klucz i pokonaj potworka. Wejdź w lewą bramę, zapal flarę i biegnij w prawo by przestawić przełącznik. Teraz przestaw kolejny i szybko opuść się przez otwarty właz. Zabierz klucz i idź przez bramę. Dojdź do dziury z wodą i szybko płyń by uniknąć kolców. Pociągnij za dźwignię i płyń z powrotem (miń kolce).Znowu przestaw przełącznik, zabierz klucz i wdrap się wyjrzyj przez właz. Użyj trzech kluczy na zamkach i wyjdź z tego etapu.


Idź na lewo i wsiadaj na motor. Ostrożnie jedź po krawędzi, uważając na kamienie. Wykorzystując rampę, wykonaj efektowny skok, dzięki czemu znajdziesz się w tunelu. Jedź lewą stroną i przygotuj się na kolejny skok. Teraz jeszcze raz, po czym zejdź z motoru i skocz z rozbiegu do widocznego przejścia. Idź naprzód anihilując spotkane węże po czym wdrap się na blok i przeczołgaj przez mały tunel. Teraz jeszcze wyżej i przeskocz nad dziurą. Zabij kolejne wężyki, podnieś apteczkę i złap się krawędzi dziury. Nie przejmuj się bramą i zejdź na dół by zebrać save crystal. Wracaj do bramy i przestaw przełącznik aby ją otworzyć. Zabij małpy i wykonaj skok by złapać naprzeciwległej krawędzi. Wsiadaj na motor i rusz ostro by wykonać kolejny skok. Przejedź bramę i w śmigaj w prawo. Teraz przeleć nad rzeczką i wsiadaj na buggy. Jedź nim przez dziurę do tunelu. Tam kontynuuj jazdę, rozwalając po drodze małpy (apteczki).Zaparkuj przed zamkniętą bramą. Teraz poszukaj nieco zieleni, zabierz flary i amunicję do UZI. Wyjdź z komnaty i udaj się w prawo po czym wdrap się na prawą półkę. Zabij węża i przeczołgaj się w prawo by zdobyć klucz. Wyjdź i idź do prawej pochyłej podłogi by odkryć wyjście po lewej. Wejdź tam, odwróć się i przeczołgaj. Zabij małpiatki, złap amunicję do shotguna i idź w lewo. Wdrap się na lewą a potem prawą półkę i użyj klucza. Kontynuuj bieg aż dojdziesz do ciemnej strefy, tam wdrap się wyżej. Teraz w lewo do bramy (kil monkey).Omiń ruchome piaski (użyj zielonych bloków po lewej).Na górze zabierz save crystal i wracaj na dół. Teraz skacz po drzewach aż znajdziesz się w nowej komnacie. Teraz w lewo przez drzwi, zabij małpy, zabierz amunicję do UZI i klucz. Wracaj do poprzedniej lokacji. Odnajdź przełącznik w niszy by otworzyć bramy. Przejdź przez lewą i zabij kolejne stado małp. Wdrap się na bloki by z nich skoczyć na zielone rozgałęzienia. Skocz na mur i opuść się. Wracaj do zamków i użyj kolejnego klucza by otworzyć główną bramę. Teraz idź przed siebie (musisz się wdrapać) by odkryć ponownie buggy. Jedź na nim na lewo i przeskocz nad ruchomymi piaskami. Teraz na prawo i przebadaj mur by odkryć prawe przejście. Podążaj nim i przygotuj się na kolejny skok nad rzeką. Rozjedź małpy, opuść pojazd i idź w kierunku rzeki. Idź w lewo i wykonaj skok z rozbiegu na kolejną półkę. Wyjmij broń i rozwal sępy po czym skocz na małą półkę po lewej. Opuść się niżej by zebrać amunicję do MP5.Biegnij, skocz i złap się szczeliny po czym przesuń się w prawo. Podciągnij się i wczołgaj do jaskini by zabrać amunicję do shotguna. Skocz do wody i zabierz apteczkę leżącą na tratwie. Popływaj wokół niej i podciągnij się na prawo od wodospadu. Przejdź przez strumień wody i udaj się do końca tego etapu.


Na rozgałęzieniu idź w lewo a przy następnym skręć w prawo. Cały czas w lewo do dziury z flarami. Wdrap się wyżej po lewym murze po czym udaj się w prawo. Przeczołgaj się przez tunel i skieruj się w lewo do kolejnego tunelu. Przedostań się na prawo po amunicję do UZI po czym do tyłu by zejść niżej po murze. Teraz 2 razy w lewo aby na końcu przeczołgać się w prawo. Na rozgałęzieniu w prawo, biegnij do oporu i ponownie w prawo. Jeszcze raz do końca i w prawo i znowu w tą samą stronę na rozgałęzieniu. Teraz w lewo i w prawo po czym opuść się na niższy poziom. Poszukaj save crystal'a (musisz przeskoczyć nad dziurą).Złap flary po czym opuść się niżej od tej strony. Teraz musisz uporać się z gromadą węży (uwaga na tyły).Jednak najlepiej nie zawracaj sobie nimi głowy, tylko od razu uciekaj do długiego korytarza (bieg) i na jego końcu szybko wczołgaj się w tunel. Skręć w lewo na końcu i spadnij na dół po apteczkę i save crystal. Zjedź na dół do dużej komory by zmierzyć się z bossem. Unikaj jego bomb ogniowych podczas gdy będziesz go faszerował ołowiem. Gdy koleś "kipnie" pozbieraj apteczki na platformach, po czym skocz na centralną z nich i zabierz artefakt.


Płyń do plaży i odnajdź wejście do jaskini (zjazd po pochylni). Przejdź przez bajorko, wskocz na górę i zabij tubylca. Omiń ruchome piaski używając kamiennych bloków i ruszaj dalej. Zlikwiduj kolejnego tubylca, czającego się między drzewami, po czym wejdź na skałę a z niej na drzewo. Przeskocz na gałęzie po prawej i zabierz czerwony kryształ. Skocz teraz na małą półkę w brązowej ścianie, po czym ześlizgnij się na dół. Złap się krawędzi i spadnij niżej. Teraz idź w prawo i skocz na podest przed wodospadem. Przeskocz ścianę wody i zabierz drugi kryształ. Wracaj przed wodospad po czym wskocz na drabinę po prawej. Wejdź wyżej i po kolejnej drabinie dostań się na wyższy poziom. Teraz wdrap się na blok po lewej i zabij z niego tubylca. Teraz skocz wyżej (będą tam 3 zamknięte bramy) po czym jeszcze wyżej. Przeskocz na podest z pochodnią i zabierz ostatni kryształ. Teraz wracaj do tych bram i w każdym zamku umieść kryształ. Zjedź niżej, zabij kolesia i podnieś apteczkę po prawej części tej lokacji (za drzewem).Teraz spadnij do wioski, zabij następnego dzikusa i udaj się przejściem po lewej stronie osiedla. Trafisz pod domek na drzewie, podejdź do bagna i wskocz na skały po lewej. Zabij frajera, wskocz na jego półkę i przestaw kołowy przełącznik po czym wracaj do wioski. Idź na główny plac a następnie skręć w prawo i przesmykiem idź do następnego osiedla. Gdy tam będziesz, skręć w lewo i wejdź wyżej w miejscu tuż obok ściany. Teraz udaj się w prawo między domkami i zaraz skręć w lewo. W ciemnym szałasie przestaw przełącznik i załatw atakującego wojownika. Wracaj do wejścia tej wioski i po drabinie wejdź do chatki na drzewie. Wejdź wyżej i przeskocz na półkę przy ścianie. Zabij następnego pacjenta i w korytarzu z płomieniami idź w prawo. Przeskocz na dach zabudowań a potem na kolejny. Wejdź na szczyt dachu i złap się drążków przy "suficie". Teraz przejdź tak na drugi koniec osiedla i tam w chacie przestaw jeszcze jeden przełącznik. Teraz wracaj do pomieszczenia z płomieniami i wskocz na platformę nad ogniem. Przestaw przełącznik na końcu korytarza i ucisz tubylca. Nie ruszaj przełącznika we wnęce (pułapka) tylko skręć w korytarz i biegnąc omiń ostrza. Na końcu przestaw jeszcze jeden przełącznik i wejdź w otwarte przejście. Teraz biegnij do jeziorka z wodospadem i wpłyń przez otwarte przejście pod wodą (uwaga na aligatora).Teraz wejdź po drabince, przebiegnij przez drewniany most i przeskocz do szałasu na drzewie.


Opuść się niżej i podejdź do bagna. Teraz musisz skakać po zielonych polach, wedle wskazań na mapie. Najpierw na środkowe, potem na trzecie od lewej. Teraz na to przy drzewie po prawej, następnie obrót w lewo i skok na następne. Wreszcie 2 razy na lewe i potem już na drugi brzeg. Zjedź po pochylni i przywitaj się z raptorem. Teraz biegnij przez mgłę i na końcu wskakuj po skałach. Znajdziesz się przy rozbitym samolocie. Zabij kolejnego gada i skieruj się w prawo. Wskocz do dołu i przejdź do następnego pomieszczenia. Podnieś MP5 i pomóż facetowi rozprawić się z raptorkami. Teraz idź dalej, zjedź po pochylni i pozabijaj zielone paskudztwa. Biegnij przez wodę i wejdź na nasyp. Obok ciała znajdziesz klucz. Gdy go podniesiesz, pojawi się znajomy REX. Biegiem zmykaj do małej wnęki niedaleko miejsca, gdzie zabijałeś te zielone dinozaurki. Przestaw dźwignię. Teraz wyskakuj co jakiś czas by zwabić olbrzyma, po czym częstuj go porcją ołowiu. Gdy jego cielsko padnie wreszcie na ziemię, ponownie pokonaj wodę i przestaw dźwignię w kolejnej wnęce. Wracaj do tej pierwszej i idź na górę. Rozkwaś raptora i wracaj do samolotu. Teraz idź jego prawą stroną i popatrz jak dwaj faceci niszczą raptory. Nie strzelaj do nich, tylko skręć w tunel po prawej. Pojawisz się przed rzeką gdzie ponownie będziesz świadkiem starcia człowiek-dinozaur. W wodzie zaważysz dźwignię, ale nie wskakuj do środka chyba, że chcesz stać się posiłkiem dla piranii. Na most też nie wchodź...po podpucha. Zamiast tego odnajdź ścianę, po której da się wspiąć. Na górze wykonaj dwa skoki z znajdziesz się na drzewie. Zabij tam 2 raptory i podejdź do tego wiszącego na linie. Strzel, a piranie będą miały ucztę. Teraz możesz spokojnie wskoczyć do wody. Pociągnij za dźwignię i wyjdź z wody od strony świątyni. Zabij raptorka i wejdź do środka (tam czeka kolejny).Przestaw dźwignię po lewej i wskocz szybko na podest. Zabij natręta i przestaw 2 kolejne dźwignie. Teraz jeszcze tylko 2 raptory na przemiał. Wejdź wyżej (tam gdzie save crystal) i podejdź do ciała. Zabierz drugi klucz i szybko uciekaj. Przepłyń przez rzekę i wracaj do samolotu (dokładnie w miejsce gdzie po raz pierwszy zobaczyłeś wrak).Podejdź do lewej części zielonej ściany, złap się jej krawędzi i przesuń się w prawo. Podciągnij się i wykonaj szybko skok do tyłu. Teraz właź do tunelu. Na drugim końcu po szczeblach w suficie przejdź do następnego pomieszczenia. Opuść się w pierwszym możliwym miejscu i zejdź poziom niżej. Przestaw dźwignię we wnęce i wracaj na górę. Teraz dobrnij do drugiej dźwigni, przestaw ją po czym skocz na słup z save crystalem. Ponownie przestaw pierwszą dźwignię i po szczeblach przemieść się najdalej jak możesz. Teraz zejdź niżej po ścianie (tak aby nogi Lary były na samym dole ostatniego bloku...pod spodem są kolce).Wykonaj skok do tyłu i przestaw jeszcze jedną dźwignię. Teraz skocz na ścianę i dostań się do wnęki nieco wyżej. Następnie skok z rozbiegu na pochyłą ścianę po prawej i gdy będziesz na jej środku, podciągnij się i skok do tyłu. Ponownie wracaj na początek tego pomieszczenia i tym razem po szczeblach dotrzyj już szczęśliwie do drugiego wyjścia. Podnieś amunicje do UZI i wyjdź z jaskini. Teraz skok z rozbiegu na drzewo, a potem na dach samolotu. Wejdź do środka przez właz, zabij raptora i idź do kokpitu. Użyj dwóch kluczy i biegnij na drugi koniec samolotu. Zejdź niżej i znajdź przełącznik. Wysunie on działko na otwartą przestrzeń. Gdy wyjdziesz i ty, pojawią się 3 raptory. Nie baw się z nimi, gdyż w miejsce zabitych, będą pojawiać się nowe. Wejdź szybko na działko i strzel w lewy róg tej lokacji. Obejrzysz mały wybuch i nowe przejście stanie otworem. Teraz szybko biegnij po skrzydle samolotu i skocz nad rzeczką. Wejdź na górę, z prawej wnęki zabierz apteczkę i save crystal. Teraz skacz do drugiej wnęki i zakończ szczęśliwie ten level.


Idź prosto, zabij gada (uważaj na jego trujący jad) i podejdź do krawędzi po prawej. Ustrzel kolejnego wroga i opuść się na dół po kamieniach. Skocz na skałę po środku rzeki, a następnie chwyć się krawędzi po drugiej stronie. Przesuń się w prawo i po występach skalnych skacz naprzód. Przestaw przełącznik i wracaj na drugi brzeg rzeki (musisz wykonać skok do tyłu na blok w rzece).Gdy już będziesz przy początku etapu, podejdź do budynku i wejdź przez otwór w suficie/podłodze. Podnieś co trzeba i opuść się przez otwór. Teraz wsiadaj do kajaku i ruszaj na spływ. Manewruj tak, aby nie uszkodzić naszej Lary. Na jednym z rozgałęzień radziłbym płynąć w prawo (na tym, gdzie po lewej zobaczysz czerwony sznurek). Tak czy inaczej, musisz dotrzeć do jaskini z gigantycznym korkiem(?). Teraz płyń pod prąd strumieniem w rogu (na prawo od drzwi widocznych w skale).Dopłyniesz do mojego jeziorka z krokodylem. Wyskakuj z kajaku i szybko wyjdź na brzeg. Zabij atakującego gada, a potem kroka w wodzie. Teraz wyjdź przejściem po prawej i rozpocznij podróż po sklepieniu (złap się odpowiedniej powierzchni).Omiń płomienie i opuść się na docelową półkę. Teraz wykonaj skok z rozbiegu na podest po drugiej stronie strumienia. Podnieś rakietnicę i idź wyżej. Gdy dojdziesz do jaskini z wodospadem, idź na prawo i zbierz apteczkę oraz amunicję do MP5.Teraz wracaj do ciemnej wnęki w tejże jaskini i po ścianie wejdź na półkę wyżej. Teraz ponownie złap się sklepienia i posuń się naprzód. Na rozgałęzieniu możesz skręcić w lewo (flary i amunicja) lub od razy udać się w prawo. Dojdź do miejsca z ostrzami i wskocz na lewą platformę. Z niej przeskocz na ścianę po drugiej stronie i wejdź na samą górę. Teraz pędź w przejście widoczne w ścianie. Zejdź niżej i podejdź nieco w głąb korytarza (najlepiej tyłem).Gdy głaz zacznie się staczać, szybko wracaj, skocz i złap się ściany. Teraz wracaj i idź nieco dalej. Znowu musisz powtórzyć manewr (drugi głaz).Teraz wejdź do pomieszczenia i szybko biegnij przed siebie po czym wykonaj skok w lewą wnękę. Czeka cię konfrontacja z ostatnim głazem. Skocz nad płomieniami, szybko się odwróć, skocz ponownie nad płomieniami i jeszcze raz do komnaty (możesz też zwyczajnie wyczuć moment i przeskoczyć nad głazem).Teraz spokojnie wyjdź z tunelu i przeskocz na prawą półkę. Po ścianie przejdź na kolejną i wczołgaj się w tunel. Skacz dalej po skałach aż dobrniesz do liny. Wykonaj zjazd i wyląduj w pomieszczeniu z wielkim korkiem. Po ścianie (naprzeciwległa wejściu) wejdź wyżej i zabij 2 gady. Znajdź przełącznik, który podniesie ten cały korek. Teraz wbiegnij w korytarz i opuść się do przejścia. Wylądujesz przy swoim kajaku. Wsiadaj i płyń do jaskini z korkiem. Wpłyń przez wir, a wylądujesz w basenie z krokodylem. Wyjdź szybko na brzeg i ustrzel krokusia. Teraz wejdź do wody i pociągnij za dźwignię (gdy to zrobisz wypłyną 2 krokodyle).Teraz szybko wyjdź na brzeg nad dźwignią i wejdź w przejście kończące ten level.


Od razu skręć w prawo i zabij dwóch kolesi atakujących trującymi strzałkami. Podążaj przed siebie, wejdź na górę i na końcu wczołgaj się w prawy tunel. Teraz trudny moment. Musisz przestawić wszystkie cztery przełączniki, które otworzą bramę naprzeciwko. Nad ostrzami możesz przeskakiwać w miejscach i spojeń. Trzeba rozpracować pewien schemat działania, a potem modlić się, aby wszystko poszło dobrze. Gdy już szczęśliwie znajdziesz się w otwartej bramie, wejdź wyżej i zsuń się na dół. Od razu wysuń kamień, dzięki czemu zastępujesz sufit z kolcami. Spokojnie przestaw 3 dźwignie i przejdź do kolejnego pomieszczenia. Teraz musisz wykazać się szybkością. Podejdź do przełącznika po lewej, przełącz go, odwróć się i ruszaj naprzód. Mniej więcej na środku sali zacznij sprintować. Ale uważaj, gdy tylko znajdziesz się w następnej komnacie, kolejny głaz ruszy za tobą. Natychmiast skręcaj w prawo i sprintem do wyjścia. Zastrzel przeciwników i wejdź w drzwi po prawej. Teraz czeka cię pojedynek z kolejnym bossem. Podejdź do ołtarza a koleś się pokaże. Odczekaj sekundę i skocz, gdyż gość zaatakuje prądem. Teraz skacz na boki (nie strzelaj...boss ma osłonę).Po kilku strzałach facet się znudzi i odwróci się by wyczarować gada. W tym momencie nie ma swojej osłony, więc wal z najmocniejszej broni. Potem ucisz gada i przygotuj się na kolejne ataki prądem. Cały proces powtórzy się kilkakrotnie, aż w końcu przeciwnik zniknie w efektownej eksplozji. Zbierz apteczki i podnieś artefakt.


Idź naprzód i zabij sępy.Staraj się przyglądać zaroślom, gdyż kryją się w nich węże. Miń bajorko i na końcu przejścia skręć w prawo.Podążaj dalej przeskakując nad dołami z drutem kolczastym.Znajdziesz się obok dużego, metalowego pudła.Skręć w prawo i przeskocz na półkę skalną.Skacz po następnych, a na końcu biegnij by wylądować na bloku niżej.Obróć się w lewo i skocz z rozbiegu by przelecieć nad ruchomymi piaskami i chwycić się krawędzi.Biegnij prosto i wskocz do dziury w metalowym pudle. Przepłyń przez podwodną jaskinię i wyjdź jeziorkiem w małym kanionie. Gdy znajdziesz się nad przepaścią z rzeką, obróć sie w prawo i skocz na mały występ w skale. Potem jeszcze raz i biegnij po półce w lewo (czyli przed siebie).Wdrap się dwukrotnie na skały i skocz z rozbiegu na drugi koniec przepaści (masz dotrzeć na przeciwległą półkę, a nie do otworu w skale nieco niżej). Biegnij dalej, zabij węża w trawach i dobrnij do pierwszej skalnej przeszkody. Teraz musisz skoczyć na pochyłą ścianę (w kierunku przepaści) tak aby złapać się jej krawędzi.Przesuń się w lewo i podciągnij by zobaczyć detonator.Skręć w prawo i zejdź na dół po skalnej ścianie.Wejdź na półkę po lewej i wejdź wyżej.Skocz na skałę widoczną za wodospadem, a potem wykonaj 2 skoki z rozbiegu na skały po prawej.Na końcu rzeczki zobaczysz dużą maszynę. Wyjdź na brzeg po lewej i obejdź maszynę.Zabij robotnika i wejdź na górę po drabinie.Następnie udaj się w prawo.Biegnij aż zobaczysz duże zbiorniki z wodą.Wskocz do tego prawego i pociągnij za dźwignię (popatrz za siebie).Wyjdź z wody i wskocz do lewego basenu. Pociągnij za dźwignię w rogu i wpłyń do budynku przejściem, które właśnie otworzyłeś.W środku przestaw kolejną dźwignię i przepłyń przez właz by wyjść z wody.Odnajdź i przestaw przełącznik po czym wracaj do zbiorników z wodą (możesz wyskoczyć z budynku).Wracaj do dużej maszyny i zejdź na dół po drabinie.Teraz udaj się w prawo i przejściem skalnym dotrzyj do windy. Zabij kolejnego robotnika po czym obejdź widnę i podnieś klucz do detonatora.Możesz wracać do wyżej wymienionego urządzenia.Skocz ponownie w kierunku wodospadu a następnie wyskocz jego prawą częścia by wylądować na małym występie skalnym.Skocz na drugą stronę przepaści i przejdź do drabince.Wejdź wyżej i odpal ładunek detonatorem.Natychmiast odskocz by uciec przed toczącym się głazem, a następnie podążaj za kablem od detonatora. Po skałach nakoło dostań się do przejścia wyżej.Przeczołgaj się, a zobaczysz ogrodzony kompleks.Zejdź niżej i idź wzdłuż ogrodzenia w prawo (nie dotykaj go). Wczołgaj się w tunel i brnij przed siebie. Gdy zobaczysz dół, przeskocz nad nim i idź wyżej.Wskocz do basenu i przestaw 2 dźwignie. Teraz wracaj do ogrodzonego kompleksu i idź przez przejście w skale po lewej. Zabij węże i wejdź do pokoju po prawej.Przestaw przełącznik i wracaj na górę by ponownie wczołgać się w tunel.Tym razem zejdź niżej i dalej by przedostać się do części ogrodzonego kompleksu.Zabij robotników i wejdź na gorę konstrukcji (po drabinie).Wskocz do wody i przepłyń nieco w prawo.Wyjdź z wody i wykonaj skok z rozbiegu nad ogrodzeniem. Wylądujesz na skrzyni.Zejdź i ruszaj w prawo.Gdy dobrniesz do hangaru, wsiadaj na czterkołowiec i ostrożnie wjedź po pochylni na dach sąsiedniego budynku.Podnieś kartę dostępu i zjedź na dół.Wejdź do pomieszczenia ze stołem bilardowym.W drugim pokoju użyj karty, zabij robotnika i przestaw przełącznik.Wyjdź, udaj się w lewo i przełącznikiem otwórz bramę ogrodzenia. Wsiadaj na swój pojazd i jedź do przejścia w skale po lewej. Rozpędź się i skocz po pochylni...koniec etapu.


Wejdź w promień lasera obok okna, a otworzą się drzwi i wejdzie strażnik.Miń frajera, wybiegnij z celi i skieruj się w lewo. Otwórz szybko drzwi do innej celi i popatrz jak więzień rozprawia się ze strażnikiem.Teraz przejdź na drugą stronę pomieszczenia i wejdź do celi max. po lewej.Wskocz do małego tunelu i pchnij blok.Przeczołgaj się przez otwór.Popchnij kolejny blok i wróć do poprzedniego by pchnąć go ponownie. Teraz skocz, chwyć się krawędzi i podążaj przed siebie. Przeskocz nad dołem z drutem kolczastym i podejdź do przycisku na końcu drogi.Naciśnij go, odwróć się i ostrożnie zejdź po drabinie do otwartego przejścia.Przejdź przez przejście i opuść się niżej.Miń strażnika i wejdź do pomieszczenia z elektroniką, by tam nicisnąć przycisk i uwolnić więźnia.Od martwego strażnika zabierz kartę dostępu i otwórz nią drzwi. Pędź dalej i wejdź do toalet.Przejdź przez pomieszczenie i wyjdź drugimi drzwiami.Teraz musisz pchać/ciągnąć blok po prawej (naokoło słupa), by umożliwić sobie wskoczenie do otworu po lewej. Na górze przeskocz nad rurą i przestaw przełącznik.Wracaj na dół i przepłyń na drugi koniec pomieszczenia, po czym wyjdź do ciemnego korytarza. Przeskocz nad otworem i biegnij po schodach na górę.Wyjdź na dach i biegnij dalej przeskakując nad dwoma dołami z drutem kolczastym. Zeskocz na dół i przejdź do żółtego pomieszczenia.Tam przestaw przełącznik, wróć, przestaw drugi i wracaj przez przejście na dachu. Idź do dziury nad którą wcześniej przeskoczyłeś i spadnij na dół. Będziesz w kuchni, naciśnij przycisk i przejdź przez drzwi.Teraz będziesz musiał uciekać przed strażnikiem.Biegnij do stołówki i pedź do drugiego wyjścia.Tam pojawią się więźniowie, którzy wykończą strażnika. Wracaj przes stołówkę i wejdź do pokoju ochrony.Przestaw przełącznik i wracaj do kuchni.Wdrap się do wentylatorów i ostrożnie przejdź między nimi.Teraz zjedź na dół do sekcji za wentylatorami. Skocz nad drutami kolczastymi.Wejdź wyżej do tunelu i wczołgaj się do niego. Przejdź przez korytarz i wejdź po kolejnej drabinie. Biegnij w kierunku skrzyni i zaraz za nią skręć w lewo (uciekając przed strażnikiem). Spadnij niżej do żółtej sekcji i naciśnij przycisk.Uwolniony więzień rozprawi się ze strażnikiem. Podejdź do ciała i zabierz kartę dostępu.Teraz wracaj na górę i pędź do drzwi zaraz na prawo za skrzynią.Wejdź do pokoju kontrolnego i wyłącz lasery (przycisk).Wyjdź, miń skrzynie i biegnij w prawo.Zejdź po drabinie i szybko wbiegnij w lewy korytarz.Tam uwolnij kolejnych więźniów, którzy pozbawią życia następnego strażnika.Zabierz od niego klucz i idź w róg lokacji by otworzyć drzwi.Pozwól więźniom wykończyć strażników i podążąj w lewo.Jest tam uzbrojony strażnik, więc uważaj.Wczołgaj się w prawy tunel. Poczekaj na moment gdy koleś nie patrzy i przestaw przełącznik na prawym słupie, po czym przeskocz nad wiązką lasera i biegnij przez drzwi.Gdy miniesz korytarz, znajdziesz w większym pomieszczeniu.Biegnij po schodach na lewo, opuść się niżej i skocz do przejścia. Dobrniesz do pokoju kontrolnego, tam przestaw przełącznik, a następnie otwórz drzwi. Gdy znajdziesz się ponownie w sporym pomieszczeniu, znajdź najniższy możliwy punkt i opuść się na dół (stracisz nieco energii).Idź na drugi koniec placyku i wejdź na górę po drabinie. Skręć w prawo i wczołgaj się małego tuneliku, z którego wydobądź kartę dostępu. Wracaj do głównego pomieszczenia i wejdź do czerwonego tunelu po drugiej stronie. Idź w prawo i użyj karty dostępu po czym naciśnij przycisk i wyjdź po drabinie. Wskocz do wody w centralnej części głównego pomieszczenia i płyń na sam dół. Długim tunelem dopłyń do dźwigni, przestaw ją i płyń na dalej. Wyjdź z wody, przeskocz do czerwonego miejsca i ponownie zanurkuj. Gdy wyjdziesz z wody przeczołgaj się w lewo i wejdź wyżej po skrzyniach stających po lewej. Otwórz sobie drzwi.Za nimi znajdziesz swoje pistolety oraz Desert Eagle.Zabierz co trzeba i wracaj na zewnątrz po skrzyniach (uwaga na karabinek).Wejdź w długi korytarz biegnący nieco pod górę. Na końcu zabij strażnika i biegnij dalej.Rozpraw się z kolejnymi frajerami i parą psów. Od jednego ze strażników zabierz kartę dostępu po czym wejdź po drabinie po lewej części korytarza.Tam użyj swojej karty dostępu i wejdź do pokoiku (uwaga na strażnika) gdzie musisz przestawić prawy przełącznik. Wracaj na sam dół (do dużej hali) i wejdź na skrzynię po prawej.Teraz na drabinkę i na górze złap się sklepienia.Przemieść się prosto i skręć w prawo. Teraz wdrap się wyżej, zabij strażnika i zabierz jego klucz.Zejdź na sam dół i użyj zdobytego przedmiotu na zamku po prawej.Biegnij dalej, zabij strażnika i wejdź do dużego hangaru za ciężarówką.Tam rozpraw się z ostatnim przeciwnikiem na tym etapie i wbiegnij do niebieskiego pomieszczenia (tył ciężarówki).


Wyjdź i biegnij w prawo zabijając strażnika (zanim włączy alarm). Potem skieruj się do końca korytarza i tam odwiedź pomieszczenie po lewej. Zabierz MP5 i wracaj do korytarza (nie naciskaj przycisku w pomieszczeniu z MP5). Naciśnij przycisk na prawej ścianie i wczołgaj się w tunel.Na rozwidleniu (uwaga na lasery) skręć w prawo i wejdź na górę.W następnym korytarzu zabij strażnika po czym przestaw przełącznik.Biegnij w prawo i wczołgaj się w tunel po prawej. Wejdź wyżej i biegnij przed siebie.W korytarzu zabij strażnika i na końcu przestaw przełącznik...spadniesz na dół.Tam zabij kolejnego gościa i 2 wściekłe psy. Teraz spadnij do korytarza w środku lokacji i tam przestaw "switch". Obiegnij korytarz naokoło, spadnij niżej i zabij strażnika.Teraz wczołgaj się w tunel. Na końcu spadnij na dół i zabij strażnika.Skieruj się w kierunku załamania linii korytarza i tam otwórz drzwi.Zabij strażnika idącego od tyłu i biegnij za więźniem. Gdy zobaczysz tunel po lewej, wczołgaj się w niego a potem biegnij w lewo. Twój kolega pozabija jeszcze kilku frajerów z ochrony.Ty wejdź do lewego pomieszczenia, przestaw przełącznik i biegnij do otwartego tunelu naprzeciwko.Wczołgaj się do niego. Zabij następnego strażnika i na rozwidleniu biegnij w prawo. Tam wykończ uzbrojonego żołnierza i zabierz od niego płytkę CD. Teraz wracaj na rozwidlenie i idź w drugą stronę.Zejdź po drabinie i skacząc nad wiązkami lasera, dojdź do maszyny w żółtym miejscu. Użyj CD po czym wejdź na miejsce gdzie uprzednio były rakiety i przeskocz na drabinkę.Na górze zlikwiduj strażnika i zabierz jego klucz.Teraz wracaj na dół i po drabinie idź na górę.Wracaj do silosu z rakietą (zabiłeś tam klienta z CD) i idź dalej korytarzem. Miń otwór w podłodze i użyj klucza.Zabij gościa i opuść się obok toru dla kolejki (jest naelektryzowany).Biegnij w lewo i wejdź po drabinie.Tam przestaw przełącznik i wracaj na dół.Przeczołgaj się pod torami i wejdź wyżej.Teraz przeskocz na dach kolejki i wdrap się do otworu w suficie.Po pierwszych kratach możesz przebiec, ale nad drugimi musisz przejść używając sklepienia.Przeczołgaj się pod laserami i zejdź na dół.Teraz przeskocz nad torem i wejdź w przejście.Biegnij cały czas naprzód (uwaga na lasery), aż dotrzesz do pokoiku ze skrzyniami.Wdrap się na nie i przejdź do następnego pomieszczenia (szybko ucisz strażnika). Wskocz na centralny panel i dostań się na lewą półkę.Tam przestaw przełącznik, zejdź niżej i zabij gości.Teraz wskocz na przeciwległą półeczkę i ponownie naciśnij przycisk. Na dole znowu czekają pożądkowi.Teraz musisz powtórzyć manewr z przyciskami, jednak dosyć szybko aby zdążyć do otwartego przejścia.Tam przestaw wszystkie przełączniki i wyjdź małymi drzwiami. Wracaj do skrzyń i biegnij do drzwi w centralnej hali.Wejdź do pomieszczenia ze statkiem UFO, podejdź do prawego rogu pomieszczenia i przestaw przełącznik.Wejdź na górę po drabinie i poskacz trochę po konstrukcjach słupów.Wszystko po to, by wylądować na dachu statku i zabrać kartę dostępu.Spadnij na dół i wracaj do toru kolejki.Ponownie miń lasery i przedostań się nad zdradliwymi kratami.Opuść się na dach kolejki i spadnij na dół.Wdrap się wyżej i biegnij korytarzem.Teraz zejdź do dziury w podłodze, przestaw "switch" i w środku użyj karty dostępu. Naciśnij przycisk, szybko się odwróć i wbiegnij do sąsiedniego pomieszczenia. Gdy ogień zniknie wyjdź na górę i wracaj do silosu rakietowego (już nie ma rakiety).Wejdź wyżej po drabinach i załatw strażnika.Naciśnij przycisk i przejdź przez drzwi.Przeczołgaj się przez tunel i miń lasery.Biegnij dalej, aż dobrniesz na otwarty teren.Zabij strażników i wejdź do bunkru po prawej.Wykończ tam kolejnego gościa, zabierz CD po czym przestaw przełącznik i wyjdź na zewnątrz.Opuść się przez właz i brnij dalej.Miń lasery, a potem zejdź niżej. Znajdziesz się w korytarzu niedaleko statku UFO...idź tam.Miń pojazd i wejdź do pomieszczenia na tyłach z prawej.Użyj tam CD i wracaj do UFO.Wejdź do środka przez właz pod spodem.Teraz musisz dojść o 2 poziomy wyżej (uwaga na strażników). W centralnym punkcie statku znajdziesz kolejny artefakt.


Idź prosto i opuść się niżej, a następnie skocz na pochyły dach i natychmiast odskocz by przelecieć nad przerwą i wylądować na przeciwległej półce.Przestaw przełącznik i używając sklepienia przejdź do liny.Zjedź nieco niżej i złap się krawędzi. Puść się i chwyć szpary niżej, przesuń Larę w prawo i podciągnij się. Wejdź przez drzwi i skocz na lewo.Zabij szczury i przeskocz do nich po kruchych platformach.Teraz podążaj przejściem po prawej, zabij kolesia i zabierz klucz. Wracaj do szczurów i opuść się na niższą platformę.Przestaw przełącznik i dostań się na kamienny podest w rogu pomieszczenia.Podciągnij się do wyjścia i biegnij na zewnątrz. Użyj przełącznika po prawej by opuścić platformę za sobą. Teraz opuść się poziom niżej.Wejdź do środkowej dziury w murze i przeczołgaj sie 2 razy w prawo.Teraz skocz do przełącznika, użyj go i wracaj do tunelu (cały czas prosto, odwróć się i opuść niżej).Wdrap się po skrzyniach w rogu podwórka.Po drabinkach wejdź na górę, aż do miejsca gdzie zaczynałeś ten etap.Zejdź poziom niżej i wykonaj skok z rozbiegu na oddaloną część dachu (nie jest tak pochyła jak reszta).Wejdź wyżej i skieruj się prawym tunelem.Biegnij przed siebie, aż do przełącznika.Przestaw go i wracaj do miejsca, w którym po prawej zobaczysz windę.Skocz na nią, a potem dalej do wnęki z drzwiami. Użyj klucz i wejdź do środka.Na końcu, po prawej znajdziesz przełącznik.Użyj go i wracaj do drzwi (uwaga na płomienie).Skocz na windę, a następnie na lewo i ponownie wczołgaj się do tunelu. Znowu musisz dostać się do początku etapu (tak jak poprzednio).Ponownie przeskocz na mniej pochyły fragment dachu, wejdź wyżej i tym razem wybierz lewą drogę. Na końcu opuść się niżej.Brnij dalej zjeżdżając po platformach, aż znajdziesz się w komnacie ze strażnikiem.Przestaw prawy przełącznik i biegnij na sam koniec długiego korytarza (tam skręć w prawo).Wskocz do zbiornika i pociągnij za dźwignię na przeciwległej ścianie.Wracaj na powierzchnię i biegnij przez korytarz.Ponownie naciśnij przycisk, po czym wejdź w pierwsze prawe przejście z długiego korytarza. Płyń na dół przez otwarty właz, miń wirniki i wyjdź z wody na drugim końcu. Dojdź do tunelu i przeczołgaj się do nowego pomieszczenia z maszyną.Znajdź i przestaw przełącznik, a następnie przyjrzyj się trasie maszyny.Musisz tak ustawić ruchomy blok, by maszyna wjechała w transformator (wnęka w słupie) i spowodowała spięcie.Gdy ci się to uda, wyjdź z pomieszczenia i wdrap się po ścianie na samą górę.Przestaw oba przełączniki i znowu biegnij na koniec korytarza. Przepłyń przez zbiornik do czerwonego korytarza i idź do kolejnej sali z wodą. Przepłyń na drugą stronę i wejdź w lewe drzwi.Przestaw przełącznik i wracaj. Wody nie ma, nie ma jak wrócić! Spokojnie...idź w lewo i złap się sufitu. Przejdź na drugą stronę.Wczołgaj się w tunel i brnij do zbiornika. Teraz wracaj korytarzem do przełączników.Przestaw ten nowy i ponownie wracaj do trzeciego zbiornika (znowu jest w nim woda).Zanurkuj i płyń na dół przez otwarty właz. Wypłyń w nowym pomieszczeniu i wyjdź z wody.Znajdź drabinę i skocz na nią nad drutem kolczastym. Na górze wskocz na platformę, a z niej wykonaj skok by złapać się prawej ściany. Przejdź w prawo i po płaskich powierzchniach przejdź wyżej.Wdrap się jak najwyżej i skieruj w lewo (uwaga na strażników).Zeskocz na dół przez dziurę w barierce...koniec etapu.


Zeskocz do wody, wyjdź na powierzchnię i podążaj korytarzem. Gdy dojdziesz do pomieszczenia z automatami biletowymi, wdrap się poziom wyżej (wskocz na jeden z automatów).Na górze odnajdź blok i pociągnij go stojąc po jego lewej stronie. Potem zejdź na dół i ponownie wracaj na górę, lecz tak by pojawić się po prawej stronie bloku.Pchnij go i poruszając się odkrytym przejściem dobrnij do środka jednej z kas. Zabierz klucz i otwórz drzwi.Teraz idź w kierunku ruchomych schodów i zejdź po tych prawych.Przeskocz nad rozpadliną i na stacji skieruj się w prawo. Otwórz drzwi i w środku zapal światło.Zabierz co się da i wracaj na peron. Na jego drugim końcu znajdziesz teraz mały pieniążek. Wracaj do automatów z biletami i włóż monętę do drugiego od prawej. Zabierz bilet i udaj się na dół lewymi schodami. Na peronie biegnij w prawo i idź korytarzem aż do pomieszczenia ze słupami. Skocz by złapać się szpary na wprost ciebie i przesuń się w prawo. Korzystając z siatki pod sufitem dostań się do przejścią w naprzeciwległej ścianie. Otwórz bramkę używając biletu i podążaj naprzód. Udaj się w prawo po schodach i opuść się do niebieskiego przejścia. Przeskocz nad dziurą i biegnij do kolejnego peronu (stoi na nim pociąg). Pozbieraj cenne przedmioty i wracaj (ponownie przeskocz nad dziurą po czym skieruj się w lewe drzwi).Opuść się do tunelu i biegnij w lewo. Uwaga na pociąg! Szybko wbiegnij w prawe drzwi. Teraz wejdź na skrzynie w prawym rogu i przeskocz na te po lewej. Jeszcze jeden skok na lewo po czym skocz tyłem na pochylnię i natychmiast odbij się by chwycić siatkę.Wejdź na górę, złap się siatki pod sufitem i przejdź po niej do samego końca.Zjedź niżej i podciągnij się do przejścia po prawej. Teraz musisz dostać się niżej, ale nad tobą będzie olbrzymie wiertło. Szybko skacz na dół (korzystaj z ruchomych platform) i odskocz na twardy grunt po prawej od miejsca, w którym pojawiłeś się w tym szybie. Podążaj dalej aż pojawisz się w pomieszczeniu z wodą. Wejdź po siatce i zatrzymaj się przed ogniem. W odpowiednim momencie przebiegnij między płomieniami i idź wyżej. Teraz na lewo i skocz by złapać się kolejnej siatki. Musisz odskoczyć tak, by upaść na półkę z przełącznikiem.Przestaw go i skacz po półkach (skok na lewo, opuść się niżej - dojdziesz do schodów). Teraz wdrap się wyżej i przejdź przez drzwi. Opuść się przez dziurę w kracie, a znjadziesz się w znajomej lokacji. Opuść się do tunelu i znowu biegnij w lewo. W czerwonym pomieszczeniu ponownie dojdź do szybu z wiertłem.Skocz na nie i zabierz klucz. Podążaj przejściem i na końcu ponownie opuść się przez dziurę w kracie. Znowu spadnij do tunelu i znowu biegnij do czerwonwego pomieszczenia. Tym razem zatrzymaj się po tym, jak wejdziesz wyżej po siatce. Musisz przeskoczyć na skrzynie w prawym rogu i wdrapać się wyżej przez otwarty właz. Wejdź do pomieszczenia w centralnej części i stań na ruchomej platformie.Na dole pociągnij za blok.Wracaj na górę i spadnij do drugiego otworu w tym pomieszczeniu. Idź korytrzem, przeczołgaj się i wdrap na prawo. Podążaj dalaj aż do 2 przełączników. Przestaw ten prawy i szybko biegnij dalej (pod górę).Wbiegnij w prawe drzwi (jak nie zdążysz, wracaj do przełącznika) zanim się zamkną i tam przestaw "switch". Wyjdź tylnym przejściem i idź w prawo i korytarzem ponownie do przełączników. Ponownie naciśnij prawy i biegnij do drzwi (tym razem wejdź w środkowe). Wdrap się przez otwarty właz i naciśnij przycisk (teraz wykonuj czynności szybko). Biegnij dalej korytarzem, spadnij przez dziurę (znajdziesz się znowu przy 2 przełącznikach). Przestaw lewy przełącznik i znowu mknij do drzwi. Tym razem odwiedź te po lewej, wdrap się na lewo, a potem złap się krat pod sufitem i szybko przemieść się na drugi brzeg. Tam podnieś klucz i wskocz do wody.Płyń tunelem do samego końca. Znajdziesz się znowu przy automatach biletowych. Udaj się na dół po lewych schodach i z peronu wskocz na tory. Biegnij w prawo a potem szybko uciekaj do środkowych drzwi, by uniknąć pociągu. Przestaw przełącznik i wejdź w lewe drzwi.Przepłyń przez bajorko i przestaw jeszcze jeden "switch".Idź w prawo i przestaw przełącznik oznaczony 3 symbolami. Odwróć się, idź w lewo, potem w prawo i przestaw przełącznik z symbolem rąk. Odwróć się i wejdź w drzwi po prawej.Tam przestaw "switch" z symbolem krokodyla i wracaj do tego oznaczonego 3 symbolami.Przestaw go ponownie. Przejdź przez naprzeciwległe drzwi i skieruj się w prawo. Dojdziesz do sporej komnaty z 2 zamkami po prawej. Użyj swoich 2 kluczy i idź do drzwi, które się otworzyły. Wejdź do środka (uwaga za ruchomą podłogę) i zabierz przedmiot. Wracaj do dużej komnaty i wyjdź przez przejście w oddalonym, lewym rogu. Przepłyń przez podwodny tunel i wyjdź na powierzchnię w znajmomej lokacji. Powtórz manewr ze skokiem do szczeliny i przejdź ponownie po suficie. Idź dalej, zejdź po schodach i otwórz sobie drzwi po lewej (przed niebieskawym przejściem). W środku przestaw przełącznik, wyjdź i zejdź niżej. Wpadnij do dziury i przeczołgaj się do wejścia do pociągu (klapa). W środku przestaw przełącznik i wejdź w otwarty właz.Przeczołgaj się przez tunel i biegnij przed siebie.Zjedź na dół po pochylni by ukończyć ten etap.


Po pogawędce z szefem bandy idź za nim korytarzem (nie musisz strzelać do swoich byłych wrogów).W pomieszczeniu z wodą wybierz lewe przejście. Zjedź na dół po pochylni, szybko obróć się w prawo i podciągnij wyżej (od lewej "idą" kolce).Przestaw przełącznik wdrap się wyżej. Teraz po ścianie wspinaj się na samą górę.Przeczołgaj się do połowy tunelu i wstań by wdrapać się wyżej.W następnym pomieszczeniu zabij strażnika i pociągnij oraz pchnij kamień.Otwórz drzwi i wyjdź.Skręć w prawo i w egipskiej komnacie wejdź wyżej by dostać się do drzwi na tyłach. W komnacie pchnij blok do wejścia (tak by je zasłonić). Wejdź na górę i wracaj do dużej sali. Teraz skocz by złapać się drążków pod sklepieniem i przejdź po nich do niszy z przełącznikiem.Przestaw go i wracaj na dół.Wejdź na słup, który blokuje wejście do hali.Przeskocz z niego na kolejny i tym sposobem powróć do korytarza prowadzącego do komnaty z ruchomym kamieniem.Pociągnij go raz i wracaj do egipskiej sali. Wejdź na duży słup, wdrap się wyżej i przeskocz na półkę z przełącznikiem (przestaw go). Wracaj na słup i skocz do drabiny po prawej (dawniej było tam wejście do innego pomieszczenia).Odwróć się i przeskocz na następny słup, a potem na lewo. Zjedź po pochylni i w ostatnim momencie skocz by złapać się naprzeciwlełej krawędzi. Przejdź dalej, wdrap się wyżej i zjedź po pochylni.Natychmiast skocz naprzód z ruchomej półki. Zabierz przedmiot i wczołgaj się w tunel.Zejdź niżej, zabij strażnika i wejdź w kolejny tunel po lewej.Zabij strażnika i przestaw przełącznik.Wskocz do dziury za blokiem i złap się drążków pod sufitem.Przejdź nieco dalej i puść się w takim momencie, by upaść na głowę sfinksa.Rozejrzyj się i znajdź odpowiednie miejsce by zjechać na łapę sfinksa (uważaj, tu jest wysoko).Na dole zejdź z budowli i idź w lewo. Skręć w przejście po prawej i zabij strażnika.Na końcu podciągnij się na wyższą półkę i wysuń blok.Zejdź niżej i skocz by złapać się bloku i wejść wyżej. Przejdź w prawo, odwróć się i przejdź wyżej, na końcu spadnij na dół. W tunelu pchnij raz jeden blok, a potem dwukrotnie pociągnij drugi. Teraz wracaj do korytarza ze schodami i ponownie wdrap się wyżej po bloku. Idź górą do tunelu (tam gdzie przesuwałeś bloki).Przejdź dalej, a znajdziesz się ponownie w siedzibie podziemnego gangu.Idź do miejsca gdzie gadałeś z ich szefem i umieść przedmiot w jasnej wnęce po prawej.Otwórzą się na lewo, więc przez nie przejdź. Wskocz do wody i złap za podwodny skuterek.Płyń przed siebie i zabij krokodyla. Płyń do oddalonego, lewego rogu podwodnej jaskini i podążaj tunelem. Wyjdź na powierzchnię i wskocz do następnego basenu. Płyń górnym korytarzem w kierunku powierzchni po prawej. Pociągnij za dźwignię by otworzyć właz zaraz za lewym rogiem...płyń do niego. Wyjdź z wody, przestaw przełącznik i wracaj na dół. Płyń w lewo i skręć w korytarz.Znajdziesz się w większym pomieszczeniu. Wyjdź z wody, zabij strażnika i zabierz od niego klucz.Idź do miejsca gdzie wskoczył nurek i w wodzie odnajdź tunel w krztałcie wieloboku.Płyń przed siebie (uwaga na nurków i krokodyle) i w dużej sali udaj się tunelu w prawej ścianie, w lewym, górnym rogu. Tam wypłyń na powierzchnię (wracaj tu zawsze, gdy brakuje ci powietrza). Ponownie zanurkuj i przepłyń do sąsiedniego tunelu po lewej.Znajdziesz tam podwodny skuterek (przyda się).Udaj się do zielonkawego tunelu na lewo od wejścia i pociągnij za dźwignię po prawej. Teraz wpłyń do zielonego tunelu (między każdym tunelym płyń zaczerpnąć powietrza) pod wejściem i tam rusz kolejną dźwignię.Teraz odwiedź górny, czerwony tunel, przepłyń przez właz i pociągnij za dźwignię.Teraz do niebieskiego tunelu na lewo od miejsce, gdzie masz powietrze.Wpłyń przez właz i udaj sie na górę przez długi szyb. Wyjdź na powierzchnię i wskocz do następnego basenu by pociągnąć za dźwignię. Przeskocz po platformach gdzie wcześniej był ogień i idź dalej. Miń tłoki i na końcu przejścia złap się sufitu.Przejdź prosto i skręć w lewo by się puścić i złapać przejścia za wodospadem.W środku użyj klucz i naciśnij przycisk.Teraz wracaj na zewnątrz i płyń na dół przez szyb.W dużej sali wpłyń do górnego, purpurowego tunelu. Płyń dalej aż do powierzchni.Wyjdź z wody i w odpowiednim momencie przeskocz przez platformy.Wejdź do korytarza i podciągnij się do lewego tunelu. Wejdź wyżej i zjedź po pochylni.Pojawisz się w głębokim szybie.Przeskocz przez niego, złap się otworu i opuść do niebieskiego przejścia.Idź dalej, aż ponownie staniesz na skraju szybu. Ponownie wykonaj skok i podążaj przejściem.Teraz dobrniesz do końca etapu.


Po gadce z Sophią wyjdź za nią przez drzwi i idź w prawo. Teraz musisz skakać, by unikać jej pocisków. Wejdź po pochylni i wskocz poziom wyżej.Złap się kraty pod kładką i przejdź na drugą stronę.Wdrap się jeszcze wyżej i biegnij w prawo by naciśnać przycisk. Odwróć się i pędź do otwartego włazu. Wejdź na kolejny poziom i wdrap sie na kładkę.Teraz w prawo i skocz by złapać się siatki na murze.Wejdź na górę i przeczołgaj się przez przejście.Odwróć się i wskocz na wyższy poziom.Wykonaj skok z rozbiegu na drugą kładkę i wyjmij broń.Strzel w tranformator na ścianie, a Sophia usmaży się na dobre.Musisz teraz zabrać artefakt, ale most jest pod napięciem.Przeskocz na drugą stronę przepaści. I idź do miejsca, w którym będziesz miał most przed sobą. Skręć w prawo i wdrap się na kamienny blok.Po drugiej stronie znajdziesz przycisk wyłączający zasilanie.Teraz nic nie stoi na przeszkodzie by zabrać artefakt.


Nie zmieniając kierunku skacz prosto po krach. Musisz dostać się w skrajny, prawy róg lokacji. Niekiedy sytuacja będie wymagać kapięli, jednak trzeba się spieszyć, gdyż o przechłodzenie nietrudno. Na miejscu złap się sklepienia i przedostań bliżej dziobu okrętu. Teraz przeskocz na statek i odnajdź właz biegnąc w kierunku rufy. Opuść się na dół i zabij strażnika.Idź korytarzem, z którego wyszedł i w pomieszczeniu z maszynerią odnajdź i przestaw dźwignię. Wskocz do otworu w podłodze (właśnie się pojawił) i podążaj prosto długim korytarzem.Na końcu otwórz sobie drzwi, podciągnij się wyżej i ruszaj w stronę czerwonawej części pomieszczenia.Spadnij poziom niżej i idź przed siebie.Na końcu naciśnij przycik, który zwolni ponton na zewnątrz statku.Wracaj na górę (do pomieszczenia z 2 drzwiami) i podciągnij się poziom wyżej.Idź korytarzem po prawej, a na końcu otwórz drzwi. Podejdź do rufy i wskocz do wody, po czym szybko wsiadaj na ponton.Opłyń statek i wpłyń do kanału na lewo od chaty.Płyń prosto, aż zobaczysz kolejne zabudowania. Wyjdź na brzeg, zabij strażnika i idź na lewo. Złap się stalowej konstrukcji i przejdź pod nią na drugi koniec zbiornika wodnego. Miń przejście i w obozie wejdź w ciemny tunel po prawej. Gdy dojdziesz do kolejnej części kmpleksu, przestaw przycisk i opuść się do dziury przy rurach.Przepłyń pod jednym z podestów i wejdź wyżej.Tam przestaw drugi i czwarty przełącznik kołowy i na końcu wdrap się wyżej po drabinie. Wejdź do pomieszczenia z maszyną i przestaw dźwignię.Teraz wyjdź na zewnątrz i skieruj się w lewo.Przebiegnij skalny korytarz i dobrnij do ogrodzonego obozowiska. Otwórz pierwszą furtkę i zabij psa.Otwórz kolejną, zabij następne psiaki, a następnie wejdź do budynu (otwórz drzwi przełącznikiem).W środku znajdziesz klucz. Zabierz go i wychodź na zewnątrz.Opuść ogrodzony teren i skieruj się w lewo. Przeskocz nad dziurą, a następnie podążaj dalej mijajać drewniany most. Przejdź przez znaną już lokację i wbiegnij w szeroki tunel prowadzący do kolejnych budynków.Ostrożnie przejdź między ruchomymi drzwiami i wejdź na gorę po schodach. Odnajdź i przestaw przełącznik (jest w lewej wnęce), a następnie dojdź do samego końca i podnieś łom.Wracaj na dół i wyjdź z budynku.Teraz wracaj ponownie do miejsca gdzie zostawiłeś ponton (ponownie przedostań się tam po metalowej konstrukcji). Łomem otwórz drzwi, a w środku użyj klucza i naciśnij przycisk. Otworzysz bramę, więc możesz płynąć dalej.Wsiadaj na ponton i podążaj wodnym kanałem aż do samego końca.Tam wysiądź bezpośrednio na ląd i wdrap się wyżej.Skręć w lewo, wbiegnij wyżej i udaj się w dół, w stronę obozu (uwaga na szyb).Wbiegnij w ściężkę po lewej stronie zabudowań i biegnij do oporu.Koniec etapu.


Wejdź w dziurę i przeczołgaj się do korytarza.Teraz biegnij przed siebie, miń pierwsze, drugie i trzecie drzwi.Gdy dojdziesz do czwartych, zawróc i biegnij do tych trzecich.Wejdź w przejście po lewej i przeczołgaj się przez tunel. Teraz zejdź na dół po drabinie, popatrz jak facet wykańcza mutanty, a następnie naciśnij przycisk. Wejdź w drzwi, przejdź korytarzem, miń gościa i wejdź do dużej sali z kilkupoziomową, metalową konstrukcją.Zejdź na sam dół i wsiadaj do wagonika. Jadąc prosto musisz kontrolować prędkość, chować głową przed przeszkodami i przestawiać zwrotnice.Gdy podjedziesz pod górkę, szybko przestaw zwrotnicę. Jedź dalej, aż wagonik się zatrzyma.Wysiadaj i wbiegnij do korytarza.Naciśnij przycisk i wejdź w drzwi po lewej.Na końcu korytarza zjedź po pochyłej podłodze. Dojdziesz do ciemnego korytarza.Skręć w lewo, a potem w prawo (uwaga na mutanta). Podążaj tunelem, aż pojawisz się w ciemnym zauułku.Zapal flarę i wejdź po drabinie. Przejdź na prawo i wejdź w drugie drzwi. Biegnij do końca korytarzem, przeczołgaj się przez tunel i opuść do pomieszczenia.Idź prosto, zabij mutanta i dojdź do małego zbiornika wodnego.Wskocz do środka, szybko zabierz lewarek i czym prędzej wyjdź z wody.Wracaj do pomieszczenia, przestaw przełącznik obok miejsca gdzie się opuściłeś.Zabij mutanta za drzwiami i idź dalej. Przeskocz nad dziurą i wejdź w pierwsze drzwi po lewej.Wsiadaj do wagonika i jedź dalej.Dobrniesz ponownie do znanej ci hali.Przesiadaj się do wagonu stojącego na środku i ponownie ruszaj przed siebie.Musisz się zatrzymać w miejscu, gdzie stoi kolejny facet z miotaczem ognia.Wysiadaj, miń wiertła i w następnym pomieszczeniu zjedź po pochylni (jedź tyłem i złap się krawędzi). Pojawisz się w dosyć głębokiej jaskini.Zeskocz poziom niżej. Gdy będziesz mogł złapać się szpary w ścianie, przejsuń się max. w lewo i puść się by po chwili trzymać się kolejnej szczeliny umieszczonej nieco niżej. Przesuń się w prawo i spadnij na blok.Tam złap się jeszcze jednej szczeliny i przesuń się do oporu w lewo.Wczołgaj się do tunelu i przejdź do kolejnej, dużej jaskini. Na metalowym moście znajdziesz łom.Zabierz go i podejdź do wejścia (do tej jaskini). Po nasypach śniegu przeskocz na drugi koniec sali (musisz wykonać 3 skoki). Tam wejdź po drabinie umieszczonej we wnęce.Na górze ostrożnie miń wiertła, a potem przebiegnij pod maszyną do kruszenia skał. Gdy wejdziesz po drabinie, będziesz musiał minąć dwie kolejne "zgniatarki". Idź coraz wyżej, a na końcu złap się krawędzi i opuść na tory.Wracaj do swojego wagonika i jedź dalej.Ponownie pojawisz się w dużej sali z torami. Teraz idź do zabarykadowanych drzwi (na środkowym poziomie) i sforsuj je używając łomu.W środku leży akumulator.Zabieraj go i maszeruj do wagonika na samej górze.Jedź nim do pierwszego przystanku.Przeskocz do dźwigu i użyj akumulatora i lewarka (ten drugi umieść w tylniej części maszynerii). Batyskaf zejdzie pod wodę.Teraz musisz wskoczyć za nim i jak najszybciej znaleźć się w środku (inaczej się przechłodisz)...wejście jest pod spodem.Gdy temperatura dojdzie na samą górę, a twoje zdrowie zostanie podreperowane, wskocz ponownie do wody i płyń niżej.Przepłyń przez właz i dostań się jak najszybciej do kolejnego przystanku. Tam ponownie przygotuj się na kąpiel.Teraz płyń już w prawo i do góry.Wyjdź z wody i wdrap się kilka poziomów wyżej.Znajdziesz się w olbrzymiej jaskini z widocznymi zabudowaniami. Przejdź przez most nad przepaścią i naciśnij przycisk.Wejdź przez otwarte drzwi. Za chwilę znajdziesz się w zapomnianym mieście Tinnos.


Idź w prawy róg jaskini i wejdź po drabinie w ścianie. Na górze podążaj korytarzem i przestaw dźwignię gdy pojawisz się na rozwidleniu.Teraz opuść się na dół (na prawo od dźwigni) i wejdź przez drzwi, które właśnie się otworzyły. W środku znajdziesz klucz.Wracaj do jaskini i idź na jej drugi koniec. Tam użyj klucza i przejdź przez otwór zasłaniany dotychczas przez kraty.Wejdź po drabinie.Idź w lewo i na skrzyżowaniu skręć w lewo. Zeskoczysz na niższą platformę.Przestaw tam dźwignię i wracaj poziom wyżej.Teraz idź naprzód i zjedź po długiej pochylni.W sali z dużymi drzwiami przestaw kolejnę dźwignię i wyjdź przez otwartą bramę. Przebiegnij przez jaskinię i wejdź do pomieszczenia po lewej stronie.Używając drabiny dostań się do zestawu przycisków. Przestaw pierwszy, drugi i piąty (od lewej) i zejdź na dół. Przejdź do kolejnej jaskini.Podbiegnij do przerwy w moście (uwaga na latające robale) i przeskocz do lewej wnęki z zielonym kryształem.Tam wskocz poziom wyżej i podciągnij się na kolejną półkę skalną.Wykonaj skok na konstrukcję mostu i złap się krawędzi.Przejdź w lewo, opuść się niżej i idź dalej. Wkrocz do przejścia w skałach po prawej stronie mostu. Zobaczysz kolejne budynki.Teraz uważaj, bo zaatakują ciebie dwa mocne stwory.Je załatwisz, idź dalej i ostrożnie omiń zestaw ognistych pułapek.Na rozwidleniu skręć w prawo i podążaj korytarzem. Znajdziesz się w dużej sali z żółtym polem siłowym. W górnej części są cztery drogi do wyboru.Musisz zdobyć 4 maski, ale zanim to zrobisz pobawisz się z kilkoma zestawami pułapek. Na początku proponuję zawrócić (w kierunku wejścia, z którego tu przybyłeś) i wejść do przejścia na wprost od pola siłowego. Wejdź do bagna i nie zważając na głębokość brnij w prawo.Musisz okrążyć centralną skałę (uwaga na robale) i wyjść na suchy ląd.Teraz właź kilka poziomów wyżej i biegnij przed siebie. Miniesz centralną część jaskini i znajdziesz się komnacie z pierwszą maską.Podnieś ją...ale co to??? Zupełnie jak w filmie o przygodach Indiego.Wszystko się wali i nieźle trzęsie.Wracaj aż do miejsca, gdzie wyszedłeś z bagna.Ponieważ trochę tu teraz wysoko, skocz na naprzeciwlełą półkę skalną i natychmiast odskocz i złap się krawędzi (kamienie nad głową!).Podciągnij się i przeskocz na kolejną skałę po prawej.Teraz skok w kierunku wyjścia i powtórka z manewrem odskoku (znowu te kamienie).Gdy już będziesz na górze wskocz do prawej wnęki, złap się krawędzi i zejdź na dół.Biegnij korytarzem, zjedź niżej, miń ogniowe pułapki i przestaw dźwignię.Teraz już możesz wejść po drabinie.Na górze poczekaj, aż klapa się zamknie i podejdź do najbliższej kraty. Ta otworzy się i pojawisz się przy polu siłowym.Umieść jedną maskę w jednym z otworów (obojętnie, który) i wracaj po schodach na górę. Teraz skręć w prawe wejście i spadnij do wody omijając wirujące ostrza. Płyń prosto, aż zobaczysz kolejne ostrza i cztery możliwe drogi. Wpłyń w lewy tunel, zaczerpnij powietrza i przestaw dźwignię. Szybko wypłyń i poruszaj się do prawego tunelu. Teraz płyń na samą górę i skorzystaj z powietrza.Nie pozostało nic innego jak minąć kolejne ostrza i wpłynąć do tunelu (ten bez kraty).Przestaw dźwignię i wpłyń do wąskiej szczeliny, która zaprowadzi Larę ponownie do 4 tuneli. Powtórz manewr z dźwignią i ponownie dostań się do pomieszczenia z 4 wirującymi ostrzami. Tym razem krata będzie otwarta i będziesz mógł spokojnie zabrać następną maskę. Przestaw jeszcze tylko dźwignię i uciekaj.Płyń naprzód, znowu wpłyń w szczelinę. Tym razem wpłyń do dolnego korytarza i podążaj przed siebie. Po jakimś czasie znajdziesz się w znajomej lokacji. Udaj się do pola siłowego, użyj maski i wracaj na górę. Tym razem skręć w lewo, a znajdziesz się w labiryncie. Nie podam dokładnej drogi, ale generalnie trzymaj się prawej strony. Zacznij od skierowania się w tym kierunku w pierwszym, możliwym miejscu. Wreszcie zobaczysz korytarz prowadzący pod kątem do góry. Na górze znajdziesz nową pułapkę. Musisz dostać się na sam szczyt omijając niebezpieczne koła (najłatwiej skakać z lewej do prawej i vice-versa. Wreszcie zdobędziesz kolejną maskę.Wejdź do wnęki po prawej i poczekaj, aż drzwi się zamkną.Teraz podążaj przed siebie, aż wreszcie znowu będziesz mógł dostać się do pola siłowego. Użyj maski i idź na górę.Pora zaliczyć ostatnie wejście.Przeskocz przez strumień energii i wbiegnij do środka. Wejdź na kamień i obejrzyj sobie mapkę następnej przeszkody. Musisz skakać po odpowiednich słupach, czyli takich, które się nie zapalą. Zacznij do lewej, potem skok do słupa przy ścianie.Teraz wzdłuż muru, a potem do dużej apteczki.Gdy już będziesz miał to za sobą, wbiegnij do korytarza. Prosto na zapadnię, ale o to chodzi.Znajdziesz się w dużej sali z ruchomymi posągami. Musisz skakać po półwidocznych platformach i przestawić dźwignię na półce po prawej.Potem wystarczy dostać się do drugiego wyjścia i można zabierać ostatnią maskę. Wejdź do drzwi, które otworzą się po prawej i śmigaj do pola siłowego. Umieść maskę na swoim miejscu i popatrz na...właściwie to nic się nie stało. Dobra, wracaj na górę i wyjdź prawymi drzwiami (dostałeś się tędy do tej sali).W następnym pomieszczenie przebiegnij na drugi koniec i wejdź do korytarza.Przestaw dźwignię, wejdź na areną i rozwal trzy wredne stwory.Skieruj się do miejsca, z którego wylazł ostatni z nich i przestaw dźwignię.Wyjdź na zewnątrz i wdrap się na blok, z którego przeskoczysz poziom wyżej. Skieruj się w prawo i wejdź przez pierwszą możliwą szczelinę po lewej. Znajdziesz się w następnej, wielkiej sali.Zeskocz poziom niżej (na prawo), wdrap się na schodek i skocz na lewo.Wczołgaj się do dźwigni, przestaw ją i wracaj do sali.Przeskocz na kolejną półkę po prawej i tam także przestaw dźwignię. Gdy wyjdziesz opuść się niżej (na prawo) o kilka poziomów i przeskocz wzdłuż ściany na kolejny pomościk.Musisz zejść na sam dół i przestawić dźwignię. Teraz należy dostać się do dźwigni umieszczonej nieco wyżej od poprzedniej, przestawić ją i po wszystkim wrócić ponownie na samą górę hali.Gdy już tam będziesz, ponownie wczołgaj się do dźwigni i przestaw ją jeszcze raz. Teraz opuść się niżej, ale tym razem skocz na półkę umieszczoną przy innej ścianie. Musisz dostać się pod pomost.Teraz złap się go i ruszaj na drugi koniec sali.Tam przestaw dźwignię, odwróć się, skocz na półkę po lewej i wdrap się na powyższy pomost. Teraz musisz dostać się na sam dół sali, rób więc wszystko tak, jak dotychczas. Przejdź przez duże wrota i idź dalej.Znajdziesz się w dużej sali wypełnionej gdzieniegdzie wodą.Skręć zaraz w prawo i poszperaj w okolicznych niszach, a znajdziesz kolejny klucz.Teraz udaj się do lewego, oddalonego rogu komnaty i wejdź do małego pokoiku. Wdrap się po drabinie, przestaw dźwignię i użyj klucza. Znajdziesz się ponownie w znajomej lokacji, jednak tym razem zniknie pole siłowe.Bez namysłu wskakuj do środka by zakończyć ten etap.


Masz przed soba ostatniego bossa w grze.Nie ulegając pozorom można stwierdzić, że nie jest on tym najtrudniejszym.Wystarczy dobry plan i problem z głowy. Musisz biegać wokół centralnego punktu sali nie przestając strzelać do wściekłego mutanta. Nie pozwól mu zbliżyć się za bardzo, gdyż wtedy opcja "Load Game" okaże się niezbędna.Gdy paskuda trapiona zbyt dużą ilością ołowiu padnie na ziemię, wbiegnij do najbliższego korytarza i podnieś jeden z czterech fragmentów artefaktu. Szybko wracaj do centrum pomieszczenie i ponownie zacznij swój taniec wokół dziury.Musisz ogłuszyć barana 4 razy by zabrać wszystkie kawałki.Za piątem razem mutant nie wytrzyma i odejdzie do miejsca, gdzie przez wieczności będzie oglądał osobniki podobne do siebie. Pora samemu się ewakuować.Skocz na prawy filar konstrukcji przy jednym z korytarzy i wejdź na górę.Tam wejdź do przejścia i boczym korytarzykiem wracaj do głównej sali.Przechodząc po stropie i skacząc po skalnych półkach wydostań się przez otwór w sklepieniu jaskini.Teraz wystarczy podążać przed siebie likwidując ostatnie zastępy złych facetów. Wreszcie znajdziemy się przed metalowym ogrodzeniem i zobaczymy nadlatujący śmigłowiec.Wystarczy chwilę poczekać, furtka się otworzy i można będzie ostatecznie zakończyć przygodę z TR3. Do zobaczenia w następnej części!

 stat4u