Recenzja:
Wydawanie wersji GOLD starszych gier z serii TR weszło już chyba
na stałe do repertuaru Eidos'a. Taki bonus ma zachęcić do zakupu
pełnej wersji gry tych, którzy w ciągu całego roku jeszcze tego nie uczynili.
Dodaje się kilka nowych leveli, obniża cenę i czeka na nowego klienta.
Praca nad GOLD'ami odbywa się niemal całkowicie niezależnie od pracowników Core Design.
Zajmuje się w tym w całości oddział Eidos'a w San Francisco. Cała
praca sprowadza się do wykonania kilku etapów i ewentualnie modeli przedstawiających
nowych przeciwników. Po TR1GOLD, który był "nie wiadomo czym", wydano TR2GOLD -
ten miał już jakis wątek fabularny. W TR3GOLD postanowiono pojść jeszcze dalej
i zrobić bezpośrednią (no, prawie) kontynuację wydarzeń z TR3.
Wypuszczono właśnie demko, które daje nam możliwość zaznajomienia się z fragmentem
pierwszego z pięciu planowanych etapów.
Więc jak to wygląda? Odpowiedź jest prosta ... jak TR3.
Dopiero teraz widać postęp, jaki nastąpił w TR4. Engine TR3 jest w porównaniu
z nim zdecydowanie mniej doskonały i, że tak powiem, mniej subtelny.
Od razu rzuca się w oczy bardziej kanciaste otoczenie, zdecydowanie
mniejsza interakcja z otoczeniem etc.
Tyle o samym silniku gry (więcej chyba nie trzeba pisać?).
Sam design levelu jest bardzo ciekawy, nie wiem tylko, czy nie za bardzo
"przekombinowany".Gdybym miał szukać jakiegoś odpowiednika w innych
poziomach, to być może będzie to jeden z leveli w indyjskiej sekcji TR3.
Dużo otwartych przestrzeni, sporo wody i bagna. Typowy szkocki klimat (właśnie
w Szkocji się to wszystko dzieje). Wspominałem o niskim poziomie interakcji
z otoczeniem. Przywykłem do bardziej realistycznego systemu z TR4 i teraz
powrót do filozofii "szukaj dźwigni" wydał mi się mało interesujący.
Cóż... engine TR3 jest jaki jest. Czas leci do przodu i to widać "nawet na serii TR"
(ten cudzysłów kieruję do wszystkich, którzy twierdzą, że TR nie zmienia się
wiele od początku istnienia serii). Download demka polecam wszystkim, którzy
posiadają TR3 i z ochotą ukończyli go w całości.
Tyle na teraz. Więcej napiszemy, gdy ukaże się pełna wersja TR3GOLD.
Walkthrough:
Po lądowaniu znajdziesz się przed kratą. Użyj pnączy jako drabinki i wejdź wyżej. Pójdź kawałek dalej
i ponownie po pnączach dostań się do apteczki. Teraz zeskocz do wody i daj się ponieść prądowi. Spod
małej przystani podnieś strzały i płyń dalej do dużego zbiornika pod mostem. Wyjdź na lewy brzeg i zabierz
dwa pęki strzał. Teraz wróć do małej przystani i wejdź na górę. Kiedy wejdziesz po rampie, zobaczysz strażnika.
Zacznij strzelać, ale pozwól mu otworzyć kratę. Teraz załatw też psa i zza kraty weź apteczkę. Po strażniku
zostaną flary. Biegnij do miejsca, z którego wybiegł przeciwnik i skręć w prawo. Przeskocz na główną część mostu
i załatw strażnika. Pozbieraj amunicję. Przejdź na boczną środkową płytę z prawej strony w pobliżu dużej czarnej
skarpy. Skocz na nią prostopadle do ściany zrujnowanego budynku. Zsuniesz się na płaską płytkę. Teraz skokami
dostań się do rakiety na przeciwko przystani. Wróć na most. Udaj się do jego końca gdzie widać dym i wylatują
nietoperze. Ruszaj w prawo, a po przeskoczeniu dziury dojdziesz do strażnika. Zabij go, pociągnij za dźwignię i
jak najszybciej wbiegnij za otwartą na chwilkę kratę. Zabij kolejnego strażnika i podnieś apteczkę. Skieruj się
do posągu psa, odbij w prawo i przy kilku kamieniach w lewo. Zabij strażnika i weź naboje. Teraz uważaj bo czeka
cię przeprawa przez bagno. Z miejsca wskocz na kamień z prawej i także z miejsca na następny. Uwaga na ptaszka,
który potrafi zrzucić do bagna. Najlepiej przeskocz dalej i wtedy go załatw. Przeskocz na pochylnię, a później na
kamień z głazem. Wtedy wskocz do bagna i odszukaj wąską szparę. Przejdź bagnem do korytarzyka. Kiedy się będziesz
czołgać skręć w lewo i zabij psy. Pozbieraj różne ciekawe rzeczy wróć do korytarzyka i czołgaj się dalej. Otwórz
kratę i po kamieniach wespnij się do przedmiotu, który skrupulatnie umieść w plecaku. Używając pnączy na suficie
brnij przed siebie. Po pochylni zjedziesz niżej do znanego miejsca. Teraz biegnij w prawo i po pnączach dostań
się do drugiej dźwigni. Musisz wrócić na most i wskoczyć do dziury w ścianie. Znajdziesz się przy drugiej dźwigni.
Po jej pociągnięciu zjedź po pochylni, skocz i biegnij do kraty. Ponownie załatw straż. Jeżeli nie masz jeszcze
kamienia zza poprzedniej kraty to możesz pociągnąć za dźwignię z lewej i wróć na most. Teraz udaj się do
pomieszczenia z kratą i głowami węży. Umieść w jednej z nich kamień i oto... Koniec demka.
W demku mamy kilka przejawów humoru projektantów leveli.
Wśród nim można wymień pływającego sobie w oddali potwora z Loch Ness i głowę programisty
wyglądającą z okna jednego z lochów.

|