
WITAJ CZYTELNIKU
!
Bior�c pod uwag�, �e cz�owiek
zawsze szuka dziury w ca�ym, postanowili�my umo�liwi� WAM
dost�p do miejsc nie dost�pnych dla zwyk�ego gracza. W ka�dej
grze s� zawsze jakie� kruczki, kt�re dodaj� atrakcyjno�ci w
zdobywaniu miejsc nie dost�pnych dla standardowego zjadacza
chleba ;o) . Programi�ci zawsze co� przeocz�! A od czego my
jeste�my? W demie Tomb Raider3GOLD niekt�rzy pewnie si�
zastanawiali - Lara wyl�dowa�a helikopterem, kt�ry zdoby�a za�atwiaj�c
pilota w TR3. A w demie przylatuje helikopter i nie widzimy
bohaterki bezpo�rednio wysiadaj�cej z pojazdu? Ten ''BUG'' umo�liwi
WAM dostanie si� w par� ciekawych miejsc ??? No to do roboty !
=*=

Zaczynamy - wiadomo od
wdrapania si� po pn�czach do g�ry...
=*=

Teraz UWAGA! - pr�d jest
bardzo silny i nie pozwala Larze wychyli� g�owy nad powierzchni�
wody. Trza b�dzie wyl�dowa� zaraz za zboczem skalnym po prawej...
=*=

Jak wida�, ci�ko jest
zaczerpn�� powietrza. Jeszcze kawa�ek za wy�om skalny i zaraz
b�dziemy przy prawym filarze mostu. Bior�c pod uwag�, �e w tym
miejscu kamera automatycznie odje�d�a i prze��cza si� na
perspektyw� horyzontaln�, ci�ko jest z takiej odleg�o�ci
operowa� nasz� bohaterk� co by si� nie utopi�a. W tym celu
nale�y pilnowa� klawisza (Ins/0) na klawiaturze numerycznej. U�atwi
to nam w du�ym stopniu trafienie do celu. A jest naprawd�
niewiele miejsca gdzie uda nam si� wychyli� g�ow� nad
powierzchni�..
=*=

To jest dok�adnie ten
punkt w kt�rym uda nam si� zaczerpn�� powietrza...
=*=

Uffff - cz�� roboty
mamy za sob�. Zdarza si� czasem, �e Lara blokuje si� w tym
miejscu i nie mo�e wyj�� na brzeg. W takim przypadku nale�y
zanurkowa� i powt�rnie si� wynurzy� - powinno pom�c!
=*=

Tu dopiero zaczyna si�
zabawa. S� dwa miejsca gdzie skok nie b�dzie taki �atwy ;o) b�dziemy
mogli sprawdzi� nasze umiej�tno�ci w precyzyjnym kierowaniu
Lar�. B�dziemy musieli wyl�dowa� na tej tr�jk�tnej p�ce
skalnej i to na prawym jej skraju! Dlatego nale�y ustawi� si�
do�� precyzyjnie...
=*=

Robimy skok do ty�u
lub trzy kroki i zapisujemy gr�, poniewa� przy skoku na ukos,
gdy nie uda nam si� precyzyjnie trafi� na wyst�p skalny, Lara
za ka�dym razem l�duje w wodzie i od nowa musi walczy� z pr�dem
rzeki. No to rozbieg...
=*=

Hop! - UDA�O SI� !!!
Teraz nale�y skoczy� lekko po skosie w lewo i przygotowa� si�
- czeka nas jeden z najtrudniejszych skok�w w tym "bugu"...
=*=

Miejsce, w kt�rym teraz
si� ustawiamy jest do�� niewygodne, poniewa� w tym miejscu ska�y
schodz� si� w ostry tr�jk�t - a trzeba ustawi� si� jak
najbli�ej. Lara w tym miejscu samoczynnie skr�ca w prawo lub w
lewo. Teraz musimy ustawi� si� co do milimetra (przypomina mi si� tu,
ustawianie Lary na kompas w TR4),
Pewnie pami�tacie? - trzeba si� by�o troch� nakombinowa� ;o)
No to do rzeczy! W przeciwie�stwie do poprzedniego skoku z
rozbiegu - tu b�dziemy skaka� z miejsca (sugerowa� bym zapisanie gry) poniewa� po nie trafieniu do celu - l�dujemy
na samym dole i zaczynamy od pocz�tku skakanie. W innym
przypadku Lara odbija si� od ska�y, robi fiko�ka do ty�u i l�duje
w wodzie. B�dziemy musieli trafi� na ten ja�niejszy tr�jk�t,
a nie jest to �atwe ;o( O ile nam si� to uda, wyl�dujemy dos�ownie
na samym splocie p�aszczyzn. A i tak trzeba uwa�a� po udanym
skoku! Wystarczy �e drgnie nam r�ka na kursorze - ca�a robota
na nic ;o)
=*=

Teraz dopiero mo�emy si�
przyjrze� jak g�upio rozmieszczone s� te p�aszczyzny!
Powiedzmy, �e najtrudniejsze mamy ju� za sob� - chod� nie
wszystko? Mo�e by tak zapisa� gr�? ;o) Teraz udajemy si� w
prawo...
=*=

Przy tym skoku te� nale�y
uwa�a� - cho� nie nale�y do najtrudniejszych, p�aszczyzna, na
kt�rej mamy wyl�dowa� nie jest za ciekawie usytuowana i nie
grzeszy wielko�ci�...
=*=

Nast�pny skok po skosie.
Czy�by do celu ju� nie daleko?
=*=

Ooooo! wida� ju� t�
piekieln� maszyn� - Trzeba by si� przyjrze� z bliska. No nie
;o)
=*=

W brew przypuszczeniom,
wcale nie tak �atwo dosta� si� w to miejsce. Gdy ju� jeste�my
na widniej�cym w oddali murku, okazuje si� �e animacja
helikoptera zajmuje ca�� jego d�ugo�� nie pozwalaj�c Larze
przeskoczy� na drug� stron� maszyny. Zaleca� bym zapisanie
gry poniewa� nasza bohaterka potrafi g�upio zablokowa� si� w
najmniej oczekiwanym momencie i tylko powt�rne uruchomienie
levelu wybawi� j� mo�e z tego problemu. Pr�b� dostania si�
w te miejsce mo�na podj�� przy samej �cianie od przodu
helikoptera. Zsuwamy si� na t� zielon� p�aszczyzn�, a nast�pnie
stoj�c przodem do �ciany wykonujemy salto bokiem - i po k�opocie
!
=*=

Gdy nacieszymy ju� oko
fruwaj�cym pojazdem, po udanym powrocie na mur zaczynamy si�
zastanawia� - a mo�e by tak sprawdzi� co dalej?
=*=

Ostro�nie ruszamy przy
samej �cianie. Przed nami jeszcze jedno ciekawe miejsce?
=*=

Hmm? - patrz�c na ja�niejszy
tr�jk�cik przy ko�cu szczerbatej �cianki zastanawiamy si� -
damy rade? czy nie? Przyznam si� �e ten skok te� nie nale�y
do �atwych ;o( bior�c pod uwag� w�sko�� p�ki i odleg�o��.
Precyzyjno�� ustawienia Lary do skoku te� b�dzie tu odgrywa�
wa�n� rol�! Trzeba b�dzie ustawi� si� do rozbiegu - i tu te�
b�dzie problem. Po nieudanym skoku przewa�nie odbijamy si� od
�cianki, lub przelatujemy przez wyst�p - oba przypadki ko�cz�
si� w nurtach rw�cej rzeki ;o)
=*=

Na za��czonym obrazku
wida� punkt w kt�rym Lara powinna wyl�dowa�. Zastanawiam si�
czy da�o by si� wr�ci� do helikoptera? Ale to ju�
pozostawiam waszej pomys�owo�ci ;o)
=*=

Z tego miejsca skok z
rozbiegu powinien si� raczej uda� za pierwszym razem...
=*=

Oooo? - Jaki biedny ten
programista ;o) mo�e by mu pom�c? Ale chyba sam na siebie wyda�
wyrok, nie programuj�c otwieraj�cych si� drzwi do tego
pomieszczenia HI !
=*=

Po dodaniu otuchy
biednemu ch�optasiowi, i zapytaniu czy dalsze przygody b�dzie
pisa� w tym pomieszczeniu, uda�am si� w dalsz� drog�...
=*=

Chyba sobie skocz� bez
rozbiegu na t� zielon� p�k�. Znajduje si� ona dok�adnie na
wprost drewnianego pomostu od kt�rego zaczyna�am przygod�
bezpo�rednio po wyj�ciu z wody. Ale co dalej? Mo�e by si� tak
wybra� i przyjrze� z bliska legendarnej postaci potwora ze s�ynnego
Loch Ness, kt�rego przyuwa�y�am z tamtego mostu - przemyka�
si� skubaniec ukradkiem ;o) Ale jak si� tam dosta� ?
=*=

Wykonano dla Tomb Raider PL. Design by> Chris45
|