 |
 |
. . . inne oblicza
świata Lary Croft |

Co to jest ...
Wielki konkurs na najlepszego TR-Architekta to sprawdzian waszych zdolności
twórczych. Razem z Tomb Raider Chronicles został wydany osławiony Room Editor.
Wszyscy fani TR i Lary mają teraz możliwość tworzenia własnych światów.
Zasadniczym celem tego konkursu jest wyłonienie najlepszej mapy stworzonej
od podstaw na programie Room Editor. Możliwości jest wiele. Pora z nich skorzystać.
Kto może, kto nie może...
W konkursie biorą udział wszystkie mapy stworzone przez polskich graczy.
Warunkiem jest stałe miejsce zamieszkania znajdujące się na terenie naszego kraju.
Nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o same poziomy. Do rywalizacji wkraczają
wszystkie polskie mapy nadesłanie w czasie trwania tego konkursu. Udziału nie mogą
brać TR-Architekci nie mieszkający w Polsce oraz członkowie redakcji TRPL i TRWW.
Ale dlaczego Room Editor...
Room Editor ma znacznie szersze możliwości niż konkurencyjne programy.
Wydawało więc się nam, że każdy autor używający RE będzie miał z założenia przewagę.
Jak jednak wynika z waszych maili, nie każdy lubi akurat RE. Coż.
Jak to się mówi - Degustibus non desputantum est. Informujemy zatem, że będziemy
przyjmować do konkursu także poziomy stworzone za pomocą programu TReditor. Sprawa zamknięta.
Może jakieś terminy...
Konkurs oficjalnie rozpoczyna się w dniu urodzin Lary Croft - 14.02.2001. Ale uwaga -
biorą w nim udział także polskie mapy stworzone już przed tym terminem. Generalnie
wszystkie, które zostaną do nas nadesłane. Ponieważ tworzenie własnych map to złożona
sprawa (choć też zależy dla kogo), ten konkurs nie skończy się szybko. Powiemy nawet
tyle, że nie znamy dokładnej daty. W założeniu konkurs na najlepszego TR-Architekta,
zakończy się w dniu polskiej premiery Tomb Raider Next Generation. Ponieważ jednak
nigdy na 100% nie wiadomo co wymyślą wydawcy, w przypadku gdy premiera nie będzie
mogła się odbyć w ciągu roku, to konkurs zakończy się najpóźniej 14.02.2002, a więc
w kolejne urodziny Lary. Na podstawie zapowiedzi prasowych można powiedzieć,
że macie czas do grudnia'01 - lutego'02.
Co w zamian...
Ponieważ czas trwania konkursu jest bardzo długi, nie chcemy już teraz determinować
głównej nagrody. Są jednak dwie rzeczy pewne. Po pierwsze mając na uwadze termin
zakończeniu konkursu, laureat otrzyma między innymi Tomb Raider Next Generation.
Druga pewna sprawa to fakt, że wartość głównej nagrody z pewnością będzie największa w
historii wszystkich konkursów na TRPL. Jest więc o co walczyć. Ze wstępnych rozmów
redakcyjnych z potencjalnymi sponsorami mowa była między innymi o konsoli Playstation2.
Ostatecznie nagrody podamy na 3-4 miesiące przed końcem konkursu.
A jak nie wygram...
Nie każdy ma szczęście być najlepszym. Możecie być jednak pewni, że wszystkie nadesłane
mapy będą przez nas umieszczane na stronie i oceniane. Trafią w ten sposób do szerokiego
grona odbiorców. Satysfakcja wynikająca z powodzenia własnego poziomu już sama w sobie
jest cenną nagrodą.
Kto to oceni...
Wśród wszystkich map nadesłanych w trakcie trwania konkursu
redakcja TRPL wybierze najlepszą. Proszę pamiętać, że wyniki
konkursu mogą np. nie pokrywać z ocenami wystawionymi w naszym
zbiorze leveli Tomb Architekt. W tym bowiem wypadku ocena to subiektywny
wybór danego recenzenta. Opinia całej redakcji może okazać się odmienna.
Zrobiłem mapę. I co dalej...
Gotową mapę w formacie *.TOM lub skompresowanej można wysłać na nasz adres
e-mail (levele@traider.pl) lub zamieścić gdzieś w sieci i podać nam link
do pliku. Resztą już się zajmiemy.
Ale ja nie umiem robić map...
Spokojnie. Czasu jest bardzo dużo. Jeżeli czujesz, że będziesz w stanie stworzyć
coś dobrego, to pora zabrać się do nauki obsługi Room Editora. Pomocnicze
teksty i przewodniki znajdziesz na naszej stronie w dziale Tomb Technik.
Może jakieś wskazówki...
Mapa musi być na swój sposób oryginalna, zapewniać wystarczająco dużo grania,
opierać się na solidnym wykonaniu technicznym i zbalansowanym poziomie trudności.
Polecamy lekturę nasze artykułu pt. Zbudujmy to jeszcze raz... . Podstawowa
sprawa to jednak zawsze własna inwencja. Wszelkie plagiaty nie będą miały szans
na odniesienie sukcesu w tym konkursie.
Mam jeszcze kilka pytań...
Z chęcią udzielimy wszelkich dodatkowych informacji. Wystarczy, że będziecie do nas
pisać na adres info@traider.pl .
Coś na koniec...
Czasu macie bardzo dużo. Nie ma co pędzić. Zanim zaczniecie coś
robić prześpijcie się kilka razy z dobrym pomysłem (zresztą starczy
czasu na spanie nie tylko z pomysłami). Pomyślcie 10 razy zanim
wyślecie gotowy level. Może warto coś poprawić? Liczymy na wiele
wspaniałych prac. Sezon się zaczyna. Myślę, że uniwersytecki kierunek architektury
będzie w tym roku wyjątkowo popularny. Powodzenia. Czekamy.
|
|
|  |