 |
Jak upolować wroga? - TR2
W tekście tym dużo razy pojawia się słowo "ROLL". ROLL jest to rodzaj uniku. Polega on na tym,
że kiedy stoisz bardzo blisko wroga robisz coś w rodzaju fikołka (klawiszem END lub trzymając
razem klawisze: GÓRA i DÓŁ). W skutek czego znajdujesz się bardzo szybko za wrogiem z wycelowaną
w niego bronią. Ten "trick" pokazany jest na "DEMO MODE" w TR2 (to pierwsze - w Wenecji).
miły kotek, który nie jest bardzo groźny (coś w rodzaju wilka
w TR1). Podczas walki skacz w boki (w tą i z powrotem).
Ewentualnie jeśli się zbliży używaj ROLL. Nie jest zbyt szybki
(jak już wcześniej wspomniałem coś w rodzaju wilka).
Zalecana broń: nic więcej jak tylko zwykłe pistolce.
mały pajączek... dość szybki i słabo widoczny! Łatwo
może cię podejść, więc uważaj. Swą obecność sygnalizuje
szelestem. Podczas walki skacz (ROLL nic nie da, gdyż
jest za mały). Zalecana broń na tego małego potworka:
zwykłe pistolce (pada bardzo szybko).
ten przeciwnik jest już groźny! Jest ogromny i szybki...
z łatwością potrafi cię podejść tak, że dowiadujesz się
o jego obecność po stratach jakie ci zadaje. Pojawia się
w ciemnej jaskini. Podczas walki skacz (ale ostrożnie,
żebyś nie wpadł w jakąś pułapkę... jest tam
naprawdę ciemno!). Likwiduj go z pistoletów automatycznych
lub UZI.
łatwe do zestrzelenia ptaszysko. Nie jest zbyt szybkie i napewno
nie stanowi dużego problemu. Podczas walki skacz (ROLL się nie
przyda, gdyż jak wiadomo kruk lata). Do jego zestrzelenia użyj
zwykłych pistoletów.
tak łatwy do rozwalenia, że na jego widok pomyślisz: "ha! ha!
co to za chomik?!". Jest bardzo mały i wolny. Podczas walki
nie musisz nawet skakać (ale nie stój też w miejscu, gdy cię
gryzie - odskocz!). Pada bardzo szybko (coś takiego jak
nietoperz w TR1). Rozwalaj go z pistolcy.
szybszy, wytrzymalszy i robiący więcej szkód niż kruk.
Podczas walki dużo skacz. Nie pozwól, żeby dopadły cię
jego szpony. Ale mimo wszystko nie jest trudny do rozwalenia.
Użyj na niego zwykłych pistolcy, ewentualnie pistoletów
automatycznych.
miła psinka... jest szybki i mocno gryzie (zadaje duże starty).
Pocieszeniem jest to, że szybko pada! Podczas walki dużo skacz i używaj
ROLL. Najlepiej rozwalaj go z dystansu - wtedy użyj pistolcy.
W przeciwnym wypadku "ładuj" z pistoletów automatycznych (jeśli je
posiadasz).
posiada broń! (coś w rodzaju pistoletów automatycznych).
Nawet szybki i dość wytrzymały. W czasie walki
dużo skacz i koniecznie używaj ROLL.
Zalecana broń: coś lepszego niż pistolce
(nalepiej strzelba lub pistolety automatyczne).
potężny facet z dwoma ogromnymi pistolcami. Jest bardzo wytrzymały
i potrafi zrobić ogromne spustoszenie w pasku energii.
Pocieszeniem jest to, że jest wolny. W czasie walki dużo skacz
i używaj ROLL. Jest to już groźny przeciwnik. Zalecana broń: UZI!
płetwonurek posiadający wyrzutnię harpunów. Dość groźny
przeciwnik (zwłaszcza jeśli nie jest sam). Oczywiście pojawia
się pod wodą, "posyłając" w Lare serie harpunów. W wodzie
nie można skakać, więc najlepiej jest wywabić go z kryjówki
i ustrzelić z lądu (z pistolcy oczywiście). Jeśli nie masz takiej
możliwości to najwyższy czas na użycie wyrzutni harpunów.
małe podwodne stworzenie (coś w rodzaju węgorza). Porusza
się dość szybko, ale i szybko pada i nie zadaje dużych strat.
Rozwalaj go z wyrzutni harpunów (jeśli możesz to z lądu za pomocą
zwykłych pistolcy).
groźny przeciwnik... jest wytrzymały i zadaje duże straty (jedno
jego ugryzienie odbiera sporo energii!).
Jego wadą jest to, że jest wolny - łatwo przed nim uciec.
Jedynym sposobem na jego rozwalenie jest wyrzutnia harpunów.
a oto kolejny człowiek... tym razem bardzo niebezpieczny.
Jest wytrzymały, dość szybki i posiada UZI!
Zadaje duże straty i przeważnie nie jest sam!
W czasie walki dużo skacz (non-stop) i używaj ROLL.
Zalecana broń: UZI lub wyrzutnia granatów...
jeśli atakujesz z dystansu zalecam użycie M-16.
kolejny niebezpieczny człowiek. Co prawda nie posiada żadnych
pistolcy, ale za to uzbrojony jest w kij zakończony ostrzem.
Jest szybki i gdy cię już dopadnie zadaje duże straty. Dość wytrzymały.
W czasie walki dużo skacz (ROLL też nie zawadzi). Zalecana broń: UZI.
ładny ale niebezpieczny kociak. Nie jest zbyt wytrzymały,
ale zadaje już znaczne straty. Jest szybki... cały czas skacz.
Jeśli chodzi o ROLL to też jest skuteczne na tego "kiciusia".
Najlepiej użyć na niego UZI (a zwłaszcza, gdy jest z kumplami).
wielki brzydal, który atakując okrutnie ryczy! Zadaje duże straty,
a przy tym jest dość wytrzymały. Na szczęście szybko się nie
porusza, więc zanim cię dopadnie możesz go "poczęstować" z wyrzutni
granatów. Najlepiej rozwalać go z dystansu. W przeciwnym wypadku
dużo skacz i używaj ROLL. Zalecana broń: jeśli strzelasz z dystansu
to M-16, jeśli z bliska UZI. Często pojawia się w ciemnych korytarzach,
wtedy najlepiej użyć wyrzutni granatów.
bardzo niebezpieczny wojownik! Jest szybki, bardzo
wytrzymały, a do tego zadaje bardzo duże straty.
Początkowo ma postać niebieskiego posągu.
Nie posiada broni palnej ale za to ma dwa kije
zakończone ostrzami. W czasie walki skacz non-stop i używaj
ROLL na max'a. Zalecana broń: UZI lub wyrzutnia
granatów. Nie zalecam M-16, gdyż jest za wolne
do walki z bliskiej odległości, poza tym nie
spisuje się najlepiej podczas skakania i ROLL.
Tom Ksel
|
|  |