Dom
bez tajemnic ???
Witaj drogi czytelniku w domu
pe�nym tajemnic. Nie jednego z nas ciekawi� pewnie zakamarki
i ukryte miejsca. Prawie ka�dy z nas zadawa� sobie pytanie, co
te� kryje si� w miejscach odwiedzonych ju� poprzednio w Tomb
Raider II . Lara spr�buje nas oprowadzi� po nich,
t�umacz�c, co takiego programi�ci przebudowali w jej domu,
od ostatniej naszej wizyty w poprzedniej grze. W pierwszej chwili
wydaje si�, �e wszystko jest po staremu, lecz po pewnym czasie
zauwa�amy, istnienie kilku bram i drzwi, w miejscach, w kt�rych
poprzednio ich nie by�o. Do labiryntu, w kt�rym otwiera�o si�
kiedy� drzwi do piwnicy, wstawiono furtk� z zamkiem na klucz.
Przez kraty tej furtki t�sknym wzrokiem
obserwujemy pi�kny terenowy skuter - (a� chcia�o by si�
wskoczy�). Gdzie teraz otworzy� te cholerne drzwi do
piwnicy, by sprawdzi� czego Lara tym razem nazbiera�a???
Penetruj�c dom, okazuje si�, �e do wej�cia na strych te�
kto� wstawi� drzwi otwierane przyciskiem. Po co kto� zada�
sobie tyle trudu??? Zagl�damy z ciekawo�ci na strych, co te�
tam mog�o si� zmieni�? Okazuje si�, �e og�lnie to nic - ale?
Czemu ma s�u�y� ten blok, kt�ry daje si� przesuwa� w obie
strony, lecz nic pozatym? Nasuwa si� kolejna dygresja, mo�e to
tylko kolejna podpucha, by si� nad nami pozn�ca�. Zobaczycie
�e nie!!! Wszystko w tym domu ma swoje znaczenie,
przekonacie si� pod koniec tej w�dr�wki!!! Jedn� z
�atwiejszych rzeczy jest znalezienie pistolet�w, kt�re
s� pod podestem, pod kt�ry trzeba si� wczo�ga� po
przebyciu trasy treningowej. Wydaje si� ona nieco d�u�sza.....
Wy�azimy z pod podestu i nagle okazuje si�, �e nasz stary
s�u��cy przemieni� si� w Rambo-Ciecia, przebrany w moro i w
che�mie na g�owie, pl�cz�c si� pod nogami jak zwykle.
Mo�na oczywi�cie si� na nim troch� wy�y�, jak ju� nas
wkurzy po��dnie.... Wyci�gamy pistolety i walimy do niego bez
pardonu, lecz cwaniak jeden - zas�ania si� tac�. Dobra - to by
by�o na tyle je�eli chodzi o �atwizn�. Powr��my teraz do
ciekawszych przyg�d i tajemnic..........
=*=

W�dr�wk� zaczynamy od
zwiedzenia naszej starej, znajomej zbrojowni....
=*=
Tym razem otwieramy
j� nie kluczem lecz przyciskiem.
=*=
Znajdujemy tam pojemnik z
"flarami", mog� si� nam potem przyda�....
=*=
Ochoczo ruszamy przed
siebie. Czeka nas dzisiaj troch� przyg�d.
=*=

Mijamy zej�cie schodami na
d� i udajemy si� prosto do drzwi na strych....
=*=
Po raz kolejny musimy
u�y� przycisku.
=*=

Drzwi musz� by� otwarte,
przekonacie si� potem dlaczego
=*=
Teraz nas czeka troch�
roboty na dole, wi�c naprz�d !!!
=*=
Za t� bibloteczk� kryje si�
pierwsza tajemnica w postaci d�wigni, kt�r� otwiera
zasuwane drzwi po przeciwnej stronie holu - (trza nam b�dzie
tutaj troch� refleksu)......
=*=
By si� do niej dosta�
trza si� uda� przez sal� treningow� na teren basenu....
=*=

Tutaj te� si� troch�
zmieni�o. Czy�by kto� zainstalowa� stare sprz�ty
gimnastyczne z Tomb Raider1 ???
=*=
Walimy prosto na ty�y
starej skoczni, tam jest to, co nas interesuje.....
=*=

Jest!!! Okazuje si�, �e
kto� zainstalowa� tam przycisk......
=*=

Teraz droga do d�wigni za
bibloteczk� stoi otworem...
=*=
Bez koniecznego po�piechu
wracamy z powrotem do g��wnego holu....
=*=

Che... Che... Che...
Przyszykujmy si� teraz na troch� gimnastyki. Tu radzi�bym
wykona� jedn� bardzo istotn� czynno��. Zanim we�miemy si�
za prze��czanie d�wigni, poleca�bym bym naszego wiernego
s�u��cego, kt�ry na krok nas nie odst�puje, zamkn�� n.p.
na dziedzi�cu lub w ch�odni. Skutecznie bowiem b�dzie nam
si� on pl�ta� pod nogami, utrudniaj�c pozytywne wykonanie tej
operacji, kt�ra nas teraz czeka...
=*=

Mo�emy teraz sprawdzi�, co
nasza bochaterka potrafi. D�wignia w d�......
=*=
Po jej prze��czeniu
netychmiast nale�y si� odwr�ci�.
=*=
Teraz refleks jest naszym
sprzymie�e�cem. Sprintem, ile nam si� w nogach starczy
grzejemy do przodu, za pomoc� kursora "Up" i klawisza
" / ". Czeka nas jeszcze jedna efektowna kombinacja....
=*=
Na wysoko�ci wlotu kr�tkiego
korytarza, nie puszczaj�c kursora i klawisza " / ",
wciskamy "Alt", Lara wykonuje efektowny skok z saltem
do przodu, przelatuj�c t� pod przymykaj�cymi si� drzwiami.
=*=

Nagle znajdujemy si� w
komnacie pe�nej tajemnichych przedmiot�w. Niekt�re z nich
�udz�co przypominaj� trofea zdobyte w poprzednich wyprawach.
Mo�na sobie pozwiedza� i poogl�da�....
=*=

Gdy ju� nasycili�my si�
widokiem pokoju pe�nego skarb�w i rozmaito�ci, naciskaj�c
dwukrotnie przycisk, mo�emy powr�ci� do g��wnego pomieszczenia.
=*=
Teraz mo�emy uda� si� na
zwiedzanie kolejnych tajemniczych lokacji.
=*=

Idziemy schodami prosto
na g�r� - ale si� cz�owiek musi nalata�, no nie?
=*=
Odrazu bierzemy namiar na
pokuj z telewizorem......
=*=
A z tamt�d prosto na g�r�
do bibloteki....
=*=
Tu zaczyna si� nast�pna
cz�� naszej tajemnicy.
=*=

Zwracamy uwag� na
ogie� w kominku.
=*=

Nasz� uwag� powinna
zwr�ci� teraz ksi��ka wystaj�ca z rega�u.
=*=
Jak mawia stare przys�owie
- to co wystaje trzeba wepchn�c, by by� porz�dek...
=*=
Oooo??? Ogie� w kominku
nagl� zgas�??? Czy�by to zas�uga tej ksi��ki???
=*=
Trza to koniecznie
sprawdzi�! Tu narasta w nas podr�nicza ciekawo��. Co
dalej???
=*=

Okazuje si�, i�
lewa �ciana kominka nadaje si� do wspinaczki.
=*=
Pe�ni ciekawo�ci i
podniecenia ruszamy dalej.....
=*=
Czy�by jaki� nowy
korytarz???
=*=

Oooo??? Jest jaka�
d�wignia i dwa bloki do przepchni�cia. Jeden z nich wydaje si�
jaki� znajomy
=*=

Czy�by blok na strychu
przesta� nagle by� tajemnic� - zaczyna powoli wyja�nia� si�
zagadka. Tu mamy dwie ewentualno�ci do wyboru Mo�na je
przetrenowa�. Albo wpychamy blok na g�rze do przodu, lecz potem
biegn�c b�dziemy musieli omin�� go lekkim �ukiem co powoduje
sekundow� strat� czasu, kt�ry b�dzie nam bardzo potrzebny!!!
Lub - blok na dole przesuwamy na wysoko�� korytarza, nast�pnie
g�rny blok wyci�gamy i przepychamy go w lewy r�g rampy. Teraz
jest droga wolna i nie stoi nam nic na przeszkodzie aby dosta�
si� do kolejnej zagadki. No to do przodu Tomb Raiderowcy
Che... Che... Che...
=*=

Po uporaniu si� z blokami
wracamy do d�wigni i tu zaczyna si� najciekawsza cz��
zagadki. Tak jak na dole w g��wnym holu przetrenowali�my
szybki zwrot, tak i tu trzeba go wykorzysta�, a potem
szybko do przodu...
=*=

Grzejemy na d� znan� nam
tras� ze strychu - (na prostych odcinkach mo�na u�ywa�
" / "), czasu mamy niewiele dlatego trzeba si�
spr�a� i to ostro.....
=*=
Wiecie teraz po co by�y nam
potrzebne wcze�niej otwarte drzwi na strych. Teraz ostry wira�
na zakr�cie przez drzwi - (lepiej bez zatrzymywania sie!!!).
Czasu zosta�o nam naprawd� niewiele....
=*=

Po dobrze obliczonym skoku
powinni�my wyl�dowa� za pierwsz� barjerk�, ale to jeszcze
nie koniec...
=*=
Dobrze by by�o wyl�dowa� po
�rodku schod�w, bo czeka nas jeszcze jeden wa�ny skok! Jest to
chyba jeden z najtrudniejszych odcink�w tej trasy.
=*=
Teraz saltem bocznym przez
nast�pn� barierk�....
=*=
UWAGA!!! Zosta�o nam ju�
tylko kilka skund do zamkni�cia drzwi. L�dujemy na pod�odze
g��wnego holu i natychmiast "End" by zrobi�
znanego ju� nam wcze�niej fiko�ka z obrotem......
=*=

Sprint z klawiszem " /
" i ufffffff.... Jeste�my tu� za
zamykaj�cymi si� drzwiami do piwnicy... Teraz mo�emy sobie
pogratulowa� zr�czno�ci i sprytu. Odwalili�my kawa� dobrej
roboty!!!
=*=
Z satysfakcj� spogl�damy
za siebie, b�d�c dumni z pokonania trasy...
=*=
Ruszamy prosto przed siebie
korytarzem, zastanawiaj�c si� po drodze, co te� tym
razem kryj� piwniczne lochy. Troch� si� tutaj zmieni�o od
ostatniej naszej wizyty, no nie???
=*=

WOW... Ale
cuda... Czuj� si� co najmniej jak w Oceanarium na Wyspach
Pacyfiku !
=*=

Do tego klucza
w basenie trzeba si� b�dzie dosta�. Znajduje si� on po
przeciwnej stronie ni� wej�cie do basenu.
=*=

Tu w�a�nie znajduje si�
korytarz prowadz�cy do wej�cia do basenu...
=*=

By si� do niego dosta�
trzeba troch� poprzesuwa� klocek......
=*=
Jeszcze tylko w drug�
strone....
=*=
Uffff... Teraz b�dzie
mo�na wle�� na g�r�...
=*=

No to hop - i ju�...
=*=
Na ko�cu korytarza jest
wej�cie do basenu...
=*=

Te rybki akurat s� nie
gro�ne i nie gryz�.
=*=
No to hop - i jeste�my w
wodzie.
=*=
Klucz znajduje si� z drugiej
strony szklanej gabloty.....
=*=

Jest nareszcie ten klucz.
Trzeba si� spieszy� z powrotem, bo niewiele zosta�o nam ju�
powietrza...
=*=
Uffff.... Nareszcie
z powrotem.
=*=

Teraz to ju� gradka.
Wszystko co najtrudniejsze mamy ju� za sob�...
=*=
Jeste�my ju� w posiadaniu
klucza, wi�c pe�ni dumy z siebie walimy z powrotem na g�r�...
=*=
Teraz do g��wnego wyj�cia
na dziedziniec. Wypuszczony z aresztu s�u��cy nie b�dzie ju�
nam przeszkadza�...
=*=

Walimy prosto do furtki, za
kt�r� jest upragniony skuter. Ale to b�dzie frajda!!!
=*=

Jeste�my ju� w upragnionym
miejscu. Teraz tylko si�gn�� "Racetrack Key"...
=*=
Droga wolna - wi�c naprz�d
do nast�pnej przygody...
=*=

Nareszcie JEST!!! Ale tu
przebudowali od ostatniej naszej wizyty w labiryncie???
=*=

No to "Ctrl" or4az
kursor "Up" i siedzimy w siode�ku...
=*=

Ale ta maszyna pracuje, a�
mi�o pos�ucha�. Prawda �e pi�kna??? Gaz do dechy
i.....
=*=
Pooosz�yyy.... Konie po
betonieeee.... Jak widzimy - wl�czy� si� zegar, czy�by nowa
trasa treningowa na czas??? Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile
przyg�d czeka nas za zakr�tem??? Tutaj programi�ci naprawd�
si� postarali szykuj�c tras� motocrossow�. Ze starego
labiryntu zosta�y tylko wspomnienia i kawa�ek p�otu, a ca�a
trasa wygl�da co najmniej jak dodatkowy level. Przebudowa
piwnicy pod domem Lary to pestka w por�wnaniu do trasy... Tras�
r�wnie� mo�emy przeby� piechot�, myszkuj�c po rozpadlinach
i zakamarkach, bo tak na prawd� to nie wsz�dzie da si�
wjecha� skuterem... Tak si� zastanawiam... Czy czasem i tu nie
kryj� si� jakie� ukryte niespodzianki i miejsca? Po dostaniu
si� tu czeka nas naprawd� wiele emocji - ale to zostawiam ju�
wam na deser che... che... che... B�dziemy bogatsi o nowe
do�wiadczenia, bo o to tu chodzi... Aaaaa - jeszcze jedno!!! Dla
tych co jeszcze nie uporali si� z problemem zsiadania
ze skutera, (s� to najcz�strze pytania na grupach
dyskusyjnych). Zsiadamy ze skutera za
pomoc� klawisza: - PAMI�TAJMY !
Mi�ych
przyg�d �yczy Lara Croft...
THE END
Designed by - Chris45
|